• Hogwarts will ALWAYS be there to welcome you home.


    Drie jaar voor Harry Potter op de school arriveerde was Hogwarts. . . Gewoon Hogwarts. Het is 1988. Op de school voor jonge heksen en tovenaars is het schooljaar al weer een tijdje aan de gang, een vrij rustig schooljaar over het algemeen – zoals alle anderen. Eerste- tot zevendejaars bewandelen de gangen en nemen deel aan de lessen die de school aanbiedt.

    Dit RPG is een samenwerking tussen Sarita (Burritho) & Megan (Anatomy). We volgen het leven op Hogwarts voor Harry Potter. Je bent vrij om te kiezen in welk jaar jouw personage zit. Hou er wel rekening mee dat de meeste waarschijnlijk voor het 6de of 7de jaar kiezen.



    ROLLENLIJST
    GRYFFINDOR STUDENTS
    "You might belong in Gryffindor, where dwell the brave at heart. Their daring, nerve, and chivalry, set Gryffindors apart."

    — Girls
    Emily Chloe Rhine / Burritho 1.3
    Jade Fay Rosewood / Burritho 1.5
    Gereserveerd voor HaldirOfLorien
    — Boys
    Noah Matthew Rhine / Anatomy 1.2
    Silver Sebastian Caylen / Rickon 1.5
    Malcolm Wayne Churchill / xVeertje 1.4
    Aiden Harrison / SphinxX 1.5
    Nathanaël 'Campbell' Saunders / Phillip 1.12
    HUFFLEPUFF STUDENTS
    "You might belong in Hufflepuff, where they are just and loyal. Those patient Hufflepuffs are true, and unafraid of toil."

    —Girls
    Amaliya Aaslaid / Polovina 1.2
    Chiara Niamh Fitzgerald / xVeertje 1.4
    Lydia Maya Haynes / Aemilin 1.6
    Acacia Pappalona / Aurea 1.6
    Mae Belov / Gibigianna 1.10
    — Boys
    Wesley Bakersville / Khal 1.4
    Liam Scott Harris / Aemilin 1.6
    RAVENCLAW STUDENTS
    "Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind. Where those of wit and learning, will always find their kind."

    — Girls
    Roslyn Olivia Ollivander / Anatomy 1.2
    Charlotte Clearwater / Westwick 1.4
    Anastacia Evina Reid / Panix 1.5
    Thalia Amanda Black / Aurea 1.12
    — Boys
    Geraint Delwyn Hughes / Camhanaich 1.7
    Maxim Nathaniel Chambers / Ziegler 1.4
    Gereserveerd voor Burritho

    SLYTHERIN STUDENTS
    "Or perhaps in Slytherin, you'll make your real friends. These cunning folks use any means, to achieve their ends."

    — Girls
    Maybelinne Emilia MacAlister / Camhanaich 1.4
    Aydin Marina Belluci / MaIec 1.5
    Alexis Warrington / ItsImpossible 1.4
    Gereserveerd voor Volpina
    Jo Snape / JoSnape 1.10
    — Boys
    Jaime Alexander Coleman / ANTI 1.11
    Perseus Ingram / RichardSHarmon 1.3
    Gereserveerd voor HaldirOfLorien


    VERDERE INFORMATIE

    HEAD BOY/GIRL
    – Malcolm Wayne Churchill, Gryffindor.
    – Maybelline Emilia MacAlister, Slytherin.

    PREFECTS

    – Ravenclaw, zesde jaars Prefect is Charlotte Clearwater.

    – Hufflepuff, zesde jaars Prefect is Acacia Pappalona

    QUIDDITCH TEAMS


    – Captain en Seeker van Gryffindor is Jade Fay Rosewood.
    – Keeper van Gryffindor is het personage van Rickon.
    – Chaser van Gryffindor is Malcolm Wayne Churchill.
    – Chaser van Gryffindor is het personage van SphinxX.

    – Captain en Chaser van Hufflepuff is het personage van TheseWords.
    – Keeper van Hufflepuff is het personage van Khal.
    – Beater van Hufflepuff is het personage van Gibigianna.
    – Chaser van Hufflepuff is Liam Harris
    – Chaser van Hufflepuff is Acacia Pappalona

    – Chaser van Ravenclaw is Erin Nicola Ainsworth

    – Captain en Chaser van Slytherin is Alexis Warrington.
    – Beater van Slyterin is Perseus Ingram.
    – Chaser van Slytherin is Jaime Alexander Coleman


    TOPICS
    » Speeltopic
    » Rollentopic
    » Praattopics: 01 / 02

    BEGIN
    We beginnen op een gewone maandagavond. Het weekend is weer achter de rug en zo ook de lessen van vandaag. Het avondeten wordt zo geserveerd, dus alle leerlingen zijn op weg naar The Great Hall.
    Veel schrijfplezier!

