Aiden Harrison
Gryffindor 16 Chaser Muggle born
'Aiden, haal even diep adem en kalmeer even, er is niets aan de hand.' Hij toverde een glimlach tevoorschijn wat mij juist nog stommer liet voelen. Is het zo duidelijk dat ik nerveus ben? Ik sloot mijn ogen even en leunde wat achteruit.
'Sorry,' murmelde ik dan zo zacht mogelijk.
'Ik bedoelde.. Ik bedoelde alleen, ik weet niet wanneer jou het beste uitkomt. Ik vind het echt heel fijn dat je me wilt helpen, want dan kom ik misschien voor mijn onvoldoendes voor potions af. Maar ik dacht, jullie zijn hier volgensmij al een tijdje en ik weet niet wat jullie van plan waren te doen, dus ik dacht, als jullie iets wouden gaan doen alleen ik dan aan jou vraag of je me nu wilt helpen en jij niet met hun mee kunt naar waar jullie misschien dan ook heen gingen...'
'Liam..'
'Ik bedoelde te zeggen, als jullie iets van plan waren te gaan doen, dan wil ik niet dat het aan mij ligt dat jullie dat niet kunnen doen. Maar als jullie niks van plan waren, wil ik best nu beginnen met het huiswerk, als jij dat ook wilt. En ja, met de cijfers bedoelde ik te zeggen, het gaat mij er niet om dat ik perfect wordt in het vak, maar dat ik er iets beter in wordt.'
Ik schudde verward met mijn hoofd en probeerde weer eens een glimlach tevoorschijn te halen. Ik heb deze situatie helemaal ondersteboven gehaald, alleen maar door mijn zenuwachtigheid. Ik zou op dit moment zo graag onzichtbaarheids krachten willen hebben. Of hoe tof zou het zijn als er nu plotseling een komeet op mij en mij alleen zou neerstorten?
'Oké, wat is iedereen opgefokt zeg. Gaat het stormen of zo? Aid, even een keer diep ademhalen,'
Ik keek Char aan die mij bemoedigend aanstaande en, vreemd genoeg, deed ik wat ze zei en haalde even diep adem. In en uit, in en uit..
vergeet niet in te ademen voordat je weer uitademt, Aiden..
'Liam, lieverd, ook jij moet even diep ademhalen en pak dan je huiswerk voor Potions. Aid helpt je wel en anders ben ik er ook nog. Ik heb het al af.'
Ik keek Char even aan en knikte vervolgens zachtjes met mijn hoofd.
vergeet niet te ademen, Aiden..
'Ja,' murmelde ik zachtjes en keek Liam weer aan.
'Ik bedoel, nee. We hebben geen plannen gemaakt nee.. we- we zaten hier maar,' zei ik dan en duwde me zelfs nog dieper het stoeltje in. Merlin, kon ik maar verdwijnen.
'Sorry,' herhaalde ik dan nog mijn eerdere excuus en plakte mijn hand achter mijn nek. Ik schaam mij zo erg.
'Ik bedoel, ik help je nu wel. Over drie kwartier hebben we training, dus.. Ik kan je wel helpen tot- tot onze training begint,' zei ik dan zonder hem aan te kijken en liet een glimlach zien.
'Ik kan je wel helpen met de stof die je niet snapt,' murmelde ik dan, een beetje te zachtjes maar probeerde nog wel kracht in mijn woorden te zetten en keek Liam weer aan.
"people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."
[ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 11:52 ]
Saving people, hunting things, the family business デ--▸