• Aangezien ik hier niet echt een topic over kon vinden maak ik hiervoor zelf een topic aan.
    Nou, dit topic is dus om te praten over wat voor sexuele geaardheid je hebt. Het is niet de bedoeling dat we elkaar hier aanvallen, bekritiseren of wat dan ook.
    Ook als je twijfelt, of wilt praten met andere mensen, kan je hier terecht.

    Er wordt steeds meer gepraat over sexuele geaardheid, en homo-huwelijken worden steeds meer geaccepteerd. En dat is iets wat ik mooi vind. Zo deelt de wereld mee dat het geen taboe is om je anders te voelen als je als meisje niet (alleen) op jongens valt, of als jongen niet (alleen) op meisjes valt. Dit had heel anders kunnen zijn.

    Daarnaast kan hier ook gepraat worden over transgender zijn. Hier is - in tegenstelling tot homo sexualiteit - nog iets minder bekendheid voor, maar dat betekend niet dat dit minder belangrijk is of minder vaak voorkomt!

    Ikzelf ben een beetje in de twijfelfase. Ik ben heel erg aan het proberen om mezelf te begrijpen, en proberen duidelijkheid te krijgen. Ik denk dat ik bi ben, maar dat weet ik dus nog niet helemaal zeker...

    Duss.... Brand los!

    PS: Ik wil niemand buitensluiten! Heb je iets van 'ik mis iets in de beginpost'? Zeg het dan alsjeblieft!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 20:37 ]

    Eerlijk? I don't give a damn. Ik zal wel verliefd worden op wie ik verliefd word. Ik erger me vooral aan al die duizend-en-één namen en soorten tegenwoordig.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 20:15 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik ben 100% hetero, tot dat het tegendeel is bewezen :Y)


    The soul needs autumn.

    Oke, ik wil er toch iets over kwijt, het gaat niet over mij maar over mijn zus.
    Mijn zus is lesbisch en ik ben erg blij voor haar dat ze gelukkig is met haar vriendin enzo. Vroeger durfde ze het mij niet te vertellen omdat ze bang was dat ik haar niet meer als mijn zus zou zien. Ik heb toen tegen haar gezegd dat, of ze nu op meisjes of op jongens valt, het voor mij niets veranderd, alleen dat ik twee schoonzussen krijg ipv een schoonbroer en een schoonzus. Ik accepteer haar zoals ze is en dat doe ik bij iedereen.
    Je kunt mensen niet veranderen hoe ze zijn, mensen zijn wie ze zijn en dat moeten anderen zo laten.

    Helaas is mijn vriend het daar niet echt mee eens en daar heb ik het wel een beetje moeilijk mee. Er komt dan ook nog eens bij dat hij moslim is, daarom dat hij vind dat dat niet kan. Ik praat er niet veel over met hem, omdat ik weet dat hij zijn mening niet gaat veranderen. Het enige wat ik op dit moment hoop is eigenlijk gewoon dat hij het accepteert.

    Dat wilde ik even kwijt xD


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    Mulford schreef:
    Eerlijk? I don't give a damn. Ik zal wel verliefd worden op wie ik verliefd word. Ik erger me vooral aan al die duizend-en-één namen en soorten tegenwoordig.


    Ik heb de streep weggehaald, ik sta daar volledig achter. Iedereen is wie hij/zij is, snap niet waarom mensen bevestiging willen van een of andere benaming.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mulford schreef:
    Eerlijk? I don't give a damn. Ik zal wel verliefd worden op wie ik verliefd word. Ik erger me vooral aan al die duizend-en-één namen en soorten tegenwoordig.


    Dit vind ik een hele mooie reactie. Het is natuurlijk zo dat het voorkomt dat mensen gelabelt worden (Homo, lesbie, bi, asexueel, pan, trans, etc). Dat maakt dat het 'anders' gevonden wordt.

    Labeltjes zijn stom, ik word verliefd op wie ik verliefd word. Soms is dat iemand van hetzelfde geslacht, soms van een ander geslacht en soms een beetje daar tussenin.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2016 - 12:34 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Poeh. Voor het gemak zeg ik altijd dat ik hetero ben, maar als ik naar de Kinsey scale kijk ben ik denk ik wel 1 (Predominantly heterosexual, only incidentally homosexual) ben. Maar ik vind het lastig om dat te definiëren. (;


    The truth is out there.

    xMinion schreef:
    Oke, ik wil er toch iets over kwijt, het gaat niet over mij maar over mijn zus.
    Mijn zus is lesbisch en ik ben erg blij voor haar dat ze gelukkig is met haar vriendin enzo. Vroeger durfde ze het mij niet te vertellen omdat ze bang was dat ik haar niet meer als mijn zus zou zien. Ik heb toen tegen haar gezegd dat, of ze nu op meisjes of op jongens valt, het voor mij niets veranderd, alleen dat ik twee schoonzussen krijg ipv een schoonbroer en een schoonzus. Ik accepteer haar zoals ze is en dat doe ik bij iedereen.
    Je kunt mensen niet veranderen hoe ze zijn, mensen zijn wie ze zijn en dat moeten anderen zo laten.

    Helaas is mijn vriend het daar niet echt mee eens en daar heb ik het wel een beetje moeilijk mee. Er komt dan ook nog eens bij dat hij moslim is, daarom dat hij vind dat dat niet kan. Ik praat er niet veel over met hem, omdat ik weet dat hij zijn mening niet gaat veranderen. Het enige wat ik op dit moment hoop is eigenlijk gewoon dat hij het accepteert.