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 23:09 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Charlotte Clearwater| 6th year Ravenclaw| British English | Prefect
    Talking to Aiden, Jade & Liam


    Langzaam liet ik mijn onbewust ingehouden adem ontsnappen. Aiden had gelukkig, met de nodige hulp van mijzelf, toegezegd om Liam te helpen. Ik hoopte dat dit een moment voor Aiden was om iets meer zelfvertrouwen te krijgen.
    'Maar heb je daar nu tijd voor, of is een andere keer makkelijker? Vanavond heb ik zelf wel tijd, maar ik weet niet hoe het met Gryffindor Quidditch zit. Ik bedoel, soms zijn al die trainingen van verschillende afdelingen nogal ingewikkeld,' hoorde ik Liam zeggen. 'En persoonlijk, ik moet dan wel huiswerk maken, dat is eigenlijk waarvoor ik hier kwam, maar het is toch pas voor over 3 dagen, dus ik heb nog wel tijd. En eigenlijk heb ik er ook niet echt zin in, als iets anders op dit moment leuker is.'
    Ik opende direct mijn mond om ertegen in te gaan. Ik was nou eenmaal snel geprikkeld en had altijd mijn woordje klaar. Toch lukte het me even in te houden. Ik wilde niet continu het woord voor Aiden voeren, dat kon hij best zelf, maar ik wilde zo graag dat hij Liam zou helpen, dat ik ernstig twijfelde om een opmerking te maken.
    Om Aiden niet weer het gras voor zijn voeten weg te maaien, richtte ik me tot Jade. Met een glimlach die stralend moest zijn, keek ik haar aan. Mijn golvende haar gooide ik nonchalant over mijn ene schouder. 'Jade. Quidditch is vanavond pas, toch? We kunnen hier nog wel even blijven, denk je niet?'
    Ik voelde hoe ik het warm kreeg. Natuurlijk vond ik Jade een mooie meid, maar ik wilde absoluut niet dat het leek alsof ik met haar flirtte. Misschien was het gezwaai met mijn haar of de enthousiaste manier waarop ik gesproken had too much geweest. Ik hoopte enorm dat ze het niet zo zou zien en zich niet geïntimideerd zou voelen.


    I was an angel living in the garden of evil

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”



    Ik vond het goed van Aiden dat hij zijn hulp aanbod, stiekem voelde ik mezelf een beetje trots. Wat heel gek was want ik kende hem niet echt goed. Ik praatte pas sinds drie met hem en Charlotte. Toch voelden ze al een beetje als vrienden en ik besloot in mijn hoofd vaker met ze om te gaan, als ze dat tenminste wilde. Misschien zaten ze wel niet op mij te wachten? Misschien vonden zij mij wel niet zo aardig als ik hun? Ik hoorde Liam iets ratelen terwijl ik mijn gedachten op een rit probeerde te krijgen. het kostte mij veel moeite om af en toe de rust te bewaren in mijn hoofd. Pas toen Charlotte mijn naam riep keek ik op. Ik zag nog net dat ze haar haar over haar schouder gooide en onbewust deed ik het na in een kleine schaal. Ik had ooit een keer gelezen dat je andere mensen na deed om hun op zijn of haar gemak te laten voelen zonder dat ze het überhaupt door hadden dat je ze na doet. Ik bedacht mij op het moment dat ik het na wilde doen dat het vast heel stom eruit zag en haalde daarom mijn hand maar gewoon door mijn haar zoals ik altijd deed.
    'Jade. Quidditch is vanavond pas, toch? We kunnen hier nog wel even blijven, denk je niet?'
    Ik glimlachte en knikte. 'Dat zou geen probleem kunnen zijn. We hebben nog...' Ik keek even snel op een klok, 'een uur.' Ik keek even naar Liam en Aiden.
    Ik vond het moeilijk om bij een groep te zijn die elkaar alle drie als zo goed kende, maar het ging beter dan verwacht.


    "Ignite, my love. Ignite."






    Aiden Harrison

    Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born



    'Oh, maar die hoef ik ook niet hoor, ik ben tevreden met een voldoende. Een A is ook al een keer wat anders dan een S,' Zei Liam en keek mij grinnikend aan. Mijn brede glimlach verdween al gauw en ietwat zenuwachtig leunde ik weer tegen de stoeltje aan. Ik heb een slecht voorgevoel over dit alles.
    'Maar heb je daar nu tijd voor, of is een andere keer makkelijker? Vanavond heb ik zelf wel tijd, maar ik weet niet hoe het met Gryffindor Quidditch zit. Ik bedoel, soms zijn al die trainingen van verschillende afdelingen nogal ingewikkeld.'
    Ik keek hem verbaasd aan en wilde nog net mijn mond opentrekken, maar na een korte adempauze ging hij al weer door.
    'En persoonlijk, ik moet dan wel huiswerk maken, dat is eigenlijk waarvoor ik hier kwam, maar het is toch pas voor over 3 dagen, dus ik heb nog wel tijd. En eigenlijk heb ik er ook niet echt zin in, als iets anders op dit moment leuker is.'

