Niet waar. Ik heb net Het Grote Racisme Experiment van BNN gekeken en dat heeft me toch wel laten beseffen dat racisme nooit zal verdwijnen. Racisme gebeurt namelijk ook onbewust. Als ik 's avonds laat over straat loop en er komt een blond iemand me tegemoet lopen, dan maakt het me niet uit en loop ik gewoon door. Maar loopt er een donker iemand, dan vind ik het toch wat enger. Dat is ook racisme, wat je niet bewust "doet" maar je maakt wel onderscheid tussen de mensen. En dat alleen omdat donkere mensen, op het journaal bijvoorbeeld, vaak worden afgeschilderd als "herrieschoppers", "niet willen inburgeren" of als "vluchteling", terwijl blanke mensen gewoon de norm zijn en als normaal worden bestempeld. Racisme zal pas echt verdwijnen als donkere mensen ook voor de volle 100% worden geaccepteerd in de samenleving, en dat wordt nog heel lastig omdat veel mensen, waaronder ik, onbewust nog altijd onderscheid maken. Aan de blanke mensen is het nu dus om te proberen dit onderscheid zo min mogelijk te maken.
It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...