• De stelling van deze week luidt:
    De kleuterschool is zinloos, aangezien er toch niet echt iets geleerd wordt.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oneens, ze leren met elkaar omgaan, ze leren delen met anderen, ook de eerste vriendschappen ontstaan op de kleuterscholen.

    Mysticals schreef:
    Oneens, ze leren met elkaar omgaan, ze leren delen met anderen, ook de eerste vriendschappen ontstaan op de kleuterscholen.


    Eens

    Ik vind dit geen goede stelling, want het is simpelweg niet waar.
    Het is wetenschappelijk bewezen (ik zoek morgenochtend wel bronnen) dat je op de kleuterschool de beginselen leert van een heleboel dingen. Sociaal contact ontdekken, langzaam meer dingen ontdekken leren, kennismaken met complexere taal, etc.

    Maar hoe kun je nou discussiëren over een stelling die niet klopt?

    [ bericht aangepast op 31 juli 2016 - 3:23 ]


    Tijd voor koffie.

    Mysticals schreef:
    Oneens, ze leren met elkaar omgaan, ze leren delen met anderen, ook de eerste vriendschappen ontstaan op de kleuterscholen.


    chaos makes the muse

    Mysticals schreef:
    Oneens, ze leren met elkaar omgaan, ze leren delen met anderen, ook de eerste vriendschappen ontstaan op de kleuterscholen.


    i wanna die with you once or twice.

    Mysticals schreef:
    Oneens, ze leren met elkaar omgaan, ze leren delen met anderen, ook de eerste vriendschappen ontstaan op de kleuterscholen.


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Oneens.


    obsessive rage

    Mysticals schreef:
    Oneens, ze leren met elkaar omgaan, ze leren delen met anderen, ook de eerste vriendschappen ontstaan op de kleuterscholen.

    Mysticals schreef:
    Oneens, ze leren met elkaar omgaan, ze leren delen met anderen, ook de eerste vriendschappen ontstaan op de kleuterscholen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    De kleuterschool vind ik nogal wat nuttiger dan de peuterschool en de creche tbh. Maar dan nog zijn er twijfels over. Nee, je leert geen dingen als rekenen en lezen, wat ik overigens jammer vind, want veel jonge kinderen op die leeftijd zijn erg leergierig. Van de andere kant leer je wel sociale contacten maken, en krijg je vaardigheden aangeleerd als "tussen de lijntjes kleuren" en dat soort dingen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Absoluut oneens. Op de kleuterschool heb ik mijn allerbeste vriendin leren kennen waar ik nu na bijna 13 jaar nog steeds veel mee omga. Op de kleuterschool ontstaan dus vaak de eerste vriendschappen, en kinderen leren omgaan en delen met andere kinderen.

    Mysticals schreef:
    Oneens, ze leren met elkaar omgaan, ze leren delen met anderen, ook de eerste vriendschappen ontstaan op de kleuterscholen.


    Dit, ja. Wel vind ik het onzin dat je kunt blijven zitten in die klasjes.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mysticals schreef:
    Oneens, ze leren met elkaar omgaan, ze leren delen met anderen, ook de eerste vriendschappen ontstaan op de kleuterscholen.


    26 - 02 - '16

    Patholoog schreef:
    De kleuterschool vind ik nogal wat nuttiger dan de peuterschool en de creche tbh. Maar dan nog zijn er twijfels over. Nee, je leert geen dingen als rekenen en lezen, wat ik overigens jammer vind, want veel jonge kinderen op die leeftijd zijn erg leergierig. Van de andere kant leer je wel sociale contacten maken, en krijg je vaardigheden aangeleerd als "tussen de lijntjes kleuren" en dat soort dingen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Patholoog schreef:
    De kleuterschool vind ik nogal wat nuttiger dan de peuterschool en de creche tbh. Maar dan nog zijn er twijfels over. Nee, je leert geen dingen als rekenen en lezen, wat ik overigens jammer vind, want veel jonge kinderen op die leeftijd zijn erg leergierig. Van de andere kant leer je wel sociale contacten maken, en krijg je vaardigheden aangeleerd als "tussen de lijntjes kleuren" en dat soort dingen.


    Tegenwoordig leren kinderen behoorlijk wat op een peuterschool, hoor. Mijn moeder is toevallig peuterleidster en leidt haar eigen VVE peuterspeelzaal en opvang waarin ze thema's hebben en van alles leren. Ook hier leren ze het begin van sociaal contact, samen spelen, delen en nog een hele hoop meer. Een peuterspeelzaal is juist heel erg belangrijk in de ontwikkeling van een kind. Ze hebben een tutor die tests afneemt en in dit stadium kijken ze al welke kinderen achterlopen en meer hulp nodig hebben.
    De creches zijn een ander verhaal. Kinderen gaan daar niet heen om te leren.


    Your make-up is terrible