• …het mini buurland van België dat ik stiekem wel eens vergeet… Luxemburg! Ik doe hier stage in een hotel de komende vier maanden. Gisteren had ik mijn eerste stagedag achter de rug die begon om 6.45u in de ochtend. En dit moet ik nog volhouden voor deze week, volgende week krijg ik de late shift. :')

    Tijdens het weekend heb ik de stad verkend en het bevalt me zeer goed. ^^ Hier enkele foto's (en in de post eronder) die ik heb genomen van de mooie stad.




    Ik krijg ook gratis een kamer in het hotel gedurende mijn stage. Ben ik erg blij mee, want ik zou er echt tegenop hebben gekeken om een kot/studentenkamer te zoeken. En opstaan en gaan slapen bij je werkplaats, geweldig toch? :’D :W

    Enkele kamers van het hotel zijn al een renovatie ondergaan, anderen niet. Ik zit nog in een verouderde kamer en daar hangt onder andere dit oud toestel.


    Ik ben benieuwd of jullie kunnen raden wat dit ding is! :Y)

    Is er verder nog iemand ooit in Luxemburg geweest? Of alleen voorbij gereden om te tanken? :W Wie loopt er nu ook stage? Vertel me al jullie ervaringen! :Y)


    Ik wil een tuin vol egels

    Gaaf zeg!


    26 - 02 - '16

    Lily_Evans schreef:
    Aaaah Luxemburg! De stad Vianden is echt mijn thuis daar. Wifi aan de beek, een prachtig kasteel en een geweldig restaurant waar ze heerlijk eten hadden, je half boven de beek kon zitten en ze Nederlands praatten. Luxemburg is echt leuk ^^

    En in het hotel in Turkije waar ik zat met uitwisseling was het de haardroger die er zo uitzag.

    Bij de naam 'Vianden' moet ik aan vlees denken. Luxemburg heeft veel mooie kastelen. ^^

    Ik zit in de stad Luxemburg en daar praten ze vooral Frans en niet Nederlands, helaas. :p Er was 1 gast die Nederlands was en ik wilde iets zeggen, maar wist niet wat. Ik moest namelijk gewoon zijn gegevens in een fiche invullen terwijl mijn collega hem verder hielp. :W

    Dodeka schreef:
    Oooh wat leuk! ^^ Nog heel veel succes met je stage! Ik denk dat dat toestel een haardroger is, haha?

    En yup, ik ben er met mijn moeder geweest. Het is inderdaad daar leuk. We zijn een dagje daar wezen shoppen en een tour gedaan. Was erg leuk! En we hadden daar ook geluncht. Ze hebben daar hele grote vorken, haha. :Y)

    Dankjewel!
    Ik heb nog niets van grote vorken gemerkt. x) Ik ben dan wel benieuwd welk restaurant dat was. :'D

    [ bericht aangepast op 9 feb 2016 - 21:11 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Square schreef:
    Wat leuk! Het ziet er inderdaad mooi uit daar. ^^
    Ik gok dat dat ding inderdaad een haardroger is? Ik zou tenminste niet weten wat anders, haha. :'D

    Ik ben een paar keer op vakantie geweest in Luxemburg. De meest memorabele camping was eentje waar we een heel aantal jaar geleden stonden, waar je met je auto door een (ondiep) beekje moest rijden dat dwars door de hele camping heen liep. :Y)

    Zo merk je maar weer dat Luxemburg echt een land is met veel natuur. ^^ Dat zou ik ook wel zien zitten, op een camping in Luxemburg omgeven door de mooie omgeving.



    En bedankt voor al jullie reacties trouwens! ^^

    [ bericht aangepast op 9 feb 2016 - 21:10 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Het verbaast me wel een beetje dat zo weinigen weten wat dat op de foto is? Maar beuh, zal wel aan mij liggen :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Maargoed haha.

    Er is een plein waar allemaal restaurantjes zitten. De plein ligt naast de stadhuis (beeld die ook er voor staat). En er is dan op de hoek er één en daar waren grote vorken, lol. Maar het eten was heerlijk. En sowieso moet je er shoppen. Ik heb daar bruine leren laarzen gekocht en ik heb ze nu nog steeds! En het is al een paar jaar terug haha. Maar ik wil zeker weten wel weer terug daar heen. Het is daar leuk. En we hadden daar dan Duits gesproken tegen de mensen. ^^

    [ bericht aangepast op 9 feb 2016 - 21:23 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Aaah, Luxemburg is geweldig! ^^ Ik ben daar afgelopen twee jaar op vakantie geweest in de buurt van Vianden, nahja, in Duitsland, maar als je de beek overzwom was je in Luxemburg :Y)
    Maar Luxemburg stad ben ik ook geweest en dat vond ik ook echt een mooie stad!
    Erg leuk dat je daar stage loopt !


    Stenenlikker

    Hmm. Ik gok ook op föhn, of wacht nee EDIT: ik ga voor: kledingstoomapparaat
    Ziet er echt super mooi uit! :3 Ik hoop dat je het daar leuk hebt!
    Zelf moet ik eerst nog een paar jaar studeren voordat ik aan de stages enz ga. En ik moet bekennen dat ik nog nooit van mijn leven in Luxemburg ben geweest! Dat gaat op mijn bucketlist~

    [ bericht aangepast op 9 feb 2016 - 21:26 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik ben in november nog in Luxemburg-stad geweest. Ik vond het mooi, maar die heuvels zijn echt megavervelend. En ik snapte absoluut niet wanneer je nou Frans of Duits mocht praten. Enkele aanraders van mijn kant:
    - Het moderne museum. De gouden bal en de inktfontein zijn fantastisch.
    - Het vegetarische restaurant aan het centrale plein


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dodeka schreef:
    Maargoed haha.

