Puellae schreef:
Ik wil wel meedoen. Heb wel wat puntjes:
- 15 hoofdstukken vind ik teveel. In ieder geval vopr mijn opvatting over hoofdstukken omdat ik ze minimaal 1000 woorden wil hebben. Misschien kun je betet een woordenaantal doen, aangezien woorden per hoofdstuk erg kan verschillen en mensen die 500 per hoofdatuk doen hebben een veel korter verhaal op H15 dan mensen die 1000 of 2000 per hoofdstuk doen.
- ik zou graag nog even duidelijk willen hebben waar dit precies over gaat. Alleen het bekend maken van goede verhalen? Die lijstjes met tips en tricks is iets anders (misschien kun je daar een ander topic voor openen).
- ik vind toch dat er ook wat eisen aan de verhalen gesteld moeten worden. Aangezien een verhaal dat vol fouten staat en meer een kinderschrijfsel is, ik persoonlijk niet aan iemand zou aanraden behalve mijn zusje (misschien zelfs dan niet).
Dan moeten we nog even overleggen wat we dan belangrijk vinden waar het verhaal aan moet voldoen.
Misschien kom ik later nog met meer.
Misschien als we het 'team' compleet hebben nummers delen zodat de communicatie wat makkelijker gaat?
- Ik heb 15 hoofdstukken genomen omdat ik al 6 jaar op Quizlet heel actief lees en weet dat het merendeel van datgeen waarop ik me abonneer maar een kortstondig idee is in het hoofd van de schrijver. Ze beginnen eraan, schrijven een paar hoofdstukken, maar dan kappen ze er ineens mee, omdat ze niet meer weten wat ermee te doen. Het merendeel van wat op Quizlet begonnen wordt, loopt uiteindelijk dood. Daarom dat ik 15 zelf een goede norm vind. Mensen raken gemakkelijk aan 8 of zo, net nog 10 soms. Maar dan stoppen ze er ineens mee. Door 15 te nemen voorkom je deze gevallen. Ik wil echt lopende verhalen aanbieden omdat dit best wat tijd in beslag neemt en het niet wil weggooien aan iets wat een maand later inactief staat. Ook voor de mensen die opzoek zijn om iets te lezen kan het heel frustrerend zijn dat het ineens niet meer verder gaat. Ik vind dat je wel een goed punt hebt, met het aantal woorden. Maar ik ben wel van mening dat het toch al een zekere omvang moet hebben. Om de bovenstaande reden. Bovendien, als mensen nu nog niet aan de limiet zitten, kunnen ze een maand later wel al de limiet hebben bereikt en dan opgenomen worden.
- Ik wil me net niet alleen op "de goede'' verhalen focussen of de populaire verhalen. Ik wil mensen hun verhaal laten voorstellen op een iets diepgaandere manier dan in de omschrijving. Hen over hun verhaal laten vertellen. Zodat de potentiële lezer meer hoogte krijgt van wat dat verhaal allemaal omvat en waarom het de moeite waard zou zijn om het te lezen. Iets wat ze niet kunnen bevatten door het vluchtig eens te doorlopen of van de omschrijving alleen.
- Hier sta ik wat dubbelzijdig tegenover. Enerzijds omdat het net een beetje hetgeen is waartegen ik me verzetten wil, tegen die kritische buitenstaander die voorbij komt en zegt: barslecht, spelfouten, afgekeurd. Door alleen een vluchtige blik erop te hebben geworpen. Als schrijver is dat enorm frustrerend, want die buitenstaander heeft misschien niet alles gezien, laat staan begrepen. Daarom net wil ik de schrijver aan het woord laten en hén eens laten vertellen wat er wél in het verhaal te zien is in plaats van er niet in te zien is. Anderzijds heb je wel een punt dat er soms sommige dingen hier gewoon echt niet te lezen zijn en we pure rotzooi ook niet moeten aanbieden. Al wil ik niet té streng zijn. Mensen wiens spelling niet op punt staat hebben soms wel prachtige verhaallijnen en sommige kinderschrijfsels hebben dan ook weer een degelijke verhaallijn. Al is het misschien niet prima neergezet. Andere mensen hebben een stijl die oké is en spelling die feilloos is, maar het verhaal zelf is gewoon flut. Toch is hun taal dan weer prachtig en hebben ze op dat vlak lezers iets aan te bieden.
[ bericht aangepast op 1 aug 2016 - 16:22 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.