Fay Jazzlyn Nightwood
Ik gaap en rek mij uit. Ik haal een hand door mijn haar, en stap mijn bed uit. Ik wrijf de slaap uit mijn ogen, en probeer terwijl ik dat doe, de lichtknop te vinden. Als dat eindelijk gelukt is, kijk ik in de spiegel. Ik zie dat ik behoorlijk bleek ben, wat te verwachten was, aangezien het deze week volle maan was. Ik heb mij toen wel uitgeleefd. We zijn met drie andere families van weerwolven gaan jagen in het bos. Doden deed ik zelf nog niet, aangezien ik dat nou niet het leukst vind. Tevens had ik wel weer zin in school. Ik zou mijn vrienden weer zien, en mijn soortgenoten. Jaloers was ik wel op sommigen, want een paar waren in het buitenland geweest. Mijn familie ging niet vaak op vakantie, omdat mijn ouders altijd werkten. Ik mocht meestal wel mee, alleen deze keer had ik geen zin. Waar ik nu wel weer spijt van heb. Ik haal een washand over mijn gezicht. Ik douch morgen wel. Dan kijk ik in mijn kledingkast. Na lang aarzelen pak ik er een zwarte skinny jeans uit, met een wit hemdje erboven en een leren motorjack. Snel doe ik nog wat make-up op, en loop dan naar beneden toe. Als ik beneden ben hoor ik de stem van mijn moeder uit de keuken komen. 'Goedemorgen liefje, heb je lekker geslapen na vannacht?' roept ze. 'Ja hoor, ik viel erna wel als een blok in slaap' grinnik ik terug. 'Begrijpelijk' antwoord ze. Ik ruik nu dat ze een eitje met spek aan het bakken is. 'Hij komt eraan' roept ze, alsof ze mijn gedachten kan lezen. 'Oke' roep ik grijnzend terug. Mijn moeder kan goed koken, maar haar specialiteit is toch echt eitjes met spek. Na vijf minuten staat er dan ook een bord voor mijn neus te dampen. 'Dankje mam' zeg ik, terwijl ik glimlach. 'Als ik vrij heb, dan maak ik er ook wat leuks van' grijnst ze. Mijn moeder en vader hebben een dag in de twee weken vrij. Ze mogen ook vaker vrij, maar het gebeurd zelden dat ze dat doen. 'Wilt u wat te drinken mevrouw Fay?' hoor ik Maud, onze bediende zeggen. 'Ja heb je misschien wat thee voor mij? Mangothee graag' Antwoord ik. Toen ik net geboren was, kwam Maud als een kleine verschoppeling op een regenachtige dag aan de deur kloppen. Ze was helemaal doorweekt. Later bleek dat ze een afwijking had, waardoor haar familie haar niet wou. Sindsdien is ze altijd bij ons gebleven. Ik zie haar als een zus. Als ze even later een dampende kop thee voor mijn neus zet, geef ik haar dan ook een knuffel. 'Je moet trouwens wel opschieten,het is namelijk bijna tijd' zegt Maud plotseling. Ik zie op de klok dat er nog een halfuur is voor school begint. En aangezien ik nog mijn tas in moet pakken en 10 minuten moet fietsen, kan ik beter maar gelijk opstaan en gaan beginnen. Snel drink ik mijn laatste beetje thee op, geef Maud en Mama nog een knuffel, en ren naar boven. Dan pak ik mijn tas, en de dingen die ik voor een eerste dag school nodig heb. 'Ik ga!' Roep ik naar beneden toe. Dan ren ik naar buiten en pak mijn fiets uit de schuur. Ik doe het tuinhek achter mij dicht, en fiets richting school.
I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.