Antiheld schreef:
Ik vind levenslang trouwens niet zo'n erge straf. Kijk in vergelijking eens naar hoe we een paar eeuwen geleden met een moordenaar van een belangrijk iemand om gingen:
"Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit gepleegd heeft, zal met een gloeiende tang afgeknepen worden; vervolgens zal men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees afknijpen tot op het bot. Vervolgens vierendele men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden en hem in het gezicht geworpen zal worden. Tenslotte zal men zijn hoofd afhakken waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagpoort, Oostpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld dienen te worden. Zijn hoofd moet op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins geplaatst worden."
Oké, vergeleken met dat valt levenslang heel, heel, heel erg mee.
Ik weet niet helemaal wat ik denk van deze stelling, nu zijn er mensen die ik liever niet meer zou tegenkomen, maar meestal (MEESTAL, niet altijd) ben je na dertig jaar ook wel je strijdlust verloren. Maar nu zijn er altijd uitzonderingen, dus ik houd het even op neutraal en ik ga hier over nadenken
obsessive rage