Oké. Over het algemeen vond ik het verhaal, dan toch de rode draad van het verhaal, waardig Harry Potter. Ik kan erin komen dat Harry mentaal nog niet over Voldemort is en ik kan er zéker inkomen dat het voor zijn kinderen, vooral voor de kinderen die niet perfect in het rijtje passen, moeilijk is om telkens weer te falen in wat mensen van hen verwachten.
Rode draad van het verhaal: check.
Nu, gaan we naar de elementen die Rowling in het verhaal gestoken heeft om er wat meer actie in te steken (Delphi for Dumbledore's sake, of die hele theorie rond Scorpius), die vind ik gewoon ronduit dom. Komaaaaan, even denken en je had wel met wat beter dan "Voldemorts dochter" kunnen aanzetten. Langs de andere kant zullen er altijd fanfictions zijn die dingen juist voorspellen - als schrijver kun je niet op tegen een heel internet van fangirls en fanboys. Maar dit. Komaan. Voldemort dacht helemaal niet dat hij dood ging gaan, hij had Gruzielementen for God's sake. Dan kun je redeneren dat hij wist dat men op zoek was naar die Gruzielementen en toch absolute zekerheid wou, maar Voldemort zou zich nooit verlagen tot seks hebben met zijn onderdanen. Da's niet Voldemort.
Wat ik wél snap, is Albus die achter Cedric gaat. Hij weet dat zijn vader fouten heeft gemaakt naast zijn fantastische daden, maar door de woede dat hij zijn vader moet tippen en dat hij nu eenmaal zijn vader niet ís, ziet hij enkel zijn vaders negatieve kanten en wil hij bewijzen dat hij wel wat waard is en dat hij daarvoor helemaal zijn vader niet hoeft te zijn. Als hij Amos bezig hoort over Cedric, springt het bij hem. Wat zijn vader gedaan heeft, is niet eerlijk, door hem is Cedric dood! In het moment zelf beslist hij dat dit zijn kans is: zijn kans om te bewijzen dat hij kan doen wat zijn vader niet kon doen, dat hij zijn vaders fouten kan rechtzetten. Ha! Dan zullen ze hem niet meer zien voor de dork die zijn vader niet kan tippen, maar voor de superheld die zijn vader lichtjaren voorbijgestreefd heeft.
Nu, goed, over het algemeen vond ik het verhaal goed. Laat er Scorpius-theorieën, Delphi en nog wat andere nutteloze dingen uit, steek er wat betere elementen in en houd die nieuwe realiteiten, want die vond ik best leuk, haha en ik vind dat je een verhaal hebt dat je Harry Potter mag noemen. Als Delphi er maar uit is.