GusWaters schreef:
Er zijn wel stories die boeken van elk genre samenplaatsten maar het enige probleem Is een beetje dat er inderdaad geen beoordeling bijstaat (al wordt het mogelijk om alle verhalen te beoordelen en misschien ook niet gewenst) maar dan gaan mensen verhalen dus keuren aan de hand van het aantal Abo's of kudos vrees ik.
Ik weet niet of je het tegen ons hebt of niet? (:
Als dat wel zo zou zijn, is het niet echt de bedoeling van ons om te keuren. Dat doen de mensen al die recensies schrijven. Het was mijn idee om de lezers en de schrijver zelf aan het woord te laten en zo de mensen te tonen wat de unieke waarde van iets is. Dus wat aantonen er wel te zien in is, in plaats van niet. Om toch een zo accuraat mogelijk beeld te geven, heb ik wel een klein lijstje gezet aan het begin.
- Daarin moet de schrijver zelf zeggen wat ze hun eigen minpunten vinden (dan is het niet bedreigend. Soms is het zelf goed als je weet dat je begin niet goed is en bang bent dat mensen je daarop zullen beoordelen, kan het een hele opluchting zijn om dat zwakke punt mee te delen, want je kunt zeggen dat het alleen het begin is).
- Zeggen ze zelf hoe goed ze zijn in spelling en grammatica.
- Hoe is hun stijl: nuchter/poëtisch/visueel & gedetailleerd/ritmisch/ect.
- Is er een echte verhaallijn/ is het een reeks van beschouwingen of gebeurtenissen die niet op elkaar voortbouwen.
- Staat de verhaallijn onder een spanningsboog of niet?
Ik denk dat ik het lijstje toch heel informatief heb gemaakt, in plaats van beoordelend terwijl je toch meteen al het belangrijkste kan opmaken over de schrijfstijl (aard & spelling/grammatica) en ook over het soort verhaal. Zonder daar een waardeoordeel op wordt geplakt. Verder zijn de lezers en auteurs zelf aan het woord, dus is het wel leuk en positief gebleven. Wij schrijven helemaal geen beoordelingen/recensies.
Sorry als het niet tegen ons was! (:
[ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 10:24 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.