Eoin Callaghan
Nadat de vampier zich rustig hield keek Eoin naar de anderen. Het wolvenmeisje keek hem met een strakke blik aan. Het kwam over alsof ze er iets mee wilde zeggen, maar wat wist Eoin niet, iets in haar blik zorgde er wel voor dat hij bleef kijken. Hij zag uit zijn ooghoek dat het zeemeerminnetje weer was opgestaan en naar Fay liep, waar ze vervolgens weer deels in elkaar stortte. Eoin keek weg van de dames en richtte zich tot de vampier die hij nog steeds in zijn greep had. Hij gooide de vampier tegen de trap achter hem aan. “Heb jij geen les ofzo?” zei hij tegen de vampier. Hij keek hem met een woedende blik aan. Waar van af straalde dat de vampier zich niet meer met het gevecht moest gaan bemoeien. Wat werkte want de vampier vluchtte de trap op.
“Ga maar zitten, ik Kiano en Meneer van wie ik de naam niet weet, regelen het wel” Hoorde Eoin het wolvenmeisje zeggen. Hieruit concludeerde hij dat de vechtende wolf Kiano moest heten. “Dit lijkt me niet het juiste moment om aan elkaar voor te stellen. Maar noem me maar Eoin.” zei Eoin met een grijns naar de dames toe.
Een beetje verbaasd kijkt Eoin daarna toe hoe het wolvenmeisje tekeer gaat tegen een van de vampiers die Kiano aan viel. Hij besloot maar naast de mermaid te gaan staan om haar in de gaten te houden of ze niet opnieuw flauw zou vallen en elke vampier die het in zijn hoofd haalde aan te vallen, van haar weg te houden. Het leek er namelijk op dat de wolvin het prima alleen redden en hij zich er maar beter niet mee kon bemoeien. Het verbaasde Eoin dat er zoveel pit uit het kleine meisje kwam en daardoor bleef hij naar haar gevecht kijken. Ze had zelfs een van de vampiers op de grond gekregen om er zelf daarna boven op te zitten.
Eoin was zo geboeid aan het kijken naar de wolvin en haar vechtkunsten dat een vampier zijn kans zag.
Hij renden met een snelheid op Eoin af en voordat hij het wist, kwam Eoin met een redelijke klap tegen de muur aan. De vampier, die tevens een hele kop boven Eoin uit kwam en veel gespierder was, had hem stevig tegen de muur gedrukt.
“Een beweging nieuweling...” zei de vampier dreigend. Eoin voelde een hand tegen de zijkant van zijn borstkas aangedrukt en wist dat als de vampier daar doorheen sloeg, hij makkelijk zijn hart kon verliezen. Zelfs al waren ze omsingeld met normale mensen, wist Eoin niet zeker of dit maar een loos dreigement was.
Hij besloot dus maar eerst goed na te denken voordat hij actie zou ondernemen.De groep kijkende mensen was inmiddels wel al een stuk kleiner geworden omdat elk moment de bel kon gaan en de meeste wilde simpelweg niet te laat komen.
“Dit is niet jou gevecht dus hou je erbuiten. ” zei de vampier.
“Dat jullie zomaar die meisjes aanvallen, maakt het mijn gevecht.” zei Eoin fel tegen de vampier.
“Luister nieuwe. Omdat je nieuw bent en de gang van zaken nog niet weet, kom je er voor nu nog af met een waarschuwing. Onze leider neemt vechten voor het verkeerde soort niet lichtjes op. Dus ga naar je les en laat het gevecht verder links liggen.”