Aiden Harrison
Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born
Het leek alsof ze net antwoord wilde geven op mijn vraag, maar jammer genoeg kreeg ze de kans ervoor niet. Een andere meisje kwam naast mij zitten en al voordat ik kon zien wie het was, trok ze mij in een kleine omhelzing.
'Ik wist wel dat ik je hier kon vinden. Wat wasje aan het doen?' Zei ze. Het was Char, natuurlijk. Een van de weinige vrienden die ik heb. Nu ik erover nadenk.. ik heb maar twee vrienden. Char en Liam. En dat was ook meer dan genoeg. Ik glimlachte naar Char en murmelde 'Heei,' voordat ik een blik naar de andere meisje, Jade wierp wie erg ogemakkelijk bleek te zijn. Waarom zou het..?
Ik twijfelde of ik wat tegen haar moest zeggen of niet maar ook hiervoor kreeg ik de kans niet. Want al voordat ik een beslissing genomen had, stond ze op, murmelde ze 'Doei,' en liep al gauw van ons weg alsof ze hier nooit gekomen was.
'Jade, je hoeft niet-'
'-Sorry, Aid, als ik haar heb weggejaagd. Wat een knap meisje, zeg.'
Knap? Ik ben niet zo erg goed in het herinneren van gezichten, maar ik denk nog wel dat ze knap was, ja. Niet op de romantische manier- ze is erg lief, en knap- mooi, bedoel ik. Ja. Ze was een mooie meid.
Waarom, in Merlins naam, denk je hieraan Aiden? ik schudde met mijn hoofd en keek Char weer aan. Wacht- zij vond haar ook knap?
'mooi bedoel ik, een mooi meisje.' Inderdaad. Een mooie meisje, Char. 'Ze zit in jullie Quidditch team, toch?'
Ik keek haar maar met een lichte verwarring in mijn blik aan. Tenminste ben ik op dit moment voor een keer niet diegene die Awkward is.
'Ik ga even tegen haar zeggen dat ze gewoon bij ons kan zitten. Ik zou het rot vinden als ze zich buitengesloten voelt,'
Ik stond na haar ook op en legde gauw een hand op haar schouder.
'Ik praat wel even met haar- ik bedoel, ik verondschuldig mij even en kom weer terug. Hoewel ik niets ergs gedaan heb- jij ook niet, hoor.. Ze is.. Zenuwachtig gewordn, ja. Ikkijkofhetgoedgaatmethaar.' De worden leken in elkaar te gaan waardoor het voelde alsof mijn tong uit mijn mond zou vliegen. Ik hoop maar dat Char het tenminste snapte, want ik draaide me om en liep Jade achterna. Tenminste, nadat ik mijn leesboek van het stoeltje oppakte en het met mij mee nam.
Ze was nog net buiten de bibliotheek en ik begon haar naam al te roepen alsof we op 50 meter afstand stonden. Al voordat ze de hoek om kon lopen, kwam ik voor haar staan zodat ze stopte en perste meteen een glimlach tevoorschijn.
'Je- je hoeft niet weg te gaan, kom bij ons zitten, kunnen we samen huiswerk maken. Ik bedoel, we volgen dezelfde vakken, of niet?'
Ik bleef even stil staan en drukte de boek die ik in mijn hand hield wat tegen mij aan.
'En.. Char zou jou ook best wel willen leren kennen, denk ik..'
"people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."
[ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 22:41 ]
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••