    Er is een plein waar allemaal restaurantjes zitten. De plein ligt naast de stadhuis (beeld die ook er voor staat). En er is dan op de hoek er één en daar waren grote vorken, lol. Maar het eten was heerlijk. En sowieso moet je er shoppen. Ik heb daar bruine leren laarzen gekocht en ik heb ze nu nog steeds! En het is al een paar jaar terug haha. Maar ik wil zeker weten wel weer terug daar heen. Het is daar leuk. En we hadden daar dan Duits gesproken tegen de mensen. ^^

    Aha, ik ga eens zoeken naar dat restaurant in mijn vrije tijd. :Y) Reken maar dat ik ga shoppen! :Y)
    Ik heb 1x Duits gesproken tegen een hotelgast: "Guten Tag. ... Ich werde meine Kollegin suchen".

    Takao schreef:
    Hmm. Ik gok ook op föhn, of wacht nee EDIT: ik ga voor: kledingstoomapparaat
    Ziet er echt super mooi uit! :3 Ik hoop dat je het daar leuk hebt!
    Zelf moet ik eerst nog een paar jaar studeren voordat ik aan de stages enz ga. En ik moet bekennen dat ik nog nooit van mijn leven in Luxemburg ben geweest! Dat gaat op mijn bucketlist~

    Zeker doen, ik denk dat het land een beetje wordt onderschat/vergeten. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Sandberg schreef:
    Ik ben in november nog in Luxemburg-stad geweest. Ik vond het mooi, maar die heuvels zijn echt megavervelend. En ik snapte absoluut niet wanneer je nou Frans of Duits mocht praten. Enkele aanraders van mijn kant:
    - Het moderne museum. De gouden bal en de inktfontein zijn fantastisch.
    - Het vegetarische restaurant aan het centrale plein

    Dankje voor de tips, die ga ik eens bezoeken allemaal! Ja, de heuvels zijn mooi om te zien, maar daar gaan wandelen (of rijden) is niet makkelijk. x) Maar het blijft er mooi uitzien.


    En de rest ook weer bedankt voor de reacties. ;3

    Ik ga morgen laten weten wat het is. Tijd om stilaan in bed te kruipen om morgen weer vroeg op te staan. x)


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    (...)
    Aha, ik ga eens zoeken naar dat restaurant in mijn vrije tijd. :Y) Reken maar dat ik ga shoppen! :Y)
    Ik heb 1x Duits gesproken tegen een hotelgast: "Guten Tag. ... Ich werde meine Kollegin suchen".


    Als ik me goed bedenk heb ik een foto van die vork gemaakt. :') En sta ik net als dit >>> :Y) op de foto haha :') Maar zeker doen! ^^ Ze hebben leuke dingen!
    Ik kan redelijk Duits verstaan maar spreken kan ik niet goed, dus mijn moeder deed het woord haha. Maar veel succes morgen met je stage! ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Dodeka schreef:
    (...)

    Als ik me goed bedenk heb ik een foto van die vork gemaakt. :') En sta ik net als dit >>> :Y) op de foto haha :') Maar zeker doen! ^^ Ze hebben leuke dingen!
    Ik kan redelijk Duits verstaan maar spreken kan ik niet goed, dus mijn moeder deed het woord haha. Maar veel succes morgen met je stage! ^^

    Hahaha. xP Zondag had ik al meteen schoenen en een jurkje gekocht. Maar kan nog altijd spullen gebruiken. :Y) En dankjewel. :3


    Ik wil een tuin vol egels

    En het antwoord wat dat ding nu precies is, is...

    ...een (super ouderwetse) haardroger! Ik pakte meteen die hoorn en toen er warme lucht uitkwam, dacht ik "Wauw, dit is wel een hele oude haardroger". :'D

    Er zijn toch veel mensen die meteen juist dachten. Wat het eerste in mij opkwam toen ik dat zag, was een telefoon voor de room-service. Er is maar 1 iemand die dat ook dacht? :') Ik vond stofzuiger wel een leuk idee. :Y) En een kledingstoomapparaat vond ik wel goed gezocht, dat had het wel kunnen zijn als je er naar kijkt.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2016 - 16:09 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    En het antwoord wat dat ding nu precies is, is...

    ...een (super ouderwetse) haardroger! Ik pakte meteen die hoorn en toen er warme lucht uitkwam, dacht ik "Wauw, dit is wel een hele oude haardroger". :'D

    Er zijn toch veel mensen die meteen juist dachten. Wat het eerste in mij opkwam toen ik dat zag, was een telefoon voor de room-service. Er is maar 1 iemand die dat ook dacht? :') Ik vond stofzuiger wel een leuk idee. :Y) En een kledingstoomapparaat vond ik wel goed gezocht, dat had het wel kunnen zijn als je er naar kijkt.


    Ik wilde origineel zijn! :') (stiekem doet een föhn ongeveer hetzelfde als een kledingstoomapparaat. :Y))

    [ bericht aangepast op 10 feb 2016 - 22:42 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]