Onder de spoilers staan, je raad het al, spoilers :'D Alles wat niet onder een spoiler staat bevat dus ook geen spoilers.
Ik heb het boek uitgelezen. Het verhaal was... meh. Alsof ze een idee nodig hadden voor een theatershow en toen maar een paar random dingen kozen.
Seriously, dat Delphi Voldemort's dochter is kan best maar het deed me alleen maar denken aan een naakte Voldemort die in bed ligt. Geen fijn idee. En dat Albus en Scorpius niet bedachten om terug in de tijd te gaan om kleine Tom Riddle te doden snap ik ook niet. Die hele timeturners zijn een mega plothole.
De verhaallijn voegde helemaal niks toe en was op sommige punten ronduit slecht, inclusief plotholes,
Dat hele gedeelte in het doolhof vond ik wat vergezocht. Ook het steeds teruggaan in de tijd en er dan maar 5 minuutjes kunnen blijven, terwijl ze later als ze Delphi doden er wel langer kunnen blijven klopt niet. Zo waren er wel meer dingetjes.
op andere momenten vond ik het wel goed bedacht. Het verhaal geeft zeker antwoord op wat vragen, zoals hoe het nu met bepaalde personages is.
Ook dat je over verschillende toekomsten leest vond ik interessant.
Daarom vond ik het leuk om te lezen, maar het hele verhaal erom heen hoeft van mij niet zo. Doordat het een script is worden de dingen niet goed uitgelegd waardoor personages plots kunnen opduiken op plekken waar ze willen zijn, zonder dat er wordt verteld hoe ze daar komen.
Ik vroeg me namelijk echt af hoe Scorpius en Albus plots op Hogwarts zijn in het begin, of hoe ze plots in Godric's Hollow kunnen zijn.
Dat vond ik soms wel wat storend maarja, je weet van tevoren dat het geen boek is. Een script lezen is op het begin wel wennen, maar daarna leest het goed.
Ik vond het boek dus wel leuk om te lezen voor de vragen waarmee ik na HP7 nog bleef zitten, maar het verhaal er omheen voegt naar mijn mening niet veel toe aan de wereld van Harry Potter. De verhaallijn was soms gewoon best teleurstellend. Niet echt een must-read dus als je geen grote fan bent, maar anders is het het lezen waard!
It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...