• Ik ben tegen het onnodig nemen van pijnstillers. Dus als ik een beetje kramp krijg tijdens mijn menstruatie, grijp ik niet meteen naar de pijnstiller. Maar soms dan zijn echt zo'n dagen.. Ik vraag me eigenlijk af, als je niet onnodig pijnstillers wilt nemen, hoeveel pijn moet je eigen "verdragen" voordat pijnstillers geeigend zijn?
    Wat is jullie mening daarop? Wanneer grijpen jullie naar de pijnstillers? (En daarmee bedoel ik niet alleen met ongesteldheid. Het is enkel dat ik ze daar eventueel voor nodig heb, maar gewoon over het algeen bedoeld.)

    En ik had nog een vraag, die ik direct maar hier zal stellen. Welke pijnstiller is beter voor de menstruatie: ibuprofen of paracetamol?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb een vrijwel pijn- en kramploze menstruatie en ik heb er dan ook totaal geen last van. Soms een nadeel, wanneer ik dan vergeet de boel te verwisselen. (krul)

    Ik neem dus nooit pijnstillers waar het menstruatie betreft. Soms wel wanneer ik erge hoofdpijn heb, wat gelukkig niet vaak is. Ik neem dan paracetamol omdat ik dat gewoon in huis heb en verder niets. Ik neem er dan eentje en meestal is dat voldoende.
    Ik weet niet welke van de twee, ibuprofen of paracetamol, beter is tegen dit soort pijntjes. Als je wilt kan ik zondagavond of maandag even wat nazoeken in mijn studieboeken, daar zal het vast wel instaan.

    Overigens; dat spieren beter ontspannen bij dunner bloed is echt klinkklare onzin (;. Ik wist trouwens niet dat ibuprofen bloedverdunnend is. Kan goed zijn, hoor, maar heb er nog nooit van gehoord. Ben je niet in de war met aspirine/acetylsalicylzuur, Femke? Dat wordt in elk geval vaak gebruikt als bloedplaatjesaggregatieremmer -> tegen trombose.

    Wil je dat ik je vraag even nazoek in mijn boeken, Manon?


    Slightly drunk.

    Ibuprofen werkt echt veel beter bij menstruatiepijn.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    @Nikki. Oke, nu ben ik wel nieuwsgierig ja. (nerd)
    En ik vind het triest dat ik weet wat acetylsalicylzuur is. De kolbe-schmitt reactie moet ik kennen voor bio-organische chemie, hehe.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik weet dan weer niet wat de Kolbe-Schmitt reactie is, lawl. Ik moest gewoon leren dat we een onderhoudsdosis aspirine geven na een hartinfarct, samen met lisinopril, metoprolol en nog een medicament waarvan ik de naam niet meer weet. ACE-remmer, bloedverdunner, bètablokker, en nog eentje... Damnit, waarom weet ik dit NU al niet meer?(nerd)
    Ik denk dat het maar goed is dat ik geen arts word als ik dit zo snel alweer vergeet.

    Hahaha, ik zal het opzoeken voor je zodra ik weer in Nijmegen ben.


    Een diureticum, dat was 't!

    [ bericht aangepast op 20 mei 2016 - 16:59 ]


    Slightly drunk.

    Ik gebruik naproxen, als ik niet kan lopen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Als ik ergens last van heb neem ik meteen een pijnstiller.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Als ik ongesteld ben neem ik Aleve Feminax. Het enige wat dan helpt.

    Verder neem ik af en toe advill als ik door mijn. slechte ogen en/of stress heel veel hoofdpijn heb.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik neem pas een pijnstiller als ik écht veel te veel pijn heb, dat ik het gewoon niet kan verdragen. Dat is soms (niet altijd dus) bij mij op de eerste dag van de menstruatie, en dan is het zo ver gekomen dat ik alleen nog maar pijn kan leiden en niks anders. Omdat ik helemaal niet snel/veel pijnstillers neem, werkt het best wel goed. En ik weet niet welke pijnstiller beter is, meestal neem ik maar gewoon paracetamol.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Jerker schreef:
    Ik heb een vrijwel pijn- en kramploze menstruatie en ik heb er dan ook totaal geen last van. Soms een nadeel, wanneer ik dan vergeet de boel te verwisselen. (krul)

    Ik neem dus nooit pijnstillers waar het menstruatie betreft. Soms wel wanneer ik erge hoofdpijn heb, wat gelukkig niet vaak is. Ik neem dan paracetamol omdat ik dat gewoon in huis heb en verder niets. Ik neem er dan eentje en meestal is dat voldoende.
    Ik weet niet welke van de twee, ibuprofen of paracetamol, beter is tegen dit soort pijntjes. Als je wilt kan ik zondagavond of maandag even wat nazoeken in mijn studieboeken, daar zal het vast wel instaan.

    Overigens; dat spieren beter ontspannen bij dunner bloed is echt klinkklare onzin (;. Ik wist trouwens niet dat ibuprofen bloedverdunnend is. Kan goed zijn, hoor, maar heb er nog nooit van gehoord. Ben je niet in de war met aspirine/acetylsalicylzuur, Femke? Dat wordt in elk geval vaak gebruikt als bloedplaatjesaggregatieremmer -> tegen trombose.

    Wil je dat ik je vraag even nazoek in mijn boeken, Manon?


    Ibuprofen is inderdaad geen bloedverdunner, maar heeft dat effect wel lichtelijk. Het is een nsaid, wat vooral helpt tegen ontstekingen. Als je ongesteld bent heb je wat meer aan diclofenac omdat dat meer een spierverslapper is.

    Wat voor studie doe je?


    Your make-up is terrible

    Ik kan vrij veel verdragen. Het is gewoon iets persoonlijks. Wanneer ik denk dat ik een ibuprofen moet nemen, neem ik er één. Ik kijk het per pijnsoort aan. Soms neem ik niets, andere keren zit ik één a twee dagen aan de paracetamol of ibuprofen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Flazeda schreef:
    (...)

    Ibuprofen is inderdaad geen bloedverdunner, maar heeft dat effect wel lichtelijk. Het is een nsaid, wat vooral helpt tegen ontstekingen. Als je ongesteld bent heb je wat meer aan diclofenac omdat dat meer een spierverslapper is.

    Wat voor studie doe je?

    Geneeskunde. ^^


    Slightly drunk.

    Jerker schreef:
    (...)
    Geneeskunde. ^^


    Ooh, dat is wel interessant ;3


    Your make-up is terrible

    Oh diclofenac, kom maar bij mij.


    No growth of the heart is ever a waste

    Zoals eerder gezegd, als ik naar school of ergens anders moet. Anders niet, maar ik heb doorgaans niet zo veel last.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik neem een paracetamol als ik langere tijd hoofdpijn heb. En als ik ongesteld ben, een Aleve Feminax. Maar dat is het ook wel (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...