• Ik ben tegen het onnodig nemen van pijnstillers. Dus als ik een beetje kramp krijg tijdens mijn menstruatie, grijp ik niet meteen naar de pijnstiller. Maar soms dan zijn echt zo'n dagen.. Ik vraag me eigenlijk af, als je niet onnodig pijnstillers wilt nemen, hoeveel pijn moet je eigen "verdragen" voordat pijnstillers geeigend zijn?
    Wat is jullie mening daarop? Wanneer grijpen jullie naar de pijnstillers? (En daarmee bedoel ik niet alleen met ongesteldheid. Het is enkel dat ik ze daar eventueel voor nodig heb, maar gewoon over het algeen bedoeld.)

    En ik had nog een vraag, die ik direct maar hier zal stellen. Welke pijnstiller is beter voor de menstruatie: ibuprofen of paracetamol?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De laatste tijd heb ik maar weinig pijn tijdens mijn menstruatie. En als ik er pijnstillers voor neem, neem ik Aleve Feminax, die werkt echt goed.

    ik neem pas pijnslillers als ik echt lig te gillen van de pijn (migraine) dat kan dan echt zo erg zijn dat ik gewoon niet ben te genieten dat het bij mij genoodzaakt is en 1keer in de maand tegen mijn erge krampen die ik dan heb het lijkt dan alsof er de boel explodeert zon pijn heb ik dan maar in het algemeen slik ik weinig pijnstilling :)

    Ik neem vrij snel paracetamol als ik hoofdpijn heb. (Gelukkig heb ik dat niet vaak). Voor menstruatiepijn neem ik eigenlijk niks, ik heb er ook niet meer zo veel last van sinds ik aan de pil ben.


    Treat people with kindness

    Vikings schreef:
    Ik neem heel snel pijnstillers bij hoofdpijn en menstruatiepijn zodra het vervelend wordt. Ik ben daar nogal makkelijk in.


    chaos makes the muse

    Ik neem nooit pijnstillers. Het aantal keer dat ik per jaar hoofdpijn heb, kan ik denk ik wel op één hand tellen. En van mijn menstratie heb ik eigenlijk zeer weinig last, dus daar neem ik al zeker geen pijnstillers voor. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik neem zo weinig mogelijk medicatie, ik ben sowieso geen fan van pilletjes en zo. Voor erge menstruatiepijn neem ik Perdofemina in.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2016 - 23:31 ]


    16 - 09 - '17

    Ik Neem bijna nooit pijnstillers eigenlijk.
    Voor je menstruatie klachten kun je beter paracetamol nemen, ibuprofen is vooral bedoeld als ontstekingsremmer


    I was an angel living in the garden of evil

    Westwick schreef:
    Ik Neem bijna nooit pijnstillers eigenlijk.
    Voor je menstruatie klachten kun je beter paracetamol nemen, ibuprofen is vooral bedoeld als ontstekingsremmer


    Maar paracetamol is ook een bloedverdunner en dat lijkt me ook niet prettig als je ongesteld bent, lol.


    Your make-up is terrible

    Ik heb een tijdje onverklaarbare chronische pijn gehad in mijn nek en schouders, en ik leefde echt op pijnstilling, (om de zoveel uur een of twee paracetamol, later paracetamol en ibuprofen, etcetera) en het is nu zo erg dat ik echt een half pakje zou moeten slikken om iets te voelen.
    Sinds die pijnen verklaard zijn en ik dus gepaste medicijnen krijg slik ik helemaal geen pijnstillers meer, alleen zo af en toe een Aleve als ik ongesteld ben, maar ook die werken maar amper.
    Moral of the story: gebruik ze zo min mogelijk en alleen als je echt het gevoel hebt dat je het nodig hebt.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik neem vrijwel nooit pijnstillers, behalve als het zorgt dat ik niet meer normaal kan werken voor school. Sowieso moet je voor paracetamol kiezen, ibuprofen is belachelijk slecht voor je maag (aldus papa de ambulanceverpleegkundige), want op zich is de werking van paracetamol meestal goed genoeg.

    Villainess schreef:
    Ik neem vrijwel nooit pijnstillers, behalve als het zorgt dat ik niet meer normaal kan werken voor school. Sowieso moet je voor paracetamol kiezen, ibuprofen is belachelijk slecht voor je maag (aldus papa de ambulanceverpleegkundige), want op zich is de werking van paracetamol meestal goed genoeg.


    Ibuprofen is alleen slecht voor je maag als je het met regelmaat neemt (dus 2 weken lang meerdere per dag) of als je een geschiedenis van ulcers hebt.


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    (...)

    Ibuprofen is alleen slecht voor je maag als je het met regelmaat neemt (dus 2 weken lang meerdere per dag) of als je een geschiedenis van ulcers hebt.


    Ongeveer, want dan geven ze inderdaad wat de huisartsen een risico noemen. Neemt niet weg dat het in zijn algemeen slecht is voor je lichaam en dan met name je maag. Je merkt er niet direct wat van, maar je slijmwand vind het geen leuk spul ^^

    Ik heb een soort maandelijks ritueel wat betreft ongesteldheid. 2 aleve feminax (naproxen) op de eerste dag en 1 savonds en 1 de volgende dag. Als ik dat niet doe val ik flauw. Ik kan je zeggen: dat is echt naar. Als t eenmaal ingewerkt is gaat t wel weer.

    Verder alleen paracetamol als ik heftige hoofdpijn heb. Dat is de laatste jaren wel een stuk minder vaak. Als ik al een beetje hoofdpijn heb, dat t irritant wordt, zegt mn moeder al 'je mag best iets innemen, zo vaak doe je dat niet.' Maar ik neem pas iets in als t echt onhoudbaar is.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2016 - 8:00 ]

    Villainess schreef:
    (...)

    Ongeveer, want dan geven ze inderdaad wat de huisartsen een risico noemen. Neemt niet weg dat het in zijn algemeen slecht is voor je lichaam en dan met name je maag. Je merkt er niet direct wat van, maar je slijmwand vind het geen leuk spul ^^


    Het is niet echt slecht voor je lichaam als je het neemt zoals de meeste mensen hier, maar er zit natuurlijk wel een risico aan vast. Maar dat zit er eigenlijk wel aan alles, zelfs aan paracetamol, dat is weer niet zo goed voor je lever.


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    (...)

    Het is niet echt slecht voor je lichaam als je het neemt zoals de meeste mensen hier, maar er zit natuurlijk wel een risico aan vast. Maar dat zit er eigenlijk wel aan alles, zelfs aan paracetamol, dat is weer niet zo goed voor je lever.


    Tja, ik kan niet precies vertellen wat er slechter aan is dan paracetamol, maar mijn vader vind het belangrijk dat ik liever geen ibu neem. Meestal komt hij met allerlei ingewikkelde termen vanuit de ambulance als ik naar dat soort lichamelijke dingen vraag, dus ik ga het ook niet doen haha :') Maar goed, meningen kunnen verschillen, maar ik neem het liever niet.