    Ik bleef even stil zitten, voor het geval dat hij nog niet uitgepraat was en staarde maar even naar mijn boek. Via mijn ooghoeken kon ik nog net zien hoe Charlotte overwoog om voor mij te antwoorden, en kreeg vervolgens de neiging om hardop te vloeken toen ze haar mond weer sloot en al haar aandacht op Jade richtte.
    'Jade. Quidditch is vanavond pas, toch? We kunnen hier nog wel even blijven, denk je niet?'
    'Dat zou geen probleem kunnen zijn. We hebben nog... een uur.'
    Een uur, natuurlijk. Na een aantal secondes die in minuten leken te veranderen, keek ik Liam weer aan en perste een glimlach tevoorschijn.
    'Ehh, een uur dus.. we hebben nog een uur tot- tot de training begint,' zei ik en wierp nog even een blik naar de klok toe.
    '..59 minuten, bedoel ik,' murmelde ik er nog snel erachter voordat ik de jongen weer aankeek.
    'Ik kan je tot dan wel helpen met de stof die je niet begrijpt.. en later na de training nog wel.. vanavond.. of.. morgen..' Ik kan niet met mensen- nee- levende organismen omgaan. 'Vanavond kan ik je ook wel helpen als je nu geen zin hebt.. wat wil je nu dan doen, in plaats van leren? Eh, we kunnen.. wat kunnen we doen?' Nope, dit gaat niet goed eindigen met mij. Om deze reden heb ik altijd een Charlotte bij mij die voor mij praat. Waarom doet ze dat nu niet?

    "people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."


    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 0:49 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    • LIAM SCOTT HARRIS •
    _______________________

    Hufflepuff || Sixteen || American English
    Sitting in the library

         
    'Ehh, een uur dus.. we hebben nog een uur tot- tot de training begint,' zei Aiden. 'Ik kan je tot dan wel helpen met de stof die je niet begrijpt.. en alter na de training nog wel.. vanavond.. of.. morgen. Vanavond kan ik je ook wel helpen als je nu geen zin hebt.. wat wil je nu dan doen, in plaats van leren? Eh, we kunnen.. wat kunnen we doen?' zei Aiden, die steeds nerveuzer werd.
    'Aiden, haal even diep adem en kalmeer even, er is niets aan de hand.' ik toverde een glimlach te voorschijn, in de hoop dat het Aiden geruststelde. Waarom ben ik toch altijd zo tactloos?
    Aiden was een van mijn beste vrienden en altijd zeer snel nerveus en bang dat hij het verkeerde zei. Charlotte wist altijd op de een of andere manier altijd precies het juiste te zeggen om Aiden gerust te stellen, maar ik ben er niet zo tactvol in. Ik was vooral goed in dingen op het verkeerde moment te zeggen.

    'Ik bedoelde.. Ik bedoelde alleen, ik weet niet wanneer jou het beste uitkomt. Ik vind het echt heel fijn dat je me wilt helpen, want dan kom ik misschien voor mijn onvoldoendes voor potions af. Maar ik dacht, jullie zijn hier volgensmij al een tijdje en ik weet niet wat jullie van plan waren te doen, dus ik dacht, als jullie iets wouden gaan doen alleen ik dan aan jou vraag of je me nu wilt helpen en jij niet met hun mee kunt naar waar jullie misschien dan ook heen gingen...' Ik liet even nieuwe lucht mijn longen instromen. Volgensmij heb ik nog nooit zo onlogisch en onduidelijk gepraat. Misschien kon ik mezelf wel een peptalk geven, tegen mezelf zeggen dat ik moet kalmeren.
    'Ik bedoelde te zeggen, als jullie iets van plan waren te gaan doen, dan wil ik niet dat het aan mij ligt dat jullie dat niet kunnen doen. Maar als jullie niks van plan waren, wil ik best nu beginnen met het huiswerk, als jij dat ook wilt.' Ik perste een, hopelijke, geruststellende glimlach naar voren. 'En ja, met de cijfers bedoelde ik te zeggen, het gaat mij er niet om dat ik perfect wordt in het vak, maar dat ik er iets beter in wordt.'
    Oh, laat me alsjeblieft het juiste hebben gezegd. Agressie op mezelf spoot naar boven en mijn hoofd kreeg de vreemde aandrang om mezelf te slaan. Waarom kun je tegenwoordig alles in winkels kopen, behalve hetgene wat je het liefst wilt hebben, zoals minder nervositeit, minder snel agressiviteit en tactvoller praten?


