Debbaut schreef:
Ik zal niet liegen over het feit dat ik stiekem hoop dat hij het eigenlijk wel wordt.
A) Wat kan hij uiteindelijk aanrichten? De senaat bestaat misschien voor het grootste deel uit republikeinen, dat wil niet direct zeggen dat ze zijn ideeën doorvoeren. En als hij er bagger van maakt kan hij na vier jaar oprotten.
Ik ben allesbehalve fan van de Amerikaanse koers en zie het ook niet zitten dat een vrouw als Clinton de macht krijgt. Want geloof me, aan Clinton kan je ook een kwaaie hebben. Met het enige verschil dat ze een minder grote mond heeft dan Trump.
C) Het wordt tijd dat er eens iets gebeurd dat de internationale politiek wakkerschudt. De Brexit was daar eigenlijk al een mooie aanleiding voor.
Ben ik daarom fan van Trump? Absoluut niet en zie gewoon geen van beide als president.
A) Ha. Doorvoeren misschien niet, maar alle progressie die Obama gemaakt heeft, kan zo teruggedraaid worden. Obamacare is min of meer veilig gesteld (al gaan ze het wel neig uithollen), maar de Iran deal, de nu al veel te kleine background controles die Obama heeft verplicht (ik weet niet hoe het ineen zit, maar in elk geval heeft hij er iets om gedaan. Niet dat het veel helpt, maar het is de stap naar). = achteruitgang. Dit muur komt er niet en heel veel dingen zijn legaal niet haalbaar, dus vooruit ga je op geen enkel vlak gaan, maar terugschroevingen komen er zeker wel.
![B) B)](/images/smilies/cool.gif)
Buiten uiteraard het feit dat Clinton geen engeltje is, vind ik stellen dat dat het enige verschil is nogal kort door de bocht. Op vlak van beleid hebben ze héél veel verschillen. Clinton is niet progressief genoeg, maar hé, ze gaat tenminste geen olie op het vuur van IS gooien en niet alle vooruitgang terugschroeven.
C) Ja, maar liefst niet op die manier.
Maar dat is mijn mening, uiteraard.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried