Aiden Harrison
Gryffindor 16 Chaser Muggle born
'Dat kan toch wel, we zitten er nu net zo lekker in. En zo erg kan het toch niet zijn, vijf minuutjes? Of anders beginnen jullie 5 minuten later?'
Ik keek Liam even aan en zag dat hij Jade en Char smekend aankeek. Met een klein glimlachje volgde ik zijn voorbeeld en keek de twee meiden haast wanhopig aan.
'Dat kan vast wel. Ik blijf wel even bij jullie, mocht je het nog niet helemaal begrijpen over vijf minuten kan ik je altijd nog wat uitleg geven, toch, Aid? Dan kun je over vijf minuten alsnog aansluiten bij de training.'
Ik liet een brede glimlach zien en knikte spontaan met mijn hoofd.
'Ja,' zei ik dan hardop. Nog even wilde ik er wat aan toevoegen, maar Jade kwam tussen ons in en keek Char haast woest aan.
'Pardon?' Begon ze dan. Mijn glimlach verdween al gauw en langzaam duwde ik mijzelf dieper de stoeltje in. O nee, dit gaat de verkeerde kant op.
'Ik denk dat jij geen inspraak heb wat er kan en wat er niet kan bij mijn training. Mag ik jou eraan herinneren dat ik de team captain ben? En dat ik dus beslis wie er later kan komen en wie niet? En niet een of ander persoon die geen captain is, niet eens in het team zit en niet eens in hetzelfde house zit?'
Op dit moment was ik al helemaal verdwenen in het stoeltje. Maar jammer genoeg was ik niet letterlijk verdwenen, want dat zou ik wel graag willen. Jade keek ons weer aan en haar eerdere uitbarstingen gelijk te verdwijnen.
'Liever niet maar als je het echt wilt dan mag het voor een keer. De volgende keer liever iets beter plannen.'
Ik knikte zachtjes met mijn hoofd en voelde mij ietwat rood worden. Ze hoefde toch niet zo te schreeuwen tegen Char? Een van mijn weinige vrienden? Ik bedoel, ze probeerde alleen te helpen. Zachtjes beet ik op mijn lip toen ik erachter kwam dat Jade door mij boos op haar werd waardoor ik wat rechtop ging zitten en Jade even lang aankeek.
'Je hoeft-' Ik beet op mijn lip en keek snel weer weg. Dit lukt niet.
'Je hoeft niet zo boos te worden op haar,' zei ik dan gauw en keek Char weer aan.
'Ze probeerde mij alleen te helpen.'
Het is dat dit Jade is, een meisje die super lief lijkt. Want als dit iemand anders was die tegen Char zat te schreeuwen, zou deze persoon een andere kant van mij zien. Serieus, ik zou echt niet stilletjes blijven zitten terwijl ze mijn vrienden onderuit drukken.
wat praat je nou, Aiden? Je durft niet een een vinger naar iemand uit te steken laat staan voor je vrienden opkomen. even een vraagje: hoe in Merlins name ben ik in Gryffindor beland?
"people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."
Saving people, hunting things, the family business デ--▸