    My attitude is based on how you threat me.


    take risks

    Charlotte Clearwater| 6th year Ravenclaw| British English | Prefect
    Talking to Aiden, Jade & Liam


    Met een akelig gevoel van ongemakkelijkheid hoorde ik aan hoe Aiden brabbelde over de tijd die er nog was voor de Quidditch training zou beginnen. Ik begon me schuldig te voelen over het feit dat ik niet voor hem gesproken had, maar onze vriendschap bestond voor een groot deel uit afwegingen maken over wanneer ik het woord moest doen. In de praktijk kwam het erop neer dat ik het grootste deel van de gesprekken voerde, totdat Aiden zich meer op zijn gemak ging voelen en ook wat losser werd.
    'Aiden, haal even diep adem en kalmeer even, er is niets aan de hand,' zei Liam en ik wierp hem een glimlach toe. Een van de redenen waarom ik Liam graag mocht, was omdat hij altijd zijn best deed om Aiden op zijn gemakt te stellen. Het leek echter onbegonnen werk omdat Aiden nog steeds extreme nervositeit uitstraalde.
    Liam begon druk en gehaast te praten over Potions, maar halverwege raakte ik de draad van zijn verhaal kwijt. Ik bekeek de rode nagellak op mijn vingernagels en zag dat de lak af begon te bladderen.
    Toen Liam uiteindelijk uitgepraat was, nam ik maar al te graag het woord.
    'Oké, wat is iedereen opgefokt zeg. Gaat het stormen of zo?' zei ik met een glimlach. Even legde ik mijn hand op die van Aiden en kneep er even zachtjes in.
    'Aid, even een keer diep ademhalen,' zei ik met een bemoedigende glimlach. Daarna richtte ik mijn aandacht op Liam.
    'Liam, lieverd, ook jij moet even diep ademhalen en pak dan je huiswerk voor Potions. Aid helpt je wel en anders ben ik er ook nog. Ik heb het al af.'
    Met een tevreden glimlach leunde ik achterover in mijn stoel.


    I was an angel living in the garden of evil

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”



    Ik keek hoe Liam Aiden probeerde gerust te stellen en ik glimlachte. Het was aandoenlijk om te zien.
    'Oké, wat is iedereen opgefokt zeg. Gaat het stormen of zo?' Charlotte keek naar het tweetal. 'Aid, even een keer diep ademhalen. Liam, lieverd, ook jij moet even diep ademhalen en pak dan je huiswerk voor Potions. Aid helpt je wel en anders ben ik er ook nog. Ik heb het al af.' Ik keek naar mijn schoolboeken die nog dicht voor mij lagen. Ik had potions ook af. Sterker nog, ik stond er een U voor. Maar dat zei ik niet, ten eerste omdat ik niet opschepperig wilde overkomen en ten tweede wilde ik dat Aiden Liam hielp. Ik wierp een blik op de klok en zag dat we nog drie kwartier hadden voordat Quidditch begon. Ik vroeg mezelf af waar Cam nu ergens zou rond hangen. Ik had hem, bedacht ik mij, de hele dag nog niet gezien.

    [Kort stukje maar ik kan niet veel met Jade]


    "Ignite, my love. Ignite."






