Saorsa schreef:
(...)
Ah die Werther, hij gaat me voor de rest van mijn leven achtervolgen. (;
Oké ik snap je punt en ben het eigenlijk helemaal met je eens. Misschien dat cijfers inderdaad wel vaak overbodig zijn. Zolang de uitleg maar beknopt is. Ik heb gewoon wat schrik dat als mensen gaan zeggen wat ze van bepaalde personages vinden er ellenlange alinea's gaan geschreven worden, die eigenlijk ook kort en bondig kunnen worden samengevat. (en waar een 6 of een matig meteen ook het gevoel juist weergeeft).
Er kan eventueel ook aan de auteurs gevraagd worden of ze een cijfer willen of niet? Al lang het me eigenlijk inderdaad niet altijd echt nodig. (:
Dat van die personages hoeft niet per se. Dat kunnen we eventueel ook weglaten in ons snelle lijstje. Misschien beter weglaten. Ik ben trouwens niet echt voorstander van de lezers helemaal te interviewen. Misschien kunnen we aan hen gewoon vragen: waarom heb jij op dit verhaal een abo. Dan kom je soms meer te weten dan wanneer je zelf gaat vissen om bepaalde zaken. Pff. het wordt even ingewikkeld. Ik denk er nog even over na, over hoe we alles precies gaan invullen.
Ik had wel het idee, om het allemaal zo weinig mogelijk beoordelend te maken. Misschien moeten we het hele goed en slecht achterwege laten, maar gewoon informatief zijn. Bijvoorbeeld zeggen we niet, goede schrijfstijl, matige schrijfstijl, zoals we doen met een cijfer. Misschien kunnen we ze beter eerder een lijstje laten invullen. In dergelijke trant.
Ik zou mijn schrijfstijl bestempelen als: nuchter/poëtisch/gedetailleerd en visueel/ritmisch/anders... Dan plak je er niet echt een waardeoordeel op. Zelf neig ik meer naar het visuele en poëtische en ik ben eigenlijk echt niet aan sec. In welke mate kan ik dan nog objectief zeggen dat iets prachtig is of minder prachtig? Als iets zo subjectief is. Ik ben niet zo aan sec. Anderen dan weer wel. Misschien moeten we zo informatief mogelijk blijven. Dus geen cijfers, geen waardeoordelen. Gewoon de feiten.
[ bericht aangepast op 1 aug 2016 - 19:41 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.