• Ik ben tegen het onnodig nemen van pijnstillers. Dus als ik een beetje kramp krijg tijdens mijn menstruatie, grijp ik niet meteen naar de pijnstiller. Maar soms dan zijn echt zo'n dagen.. Ik vraag me eigenlijk af, als je niet onnodig pijnstillers wilt nemen, hoeveel pijn moet je eigen "verdragen" voordat pijnstillers geeigend zijn?
    Wat is jullie mening daarop? Wanneer grijpen jullie naar de pijnstillers? (En daarmee bedoel ik niet alleen met ongesteldheid. Het is enkel dat ik ze daar eventueel voor nodig heb, maar gewoon over het algeen bedoeld.)

    En ik had nog een vraag, die ik direct maar hier zal stellen. Welke pijnstiller is beter voor de menstruatie: ibuprofen of paracetamol?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Voor menstruatie grijp ik nooit naar pijnstillers. Alleen als het zo erg is dat ik nauwelijks meer kan lopen.
    Voor hoofdpijn gebruik ik vaker pijnstillers, maar bij mij werken alleen echte asprines tegen hoofdpijn. De rest haalt niets uit

    Waarschijnlijk is voor je menstruatie ibuprofen beter, aangezien dat bloedverdunnend is. Krampen krijg je door spieren die te hard zich aanspannen, maar met dunner bloed denk ik dat zij zich ook weer zullen ontspannen. Ik weet hier ook niet veel vanaf, maar dat is mijn theorie. Pin me er niet op vast, hahaha


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik vrees dat het bij mij soms zo erg is dat ik geen keuze heb. :') Ik neem mijn pil al ongeveer 3 maand door, omdat ik soms zo veel pijn heb dat ik denk dat ik ga flauwvallen. Dus neem ik ook altijd perdofemina.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2016 - 14:41 ]


    What would Emma do?

    Ik als ik ergens heen moet of als ik door de pijn niet kan slapen. En ik neem altijd ibuprofen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tabai schreef:
    Ik als ik ergens heen moet of als ik door de pijn niet kan slapen. En ik neem altijd ibuprofen.

    Of ik kan door de pijn niet normaal functioneren wanneer ik dat wel zou moeten.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik neem eigenlijk nooit pijnstillers en heb daar tot nu toe nog geen uitzonderingen op moeten maken. Zelf zou ik geen uitzondering maken voor menstruatiepijn, maar die krijg ik dan ook nooit, dus in dat departement heb ik echt wel geluk.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2016 - 15:01 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik neem alleen pijnstiller als ik niet normaal meer kan functioneren. Deze grens ligt bij iedereen anders. Ik neem altijd pijnstiller bij matige pijn en naproxen bij vrij ernstige pijn (wanneer ik niet meer kan lopen of staan).


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik neem heel snel pijnstillers bij hoofdpijn en menstruatiepijn zodra het vervelend wordt. Ik ben daar nogal makkelijk in.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik neem pas een paracetamol als ik het voor mijn idee niet meer trek. Dan pak ik er gelijk een van 1000 milligram. Ibuprofen mag ik niet in verband met andere medicatie, tenzij ik maagbeschermers gebruik.


    26 - 02 - '16

    Ik neem meestal geen pijnstillers voor menstruatiepijn. Wel wanneer ik hoofdpijn heb en ik bijvoorbeeld naar school moet gaan.


    -

    Ik neem pijnstillers als ik migraine heb. Of als ik anders hoofdpijn heb waardoor mijn hoofd op ontploffen staat... 1g paracetamol of 400mg ibuprofen (aangezien ik nog altijd niet achter excedrin ben gegaan...)
    Bij keelpijn neem ik er ook enkel maar als ik zo hard moet hoesten dat ik moet kokhalzen, of wanneer ik niet meer kan spreken van de pijn. Ook een halve gram paracetamol.
    Met mijn regels is het meestal niet nodig om pijnstillers te nemen. De lichte buik en rugpijn is doenbaar zonder. 's avonds kan het soms erger zijn, maar dan kruip ik in ben zonder iets te nemen. Als ik echt kramp krijg, neem ik 500mg paracetamol.

    Dat is het zo... ^^,


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik neem pijnstillers zodra het te hinderlijk wordt. Mijn tante is arts en ze zegt dat het net goed is om er af en toe ééntje te nemen. Naar het schijnt zitten er stoffen in die je resistenter maken tegen kanker.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2016 - 15:15 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik kon vroeger niet zonder ibuprofen als ik ongesteld was. Dan wist ik mijn lichaam geen houding te geven zonder dat ik enorm veel pijn had.

    Tegenwoordig neem ik alleen nog ibuprofen als ik een migraine aanval heb, aangezien niks anders helpt.


    Your make-up is terrible

    Ik gebruik het meestal als het me echt stoort. Alleen gebruik ik geen van beiden, maar perdofemina? Da's speciaal voor maandstonden-pijn en kan je zo bij de apotheker krijgen. (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik gebruik altijd pijnstillers tijdens mijn menstruatie. Vroeger wel meer dan nu; tegenwoordig neem ik hoogstens een ibuprofen en later een paracetamol op de eerste dag en enkel een paracetamol op de tweede, maar vroeger moest ik de eerste drie dagen echt constant onder de ibuprofen blijven, anders viel ik echt flauw van de krampen. :x Maar goed, ik heb dan ook een lage pijngrens en neem pijnstillers dus ook relatief snel. Ik kan gewoon vrijwel nergens tegen. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Rigel schreef:
    Ik neem meestal geen pijnstillers voor menstruatiepijn. Wel wanneer ik hoofdpijn heb en ik bijvoorbeeld naar school moet gaan.


    Dit, maar dan moet ik al echt knallende hoofdpijn hebben, en dan neem ik er altijd twee.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."