    Aiden Harrison

    Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born


    'Aiden, haal even diep adem en kalmeer even, er is niets aan de hand.' Hij toverde een glimlach tevoorschijn wat mij juist nog stommer liet voelen. Is het zo duidelijk dat ik nerveus ben? Ik sloot mijn ogen even en leunde wat achteruit.
    'Sorry,' murmelde ik dan zo zacht mogelijk.
    'Ik bedoelde.. Ik bedoelde alleen, ik weet niet wanneer jou het beste uitkomt. Ik vind het echt heel fijn dat je me wilt helpen, want dan kom ik misschien voor mijn onvoldoendes voor potions af. Maar ik dacht, jullie zijn hier volgensmij al een tijdje en ik weet niet wat jullie van plan waren te doen, dus ik dacht, als jullie iets wouden gaan doen alleen ik dan aan jou vraag of je me nu wilt helpen en jij niet met hun mee kunt naar waar jullie misschien dan ook heen gingen...'
    'Liam..'
    'Ik bedoelde te zeggen, als jullie iets van plan waren te gaan doen, dan wil ik niet dat het aan mij ligt dat jullie dat niet kunnen doen. Maar als jullie niks van plan waren, wil ik best nu beginnen met het huiswerk, als jij dat ook wilt. En ja, met de cijfers bedoelde ik te zeggen, het gaat mij er niet om dat ik perfect wordt in het vak, maar dat ik er iets beter in wordt.'
    Ik schudde verward met mijn hoofd en probeerde weer eens een glimlach tevoorschijn te halen. Ik heb deze situatie helemaal ondersteboven gehaald, alleen maar door mijn zenuwachtigheid. Ik zou op dit moment zo graag onzichtbaarheids krachten willen hebben. Of hoe tof zou het zijn als er nu plotseling een komeet op mij en mij alleen zou neerstorten?
    'Oké, wat is iedereen opgefokt zeg. Gaat het stormen of zo? Aid, even een keer diep ademhalen,'
    Ik keek Char aan die mij bemoedigend aanstaande en, vreemd genoeg, deed ik wat ze zei en haalde even diep adem. In en uit, in en uit.. vergeet niet in te ademen voordat je weer uitademt, Aiden..
    'Liam, lieverd, ook jij moet even diep ademhalen en pak dan je huiswerk voor Potions. Aid helpt je wel en anders ben ik er ook nog. Ik heb het al af.'
    Ik keek Char even aan en knikte vervolgens zachtjes met mijn hoofd. vergeet niet te ademen, Aiden..
    'Ja,' murmelde ik zachtjes en keek Liam weer aan.
    'Ik bedoel, nee. We hebben geen plannen gemaakt nee.. we- we zaten hier maar,' zei ik dan en duwde me zelfs nog dieper het stoeltje in. Merlin, kon ik maar verdwijnen.
    'Sorry,' herhaalde ik dan nog mijn eerdere excuus en plakte mijn hand achter mijn nek. Ik schaam mij zo erg.
    'Ik bedoel, ik help je nu wel. Over drie kwartier hebben we training, dus.. Ik kan je wel helpen tot- tot onze training begint,' zei ik dan zonder hem aan te kijken en liet een glimlach zien.
    'Ik kan je wel helpen met de stof die je niet snapt,' murmelde ik dan, een beetje te zachtjes maar probeerde nog wel kracht in mijn woorden te zetten en keek Liam weer aan.

    "people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."


    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 11:52 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    • LIAM SCOTT HARRIS •
    _______________________

    Hufflepuff || Sixteen || American English
    Sitting in the library
    'Oké, wat is iedereen opgefokt zeg. Gaat het stormen ofzo?' glimlachte Charlotte.
    Ik schoot in de lach. Ik kwam waarschijnlijk erg opgefokt over ja.
    'Aid, even een keer diep ademhalen. Liam, lieverd, ook jij moet even diep ademhalen en pak dan je huiswerk voor Potions. Aid helpt je wel en anders ben ik er ook nog. Ik heb het al af.'
    Ik liet frisse lucht mijn longen instromen en voelde mijn hartslag dalen. Ik ritste mijn tas open terwijl Aiden begon te praten.
    'Ik bedoel, nee. We hebben geen plannen gemaakt nee.. we- we zaten hier maar,' zei Aiden, redelijk nerveus. 'Ik bedoel, ik help je nu wel. Over drie kwartier hebben we training, dus.. Ik kan je wel helpen tot- tot onze training begint,' Aiden glimlachte en het leek alsof zijn nerveusiteit daalde. Gelukkig.
    'Laten we dan maar vlug met potions bezig gaan, het komt vast goed,' ik lachte en opende mijn boek, die ik in ons midden neerlegde. Ik staarde naar de woorden en probeerde ze in me op te nemen, maar het leek één grote waas, één grote woordenmassa wat niet te lezen was. Ik wende mijn blik even van het boek af, en haalde perkament en inkt uit mijn tas.
    'Kijk, dit snap ik dus niet.'
    Ik wees naar de vragen over het Elixer van Euforie. 'Welk ingrediënt zorgt ervoor dat je je beter voelt, en hoe gaat het in werking? Met ik dit gewoon weten, of heb ik niet opgelet, of ben ik gewoon dom?' Ik grinnikte. Ik was inderdaad niet slim, dat klopt. 'En zonder deze vraag kan ik de rest ook niet maken, oftewel problems, en ik had dus geen zin in alweer extra werk omdat ik het niet snap...'
    Begrijp mij, begrijp mij, begrijp mij. Come on, Aiden, laat zien dat je het kan. Want Aiden kan het. Ik ken hem lang genoeg om dat te weten. Ik glimlachte, in de hoop hem gerust te stellen.


