Ja, echt. Ik ga sinds kort elke dag naar Breda voor school, maar mijn aansluiting van bus op de trein is echt dramatisch.
Mijn bus vertrekt namelijk in de ochtend vanaf 6.43 en dan elk kwartier, buiten de spits om het halfuur (.00 en .30). Als hij op 6.43 vertrekt vanaf mijn bushalte (of eerder), dan kan hij zo rond 7.12 in Den Bosch zijn. Met de nadruk op kan, want dan moet ik een buschauffeur hebben die niet vindt dat hij te snel gaat en bij een bushalte gaat nutteloos gaat wachten.
Als ik pecht heb, kom ik om 7.14 aan en zie ik vervolgens de trein voor mijn neus wegrijden. (Hij vertrekt om 17 en 47.) Hetzelfde geldt voor de sprinter die ik kan nemen tijdens de reguliere dienst:
Hij vertrekt om 27 en 57. Maar is de bus er ooit op tijd? Nope, kan ik weer wachten op de intercity die pas twintig minuten later vertrekt.
Ik heb over het algemeen vrij weinig haat op het openbaar vervoer (aansluitingen van treinen zijn meestal wel goed geregeld en ik heb vaak maar een bus nodig, dus daar heb ik vrij weinig last van), maar hier krijg ik gewoon echt kromme tenen van :W
Wat vervolgens resulteert in het feit dat ik twee uur van te voren moet vertrekken, omdat er een mogelijk heid is dat ik de trein niet haal op Den Bosch en vervolgens vaak op een volgende bus moet wachten omdat de bussen altijd overvol zitten naar Avans in Breda. En dat terwijl mijn uiteindelijke reistijd maar een uur en een kwartier is.
Zeurzeurzeurzeurzeur.
Reis je met het OV naar school of werk en zo ja, hoe ziet jouw traject eruit?
[ bericht aangepast op 13 sep 2016 - 15:44 ]
Deep inside, I've never felt alive