    Dat wilde ik even kwijt xD


    Wauw, dat lijkt me echt een bijzonder kutte situatie. Kan me behoorlijk goed voorstellen dat je dat ergens kwijt wilde. :/ Hebben je vriend en je zus er wel eens met z'n tweetjes over gepraat? Misschien dat dat hem helpt om het in ieder geval te accepteren (of het maakt het alleen maar erger, help, luister niet naar mij, ik weet niks over dit soort situaties).


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Tot ik de vrouw van m'n leven tegenkom, ben ik hetero.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik ben hetero. Althans, dat neem ik toch aan, want ik heb mij nog nooit romantisch/seksueel aangetrokken gevoeld tot een meisje. Hoewel ik soms ook bang ben aseksueel te zijn, gewoonweg omdat ik mensen amper nog toe durf te laten op welke manier dan ook. Ik ben al in geen tijden meer verliefd geweest, gewoonweg omdat ik het niet toelaat denk ik. Idk. Aan de ene kant wil ik niet de rest van mijn leven alleen zijn en aan de andere kant wil ik gewoon de pijn niet meer van het mensen toelaten en vertrouwen om vervolgens enkel gebruikt te worden. En zo'n beetje iedereen die ik ken die ontmoet wel leuke mensen en zo en is er mee bezig en dan zit ik daar zo van... Ik heb een James... het is een hertenkop aan de muur, oid. Ik maak mij er soms wel een beetje zorgen om, maar dan focus ik mij maar gewoon op mijn studie en andere praktijken. Op zich zou ik alleen zijn ook wel overleven. Ik heb toch geleerd overal alleen mee te dealen. Maar het is soms ook wel heel eenzaam. Blug, lastig.


    Happy Birthday my Potter!

    Mulford schreef:
    Eerlijk? I don't give a damn. Ik zal wel verliefd worden op wie ik verliefd word. Ik erger me vooral aan al die duizend-en-één namen en soorten tegenwoordig.


    +
    Mijn vader vroeg laatst: 'Op wat val je nou eigenlijk? Ik zie je nooit thuis komen met een jongen...of meisje.' Ik heb geantwoord dat ik misschien bi ben, maar dat het mij eigenlijk niet veel boeit :'). Als ik verliefd word, dan word ik gewoon verliefd.


    Seasons will change, but I shall remain

    100% hetero. Het idee iets met een meisje te hebben stoot mij gewoon ontzettend hard af, en ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat ik me ook nog maar enigszins aangetrokken voelde tot iemand van hetzelfde geslacht. Daar ben ik best blij om eigenlijk. Dat ik dat proces ook niet te doorgaan hoef. Ik ben wel heel blij dat heel veel mensen er steeds meer voor uit durven komen en hun geluk najagen. In vergelijking met vroeger. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb werkelijk geen flauw idee. Maar ik denk dat ik hetero ben. Ga ik gewoon vanuit. Zo niet dan merk ik dat vanzelf. Het maakt me vrij weinig uit om eerlijk te zijn. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Bij mijn weten ben ik hetero, maar al zou dat in de toekomst veranderen, lig ik daar niet wakker van. Ik mag van geluk spreken dat ik ben opgegroeid met geweldige mensen in mijn leven (zowel hetero als homoseksueel). Doordat ik met deze mensen ben opgegroeid, vindt ik homoseksualiteit normaal. Dit is iets waar ik mijn familie en omgeving erg dankbaar voor ben aangezien ik weet dat dit (helaas) niet voor iedereen zo "normaal" is. Mijn moeder zei altijd: "het maakt mij niet uit of je met een jongen of meisje thuis komt, als je maar gelukkig bent!" Dat was iets waar ik toen der tijd (ik was denk ik een jaar of 10 toen ik het voor het eerst hoorde) weinig achter zocht, maar vandaag de dag ben ik erg trots op mijn moeder voor haar liefde en support (op alle mogelijke vlakken).

    Het breekt dan ook mijn hart als ik verhalen hoor van homoseksuelen die niet worden begrepen door hun familie of vrienden. Je moet je hart kunnen volgen en de kans krijgen om te zijn wie je werkelijk bent en niet gestraft worden omdat je "anders" bent dan anderen. Normal is an illusion, what is normal for the spider is chaos for the fly. :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ikzelf ben transgender en ik vind dat daar meer aandacht aan besteed moet worden. Op school hoor je bijvoorbeeld bijna altijd wel iets over homosexualiteit en dat is ook mooi, maar er word minder aandacht besteed aan transgenders. Ik heb zelf aangegeven aan mijn docenten of ze daar een les over willen houden, maar het is net alsof ze het steeds uitstellen (ik vroeg dit aan het begin van het jaar). Homosexualiteit word laatste tijd veel geaccepteerd maar het is net alsof ''transgender'' niet belangrijk of zelfs vreemd is. Wanneer een meisje in de klas zegt dat ze bi is, is dit geen probleem. Wanneer ik aangeef dat ik transgender ben, krijg ik gelijk rare vragen zoals ''heb jij een piemel?''

    42% van de mensen die zelfmoord op de wereld plegen zijn transgenders, dus ik vind echt dat hier meer aandacht aan besteed moet worden.