Ruby
Ze glimlacht zwakjes. 'Ik weet alleen dat, toen ik jullie voor het eerst zag, jullie van elkaar leken te houden. Maar liefde is een momentopname, wanneer je het niet meer voelt, moet je niet proberen het terug te roepen. Je denkt eerst dat dat goed is, maar je legt jezelf enkel in de knoop.' Ze strijkt haar jurk glad. 'Als je een ander kiest, als hij een ander kiest, zou het denk ik geen probleem moeten zijn. Niemand blijft alleen achter.' Ik staar haar verbaast aan. Hoe komt ze aan deze wijsheden? Had ik van hem gehouden? Ik moest het weten. 'Ik moet geloof ik naar iemand toe,' zeg ik terwijl ik opsta. 'Bedankt,' glimlach ik. Haastig loop ik weg, terwijl ik nog een keer om kijk. Steeds sneller loop ik, en het lopen gaat over in rennen. Zo snel als ik kan ren ik naar het politiebureau, ik zag zijn auto staan. De woorden van August galmen nog door mijn hoofd. De sterkste vorm van magie wat er is, is de kus van True Love Ja hij had mij gezoend, maar dat voelde meer als een afscheidszoen. Ik moest hem een True Love kus geven. Dit was het moment om te testen of het echt bestond. Ik liep het kantoor binnen. 'Graham?' vraag ik. Ik loop regelrecht op hem af, vervolgens druk ik mijn lippen op de zijne. Ik sluit mijn ogen. Plotseling gaat er een schok door mij heen, ik sper mijn ogen wijd open en spring achteruit. Allerlei beelden vliegen voorbij. 'Graham,' fluister ik. 'Ik herinner het mij weer,' een traan loopt langzaam over mijn wang heen.
[ bericht aangepast op 23 juni 2016 - 23:36 ]
When you believe your dreams come true