    My attitude is based on how you threat me.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 12:47 ]


    take risks

    Charlotte Clearwater| 6th year Ravenclaw| British English | Prefect
    Talking to Aiden, Jade & Liam


    Hoewel het antwoord op Liam's vraag op mijn lippen brandde en ik bijna niets liever zou doen dan het antwoord gewoon aan hem te geven, kon ik me net inhouden. Ik beet op mijn onderlip om te voorkomen dat het antwoord op de voor mij simpele vraag niet per ongeluk over mijn lippen zou rollen. Ik tikte met mijn nagels op het tafelblad, maar stoorde me direct aan het geluid wat dat teweeg bracht. Ik liet mijn blik onopvallend over Aiden glijden. Zijn hele houding straalde spanning en ongemakkelijkheid uit. Op dit soort momenten voelde ik met hem mee, ik vond het ontzettend rot voor hem dat hij zich zo vaak zo voelde. Hij was een van de liefste personen die ik kende en ik zag geen enkele reden waarom hij zich zo ongemakkelijk moest voelen. Als er iemand likeable was, was Aiden het wel. Op de een of andere manier waren er veel meer mensen die hem mochten, dan mensen die mij mochten, maar dat leek hij niet op te merken. Ik werd vaak gezien als sarcastisch en bemoeizuchtig, terwijl hij zich meer op de achtergrond bevond en makkelijker te benaderen was. Ik bedacht me dat ik hem dat nog maar eens moest vertellen, als we alleen waren.
    Vluchtig keek ik op de klok en merkte ik op dat de tijd tot aan de training langzaam op begon te raken. Op de een of andere manier voelde ik me geroepen hier een opmerking over te maken. Voor ik er goed en wel over had nagedacht, sprak ik Jade aan.
    'Jade, ik wil me nergens mee bemoeien, maar is het niet tijd om te gaan trainen?' Mijn betweterige opmerking probeerde ik af te zwakken met een vriendelijke glimlach. Ik hoopte maar dat mijn medestudenten me geen bemoeial vonden.


    I was an angel living in the garden of evil

    Mae Belov

    “Of course she's gonna say she's happy for you and fake a smile. But look into those eyes, you broke her.”


    Lydia keek verrast op mijn voorstel om haar te helpen, maar vervolgens knikte ze opgewekt. "Als je me zou willen helpen, meer dan graag zelfs!"
    Opgelucht haal ik weer adem. Onbewust had ik mijn adem blijkbaar ingehouden. Ik was best bang geweest dat ik iets te snel ging. Veel ervaring met anderen heb ik niet en daarom weet ik niet goed waar de grenzen liggen. Hoe lang moet je wachten voor je iemand aanbiedt om te helpen? Zelf neem ik namelijk echt niet snel hulp aan, dus in mijn geval: euhm, nooit, biedt het nooit aan gewoon. Al zou ik soms wel hulp kunnen gebruiken. Waarschijnlijk heb ik eerder iemand nodig die op me af stapt en gewoon helpt. Zonder te vragen of dat hoeft, want dan voel ik me verplicht om nee te zeggen, of zonder dat ik het zelf moet vragen, want dat gebeurt sowieso nooit.
    "Wanneer heb je tijd?" vraag ik dan, nadat ik besef dat het wel handig is om een dag en uur af te spreken waarop ik begin met haar te helpen. Anders vergeten we het waarschijnlijk beiden weer. Stiekem hoop ik dat het niet in de weg komt met mijn Quidditch training.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”



    'Jade, ik wil me nergens mee bemoeien, maar is het niet tijd om te gaan trainen?' Charlotte glimlachte erbij maar toch irriteerde haar betweterige toon mij. Ik mocht Charlotte maar ik had er een hekel aan als mensen dachten zichzelf met mijn dingen te konden bemoeien en Quidditch voelde nu eenmaal als mijn ding. Ik knikte. 'Ja.' Het klonk botter dan ik had gewild maar ik kon het nu toch niet meer terug nemen. Ik stond op terwijl ik mijn boeken bij elkaar pakte. Ik propte ze haastig in mijn tas. We hadden nog een kwartier tot de training dus normaal zou ik denken genoeg tijd maar ik wilde Charlotte geen kans meer geven om weer zo'n opmerking te maken.
    'Laten we dan maar gaan.'


    "Ignite, my love. Ignite."






