• Ik vraag mij eigenlijk af, waarom zijn alle foto's die ik upload als profiel foto van zulke slechte kwaliteit? Op mijn pc zijn ze gewoon HD maar als ik ze als profiel foto wil doen zien ze er opeens heel slecht uit. Hoe komt dat?


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Is altijd zo. Erg vervelend.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    Is altijd zo. Erg vervelend.


    Dat weet ik, maar ik wil graag weten of er een reden achter zit.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Darcia schreef:
    (...)

    Dat weet ik, maar ik wil graag weten of er een reden achter zit.


    Ik denk omdat het verkleint wordt en dat daardoor de kwaliteit verminderd, omdat het opgekropt wordt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hier erger ik me dus ook echt vreselijk aan. :'D


    The truth is out there.

    Omdat je geen PNG's kunt uploaden als foto hier, alleen als JPEG/JPG


    I live for the applause, you will die for it.

    Virtuoso schreef:
    Omdat je geen PNG's kunt uploaden als foto hier, alleen als JPEG/JPG


    Dat is dan ook logish dat ik dan alleen JPG bestanden gebruik. Dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag (':


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Darcia schreef:
    (...)

    Dat is dan ook logish dat ik dan alleen JPG bestanden gebruik. Dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag (':


    Volgens mij bedoeld ze dat png sowieso betere kwaliteit is dan jpg of jpeg. Ik weet het niet zeker (en ook niet of dat wel zo is), maar ik vermoed het. En als je zo op mensen reageert, gaan ze ook niet meer proberen antwoorden op je vragen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nou, geen bepaalde reden. De kwaliteit wordt gewoon crappy, done. Opgelost.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Toda schreef:
    (...)

    Volgens mij bedoeld ze dat png sowieso betere kwaliteit is dan jpg of jpeg. Ik weet het niet zeker (en ook niet of dat wel zo is), maar ik vermoed het. En als je zo op mensen reageert, gaan ze ook niet meer proberen antwoorden op je vragen.


    Hoezo? Wat doe ik verkeerd...? Als ik hard overkom ofzo, dan sorry daarvoor.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2016 - 17:05 ]


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    RichardSHarmon schreef:
    (...)

    Ik denk omdat het verkleint wordt en dat daardoor de kwaliteit verminderd, omdat het opgekropt wordt.

    Ik vermoed dit inderdaad.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Darcia schreef:
    (...)

    Hoezo? Wat doe ik verkeerd...? Als ik hard overkom ofzo, dan sorry daarvoor.

    Je antwoorden komen heel bot over. Wij zien je lichaamstaal niet, dus je moet meer letten op hoe je iets verwoord via geschreven communicatie.
    .JPG geeft altijd slechtere kwaliteit en het verkleinen van een grote foto kan ook voor een kwaliteitsvermindering zorgen omdat de pixels moeten aangepast worden.


    Take me to wonderland

    De foto op je pc heeft inderdaad een veel hogere resolutie omdat hij uit meer pixels bestaat. Als je hem upload naar een site, kost die data. Tijdens het uploaden wordt je foto een soort van verkleind zodat hij makkelijker verstuurd kan worden. Foto's met hoge resolutie kost quizlet waarschijnlijk ook meer ruimte om op te slaan.
    Dus zodra de foto geupload is, moet hij weer vergroot worden, maar tijdens het uploaden zijn er pixels uitgehaald. Jij krijgt de foto met dezelfde grote, alleen zonder de pixels. Daar komt die kwaliteitsverlies vandaan, denk ik.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"