Gatomon schreef:
(...)
Ja, dat heb ik wel vaker meegemaakt met haar. En dan zegt ze dingen die nergens op slaan. 'Zorg dat school er niet onder lijdt', 'niet alleen maar op je kamer zitten'. Ze zal er inderdaad geen ervaring mee hebben en denken dat het iets als een griepje is en vanzelf over gaat.
'Dan had je maar hulp moeten zoeken.' Ja, alsof dat een makkelijke is om te maken. En dan mis ik nog meer van school.
Jup, zo gaat het vaak met zulke mensen. Heel frustrerend, want ze staan ook niet open voor een betere uitleg. Het beste is gewoon om dat onderwerp te vermijden met je oma, of toch proberen er meer over uit te leggen. Maar sommige hebben het ook als een soort griepje, iedereen heeft op zijn minst 1 keer in zijn leven last van een depressie. En bij sommige gaat het ook om meer sociaal doen en naar buiten gaan, maar bij veel zit het ook dieper. Dat zou je kunnen proberen uit te leggen, misschien met je ouders er bij zodat je serieuzer word genomen.
Als je een keer wilt praten met iemand die je begrijpt, ik heb zware depressie dus ik weet hoe het voelt.