    Aiden Harrison

    Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born


    'Laten we dan maar vlug met potions bezig gaan, het komt vast goed,' zei Liam met een glimlach en haalde zijn boek tevoorschijn. Ik keek toe alsof hij wapens tevoorschijn haalde die hij op mij zou gaan gebruiken. Ergens voelde ik mij enthousiast worden maar aan de andere kant zou ik mijzelf liever in een klerenkast opsluiten. Maar het maakt niet uit wat ik voel. Ik wil hem simpelweg helpen en dat is ook wat ik ga doen.
    'Kijk, dit snap ik dus niet.'
    Ik boog over het boek en zag de vraag die Liam aanwees. Tot mijn verbazing ging het over de Elixer van Euforie. Ongewild ontstond er een kleine glimlach langs mijn lippen toen ik dit zag en deed ook geen moeite om het te onderdrukken. Elixer van Euforie: ik hield juist heel erg veel van deze onderdeel.
    'Welk ingrediënt zorgt ervoor dat je je beter voelt, en hoe gaat het in werking? Met ik dit gewoon weten, of heb ik niet opgelet, of ben ik gewoon dom? En zonder deze vraag kan ik de rest ook niet maken, oftewel problems, en ik had dus geen zin in alweer extra werk omdat ik het niet snap...'
    'Het is simpel!' Zei ik vrijwel meteen en schoot overeind om naast Liam neer te zitten. Ik heb geen idee waar de plotselinge enthousiasme vandaan komt, maar ik hou van deze onderwerp. De Elixer van Euforie Is een van de Potions die ik echt erg leuk vind om te maken. En de effect daarvan is ook fantastisch.
    'Het is een pepermunt wat je nodig hebt, en- en dat zorgt er niet alleen voor dat- dat je je goed voelt.. maar ook..'
    Ik stopte even met prate en keek op naar Liam. Een pepermunt is de final touch voor deze elixer. Het zorgt ervoor dat je je beter voelt maar het is er ook zodat je je niet te goed voelt. Want zonder pepermunt zit je als een gek rond te rennen, te zingen en rond te huppelen. En dat kan ook gevaarlijk worden. Ik weet ook nog hoe dit alles in z'n werking gaat en hoe het allemaal zit, en ik kan het zo binnen vijf minuten uitleggen.. als ik tegen mijzelf praat. Maar hoe moest ik dit nu aan hem uitleggen zonder iets verkeerd te zeggen of te stotteren?
    'Jade, ik wil me nergens mee bemoeien, maar is het niet tijd om te gaan trainen?' Hoorde ik Char vragen. Even keek ik weg van Liam en het boek om terug naar Char te kijken en dar weer naar de klok die hoog boven de muur hing. Nog een kwartier tot de training zou beginnen.
    'Ja. Laten we dan maar gaan.'
    'W-wacht, nu?' Vroeg ik en keek toe hoe de quidditch aanvoerder haar boeken in haar tas dumpte en op ging staan.
    'Is- is het nu alweer tijd?'
    Ik lachte met duidelijke zenuwachtigheid in mijn stem en keek Liam weer aan.
    'Ik moet.. trainen..'
    Ja, dat klopt Aid. Je moet nu gaan trainen.
    'Kan ik- kan ik een beetje later komen? Maar vijf minuutjes. Ik red het wel.'
    Ik ga ze teleur stellen. Ik ga ze zo erg teleur stellen.

    "people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."



    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    • LIAM SCOTT HARRIS •
    _______________________

    Hufflepuff || Sixteen || American English
    Sitting in the library
    Aiden werd steeds enthousiaster en gaf vervolgens antwoord: 'Het is een pepermunt wat je nodig hebt, en- en dat zorgt er niet alleen voor dat- dat je je goed voelt.. maar ook..' Aiden stopte even. Maar oh god, het voelt alsof hij zojuist mijn leven heeft gered. Ik had gewoon moeten weten dat het pepermunt was! In mijn hoofd maakte ik Aidens zin af. Pepermunt staat er bekend om dat de bijwerkingen niet te groot zijn. En nu waren de rest van de vragen ook makkelijker.
    Het leek alsof Aiden verder wilde praten, maar het niet durfde. Come on, Aid, net kon je het ook. Ik deed mn best om mn gedachten in zijn hoofd te planten zonder dat hij het merkte, maar helaas is dit niet mogelijk.
    Voordat Aiden de kans kreeg om verder te praten, hoorde ik Charlotte vragen of ze niet naar het quidditch veld moesten gaan.
    Shit.
    'Kan ik- kan ik een beetje later komen? Maar vijf minuutjes. Ik red het wel,' vroeg Aiden, die zijn nerveusiteit weer terug leek te hebben.
    Ik keek van Charlotte naar Jade en bleef heen en weer kijken.
    'Dat kan toch wel, we zitten er nu net zo lekker in.'
    Aiden kon mijn gezicht niet zien en ik keek Charlotte en Jade bijna smekend aan. Come on, Charlotte zou toch zeker door moeten hebben dat het voor Aiden beter was om nu verder te gaan. En eerlijk gezegd, ik vind het ook beter om nu door te gaan. De eerste vraag had ik nodig voor de rest, dus nu zal het vast een stuk makkelijker gaan.
    'En zo erg kan het toch niet zijn, vijf minuutjes? Of anders beginnen jullie 5 minuutjes later?' Ik glimlachte smekend, in de hoop dat mijn woorden niet te hard of pijnlijk overkwamen. Jade is aanvoerster en vind een strak schema vast belangrijk. Maar please, snap wat belangrijk is voor je medeteamspeler en voor de chaser van hufflepuff.


    My attitude is based on how you threat me.


    take risks

    Charlotte Clearwater| 6th year Ravenclaw| British English | Prefect
    Talking to Aiden, Jade & Liam


    Aan Jade's hele houding en de manier waarop ze haar spullen in haar tas propte, merkte ik dat ik te ver was gegaan in mijn bemoeizucht. Even overwoog ik mijn excuses aan te bieden, maar dat zag ik niet zitten. Misschien was ze om een andere reden geïrriteerd en eerlijk gezegd wilde ik haar geen reden geven om een hekel aan me te krijgen. Ik glimlachte dus maar en deed alsof ik niet merkte dat mijn opmerking haar duidelijk uit balans had gebracht.
    Toen Jade zei dat ze gingen, merkte ik dat Aiden hier anders over dacht. Ik baalde dat mijn opmerking het plotselinge vertrek van de blondine had aangekondigd, iets wat niet mijn bedoeling was geweest.
    Nerveus vroeg Aiden of hij vijf minuten later kon komen. Liam keek van Jade naar mij en weer terug. 'Dat kan toch wel, we zitten er net zo lekker in,' zei hij. De smekende blik in zijn ogen was aandoenlijk. Bemoedigend glimlachte ik. Voor ik antwoord kon geven, sprak hij verder.
    'En zo erg kan het toch niet zijn, vijf minuutjes? Of anders beginnen jullie 5 minuten later?' drong hij aan.
    De smekende blik van Liam zorgde ervoor dat ik me geroepen voelde om mijn zegje te doen. Even aarzelde ik, maar toen bedacht ik me dat ik niks te verliezen had. Waarschijnlijk was Jade al een beetje klaar met me door mijn opmerking over het tijdstip van de training, dus een opmerking meer of minder zou naar mijn mening geen verschil meer moeten maken.
    'Dat kan vast wel. Ik blijf wel even bij jullie, mocht je het nog niet helemaal begrijpen over vijf minuten kan ik je altijd nog wat uitleg geven,' zei ik met een glimlach. Ik probeerde Aiden's blik te vangen. 'Toch, Aid? Dan kun je over vijf minuten alsnog aansluiten bij de training.'


    I was an angel living in the garden of evil

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”



    -wacht, nu?' vroeg Aiden terwijl hij mij aankeek. 'Is- is het nu alweer tijd?'
    'Ik moet.. trainen..,' zei hij tegen Liam. Daarna keek hij weer naar mij. 'Kan ik- kan ik een beetje later komen? Maar vijf minuutjes. Ik red het wel.'
    'Dat kan toch wel, we zitten er nu net zo lekker in. En zo erg kan het toch niet zijn, vijf minuutjes? Of anders beginnen jullie 5 minuten later?' drong hij aan.,' viel Liam hem bij terwijl hij mij en Charlotte smekend aan keek. Het irriteerde mij dat hij toestemming vroeg aan Charlotte, zij had in dit geval geen inspraak. Maar Charlotte dacht daar anders over.
    'Dat kan vast wel. Ik blijf wel even bij jullie, mocht je het nog niet helemaal begrijpen over vijf minuten kan ik je altijd nog wat uitleg geven,' zei ze met een glimlach waar ik nog extra door geïrriteerd werd. 'Toch, Aid? Dan kun je over vijf minuten alsnog aansluiten bij de training.' En toen knapte er iets in mij.
    'Pardon?' vroeg ik aan Charlotte. 'Ik denk dat jij geen inspraak heb wat er kan en wat er niet kan bij mijn training.' Ik keek haar boos aan. 'Mag ik jou eraan herinneren dat ik de team captain ben? En dat ik dus beslis wie er later kan komen en wie niet? En niet een of ander persoon die geen captain is, niet eens in het team zit en niet eens in hetzelfde house zit?' Daarna keek ik naar Aiden en Liam terwijl ik zo aardig mogelijk probeerde te zeggen: 'Liever niet maar als je het echt wilt dan mag het voor een keer. De volgende keer liever iets beter plannen.' Ik probeerde er nog een keer achter aan te glimlachen om te laten zien dat ik niet boos op die twee was. Alleen met een al bemoei Charlotte.


    "Ignite, my love. Ignite."