• Het is weer Sint-Maarten! :Y)
    Ik neem aan dat de meeste mensen hier wat te oud zijn om echt met lampions langs de deuren te gaan, maar wat gaan jullie vanavond wel doen? Ga je naar liedjes luisteren en Marsrepen uitdelen, of verstop je je op je kamer met het licht uit omdat je bent vergeten snoep te kopen? Wat delen jullie uit dit jaar? :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Lampions hebben we hier niet. Bij ons komen er kinderen aan de deur een liedje zingen en dan krijgen ze snoep. :3


    What would Emma do?

    Ik las tampons, in plaats van lampions...
    Wij vieren helaas nooit Sint-Maarten, dus ik ga niks doen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    We hebben net meer dan 100 aparte zakjes snoep/chocola gekocht, haha. Het is hier altijd ontzettend druk. Mijn moeder doet altijd de deur open omdat ze het zo leuk vind.


    Your make-up is terrible

    In mijn omgeving viert niemand dat.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Savages schreef:
    Ik las tampons, in plaats van lampions...
    Wij vieren helaas nooit Sint-Maarten, dus ik ga niks doen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mijn favoriete deel van Sint-Maarten: de zangertjes zijn gestopt en ik heb nog zakken vol snoep in de kast liggen. Iemand moet zich toch opofferen om die op te eten? :Y)


    What would Emma do?

    Sint-Maarten? Ik heb al van de heilige gehoord, maar van m'n leven nog niet dat er zo'n dag was, haha. :') Ik hou het maar op wapenstilstand vandaag en ga niet met lampionnetjes gaan rondlopen, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bij ons komen ze niet langs de deuren, maar we hebben veel pepernoten omdat 'Sint-Maarten' langskomt om ze te strooien. Helaas kan ik het dit jaar niet met mijn familie vieren, dus ga ik zaterdag jaloers zijn als zij het wel groots vieren.


    Take risks and conquer your fears.

    Diplodocus schreef:
    Mijn favoriete deel van Sint-Maarten: de zangertjes zijn gestopt en ik heb nog zakken vol snoep in de kast liggen. Iemand moet zich toch opofferen om die op te eten? :Y)


    Ha, ik ben nu al begonnen. ;x Het heeft sentimentele waarde, haha.


    Your make-up is terrible

    Wapenstilstand, de elfde van de elfde én Sint-Maarten. Wat een feestelijke dag is het toch. :'D Ik heb Sint-Maarten eigenlijk nog nooit meegemaakt.


    She's imperfect but she tries

    Er komen hier eigenlijk nooit kinderen aan de deur ^^ En anders hebben we vast nog wel ergens snoep liggen :'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Waaaaaaaat, ik dacht dat alleen ons dorp dat kende! Dat is super cool dat meerdere mensen die kennen! Maar nee, ik vanavond iets minder leuks te doen. Overigens is Sint-Maarten overgegaan naar de elfde van de elfde (carnaval) bij mij en nu dat ik in België zit ook nog in Wapenstilstand. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hier in de buurt wordt het niet gevierd. We hadden op de basisschool wel altijd een lampionoptocht, maar dat was volgens mij in januari dus dat zal wel niks met Sint-Maarten te maken hebben.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Helaas belt er bij mij nooit iemand aan. Dus ik ga er niet van kunnen genieten. Het is vandaag overigens ook Remembrance Day, wat veel bijzonderheden tegelijkertijd.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Hoo, maar ik lees dat het bij jullie anders wordt gevierd? Met langs de deuren te gaan? Nee, wij hadden een mis, vervolgens een lampiontocht met voorop een "acteur" verkleed als Sint-Maarten op een pony en dan liepen we een hele tocht met lampionnetjes en kwamen we ergens uit en dronken we chocomelk met lekkere wafels. Wel gingen we rond carnaval ergens langs de deuren als groep en dat noemt "koekerelle", dan krijgt iedereen snoep. (:

    [ bericht aangepast op 11 nov 2015 - 16:41 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt