Akutagawa schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik me niet enorm heb verdiept in de huidige verkiezing, maar ik wil toch even uitspreken wat ik er tot zover over denk.
Als Trump echt zo'n slechte keus zou zijn, waarom heeft hij dan toch nog zoveel aanhang? Ik bedoel, Amerika is niet zo onverstandig, toch? Er zal vast wel een reden voor zijn... Al moet ik dan wel weer toegeven dat wat ik heb gehoord, niet al te positief is.
Het is Amerika. Amerikanen zijn over het algemeen veel patriotistischer en veel meer gesteld op hun land dan wij. Als je daar zegt "we maken Amerika weer groot", krijg je sowieso aanhang. Heel veel Amerikanen zien Amerika als the place to be, "the greatest country on earth". Daarbij hebben de Amerikanen ook tweemaal op Bush gestemd. De Amerikanen zijn ook kwaad omdat, na hun crisis in 2008, ze er beter uit gekomen zijn, maar enkel de rijken daar iets van gevoeld hebben. Voor de middenklasse is het even erg gebleven. Hun woede op de hedendaagse problemen uit zich in radicale stappen willen ondernemen. Trump is er zo één.
Wiarda schreef:
(...)
Ik bedoelde specifiek in dit topic, hè, want ik geloof dat zelfs al is er iemand met Trump sympathieën op Q, dat die waarschijnlijk liever zijn/haar mond zou houden dan hier zou willen reageren en een golf van felle kritiek van gefrustreerde tieners ontvangt tbh
Dan zou ik dat persoonlijk heel jammer vinden, want we zitten hier op Q en ik heb bij Quizlet altijd het gevoel dat hoewel mensen het niet altijd met je eens zijn, als je je mening deftig verwoord, je deftige commentaren terugkrijgt.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried