• Goed, ik wil even jullie mening hierover want ik ben nou eenmaal een nieuwsgierig persoon maar weet niet of mijn nieuwsgierigheid gepast is.

    Goed, ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden. Al 2 semesters volg ik nu Russisch, en in de eerste instantie vond ik het verschrikkelijk want ik was de enige Nederlandse in mijn klas, de rest was Marokkaans of Turks. Nu is dat geen probleem, maar ik voelde me gewoon zó ontzettend ongemakkelijk als zij in hun eigen ta(a)l(en) begonnen te praten en ik de enige was die er niks van verstond. Ik heb werkelijk alles geprobeerd om er enigszins bij te horen maar niks werkte. 3 lessen gingen voorbij, er zitten er 7 in een semester, en er voegde zich een nieuwe, Nederlandse jongen bij ons die had geswitcht. Ik trok veel met hem op in die lessen en erbuiten gezien het maar een kleine groep is die Russisch had gekozen en ik dus eigenlijk alleen huiswerk met hem kon bespreken en zo.
    Aan het einde van het semester moesten we een presentatie houden en hebben we dagenlang in de bieb gezeten samen, werkend aan de presentatie (het was écht veel, en hij had drie lessen gemist dus ik gaf hem semi bijles, en we doen dezelfde opleiding en hij helpt me met vakken waar ik moeite mee heb). Tussendoor zijn we wel eens samen naar de Mac geweest in de stad, because people need food en dagen van 10 - 6 worden wel erg lang zonder pauze.
    Sinds dit semester doet hij anders tegen me, hij appt me 's avonds laat en 's nachts over de meest random dingen, en laatst toen hij zat was kreeg ik een appje ‘‘Ben echt blij met jou in de les hoor! *kusjes blazend poppetje*’’.
    Hij weet dat ik al bijna 4 jaar een vriend heb, ik vertel vaak genoeg over hem denk ik toch. Maar steeds krijg ik van die rare vibes van hem.
    Laatst ook, toen we voor de afwisseling naar de burger king gingen tijdens een studie sessie (een gevarieerd dieet noemen ze dat :') ) verkochten ze bij de pizzeria naast de BK een ‘‘koppelmenu’’, en hij zei: ‘‘oh kijk, voor ons!’’
    Gister had ik dan mijn laatste examen russisch voor dit jaar, en we waren vantevoren nog wat aan het kletsen, en plots vroeg hij mij of ik eens wat wilde doen. Toen ik vroeg wat hij bedoelde, zei hij ‘‘Oh, gewoon, een hapje eten ergens of wat drinken’’.
    Op dat moment raakte ik nogal in paniek, want vroeg hij me nou mee op een date?
    Ik heb gezegd dat ik geen tijd heb omdat ik buiten mijn andere examens ook bezig ben met werk zoeken en mijn familie, veel verjaardagen etc. En ik ga nog op vakantie. Met mijn vriend.
    Hij zou me nog wel appen zei hij, en verder heeft hij er niets over gezegd.

    Dus, mijn vraag is, vroeg hij me uit? Vind hij me leuk? Ik heb hem geen enkele indicatie gegeven dat ik opensta voor wat dan ook, want zoals hierboven genoemd, heb ik een vriend en ben ik meer dan gelukkig in mijn relatie.
    Hij heeft me gisteravond geappt en sindsdien heb ik niet meer op whatsapp gekeken, puur omdat ik bang ben dat ik hem weer moet afwijzen en dat vind ik zo lullig :')
    Een koekje voor zij die het helemaal gelezen hebben

    Conclusie:


    tya

    Ik wil nu niet zeggen dat hij je leuk vindt maar als ik jou was zou ik inderdaad afstand nemen. Want door zulke mensen gaan relaties gewoon kapot en daarom haat ik zulke type of mensen. :')

    Misschien zou ik het ook even tegen je vriend vertellen, zodat hij ook op de hoogte is?

    Verder, kan ik je niet echt helpen. Sorry haha.

    *pakt koekje*
    Klinkt idd alsof hij een behoorlijke crush op je heefd. Maar hij weet dat je een vriend hebt en het klinkt ook alsof loyaal aan je vriend bent, dus ik neem aan dat hij dat idee ook wel heeft.
    Hij had je natuurlijk ook gewoon uit kunnen hebben gevraagd als 'gewoon vrienden', maar als je buik je het gevoel geeft dat dat niet waar is, is het niet waar (vertrouw op dat gevoel) an geloof ik dat hij een beste crush heeft. Maar het klinkt ook alsof je ook gewoon als vriend dichtbij wil houden, zoals iedereen dat doet. Het lijkt alsof hij het best weet maar toch niet helemaal kan stopppen met flirten.

    *eet koekje*


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Libertalia schreef:
    Ik wil nu niet zeggen dat hij je leuk vindt maar als ik jou was zou ik inderdaad afstand nemen. Want door zulke mensen gaan relaties gewoon kapot en daarom haat ik zulke type of mensen. :')

    Misschien zou ik het ook even tegen je vriend vertellen, zodat hij ook op de hoogte is?

    Verder, kan ik je niet echt helpen. Sorry haha.

    Ja, hij weet het ook hoor. Ik kan sowieso dingen die me ongemakkelijk laten voelen niet voor me houden hahaha.
    Hij vind het ook niet erg dat ik met hem studeerde, maar het is pas de laatste tijd dat hij zo... is. Snap je :') Als het andersom zou zijn zou ik het ook niet fijn vinden als mijn vriend hele dagen met zo iemand in de bieb doorbracht.


    tya

    Hmm, geen idee. Misschien bedoelt hij het gewoon vriendschappelijk. Als je over je vriend hebt zitten praten zal hij heus wel weten dat je bezet bent. Misschien kan je het hem eens vragen, eventueel op een subtiele manier?


    16 - 09 - '17

    Altrados schreef:
    *pakt koekje*
    Klinkt idd alsof hij een behoorlijke crush op je heefd. Maar hij weet dat je een vriend hebt en het klinkt ook alsof loyaal aan je vriend bent, dus ik neem aan dat hij dat idee ook wel heeft.
    Hij had je natuurlijk ook gewoon uit kunnen hebben gevraagd als 'gewoon vrienden', maar als je buik je het gevoel geeft dat dat niet waar is, is het niet waar (vertrouw op dat gevoel) an geloof ik dat hij een beste crush heeft. Maar het klinkt ook alsof je ook gewoon als vriend dichtbij wil houden, zoals iedereen dat doet. Het lijkt alsof hij het best weet maar toch niet helemaal kan stopppen met flirten.

    *eet koekje*

    Ja, dat gevoel had ik ook!
    Ik denk dat ik hem maar gewoon een berichtje stuur straks, even mijn moed verzamelen (':


    tya

    Ik durf je niet te zeggen dat hij je leuk vind maar hij heeft zeker wel interesse in je, maar dat kan net zo goed in de vriendschappelijke zin zijn.
    Geef het wat afstand, praat lekker veel over je vriend maar onderhou jullie vriendschap wel gewoon tot het wat duidelijker is wat hij wil. Misschien kan je wel eens vissen of hij niet interesse in iemand heeft?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    @ de overige bovenstaande reacties:
    Ik ga hem denk ik gewoon sturen dat ik het jammer vond dat ik geen tijd heb (want really, die heb ik ook niet), maar dat ik ook een beetje het gevoel had alsof er meer achter zat dan een onschuldig drankje, en dat het niet mijn bedoeling was als hij misschien sommige dingen die ik gezegd/gedaan heb verkeerd heeft geïnterpreteerd.


    tya

    Poshlost schreef:
    @ de overige bovenstaande reacties:
    Ik ga hem denk ik gewoon sturen dat ik het jammer vond dat ik geen tijd heb (want really, die heb ik ook niet), maar dat ik ook een beetje het gevoel had alsof er meer achter zat dan een onschuldig drankje, en dat het niet mijn bedoeling was als hij misschien sommige dingen die ik gezegd/gedaan heb verkeerd heeft geïnterpreteerd.


    Ah dat is een hele goede, nette reactie ja (:


    When time and life shook hands and said goodbye.