• Beste allemaal,

    Ik heb even een vraag. Ik ben leiding op scouting van de jongste groep tussen de 6 en 10 jaar oud. nu gaan we in de zomer een week op kamp en we zijn druk bezig om het thema te gaan uitwerken omdat we dat terug willen.

    Uitleg thema hoe dit ging vroeger:
    Toen ik esta was kwam je in thema kleding naar kamp. De staf leidde het vaak in met een toneelstukje zo'n 4 keer op een week. Dit toneel hoeft niet perse maar als dat helpt kan het wel erbij. Nu is het de bedoeling dat tijdens zoveel mogelijk spellen, knutsels en eventueel uitje dit thema terug kan keren. Dit kan een beetje zijn of helemaal volledig. Ik vond het zelf als kind geweldig omdat je er helemaal op in ging.

    Ideeën
    Marc, medestaf, kwam zaterdag met een geweldig idee. Het thema Aladdin. Hij had al bedacht dat wij als staf een soort lamp knutselen, daarin willen we zelf een blauwe lamp en rookmachine stoppen zodat je het geest idee krijgt en eventueel nog zelfs een speakertje met ingesproken tekst. Nu heb ik het verhaal voor mij zelf uitgeprint met personen en heb ik al wel het een en ander in mijn gedachte.
    Maar mochten jullie leuke ideeën hebben dan hoor ik dit super graag. Ik zoek ook op Google.

    Wat zijn de 'eissen'
    Het moet voor buiten zijn. Op zomerkamp slapen we in tenten. Eventueel bij regen kan het onder een partytent maar het zal dus buiten moeten, spullen ophangen zal in bomen moeten gaan. Verder is er niet veel stroom, dus daar moet rekening mee gehouden worden. Verder mag het verschillen van tochtidee tot knutsel idee naar bosspel achtig. Het moet passen in de leeftijd van 6 tot 10. Er mag zeker spanning in zitten maar ze moeten nog wel kunnen slapen =3

    Mochten jullie wat leuks weten of een vaag idee hebben laat het zeker achter zodat ik daarop verder kan breien.
    Mocht dit thema ook echt ons thema gaan zijn dan ga ik het boek van Aladdin kopen om elke avond een stukje te lezen.

    Dank jullie wel!


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Alladin lijkt me een zeer leuk thema maar wat kan je er zowat rond doen? Het bosspel zou je kunnen doen dat ze naar de lamp moeten zoeken ofzo met verschullende opdrachten zoals iets met het aapje abu. In een boomklimmen ofzo. Of in apentaal en de andere moeten raden wat er gezegd word

    Of ze moeten jaffar verslagen in een gevechtje?

    Dit komt als eerte wat in me opkomy x


    When you spend so long trapped in darkness, you find that the darkness begins to stare back. - Sarah J Maas

    Malikx schreef:
    Alladin lijkt me een zeer leuk thema maar wat kan je er zowat rond doen? Het bosspel zou je kunnen doen dat ze naar de lamp moeten zoeken ofzo met verschullende opdrachten zoals iets met het aapje abu. In een boomklimmen ofzo. Of in apentaal en de andere moeten raden wat er gezegd word

    Of ze moeten jaffar verslagen in een gevechtje?

    Dit komt als eerte wat in me opkomy x

    Tof
    Wel een kleine update. Ik heb al een flink deel af. Ik heb de dagen bekeken wat we elk jaar doen en gekoppeld aan stukken verhaal.
    Zaterdag een spel naar de lamp
    Zondag een vlaggenroof gezien Aladdin steelt
    Maandag zitten we altijd in de stad dus moeilijke opdrachten gezien aladdin opgesloten in de kerker zit om eruit te komen
    Dinsdag een tocht vol moeilijke elementen omdat ALaddin ontstnapt van de lava
    woensdag heeft de leiding als wens dat we zwemmen omdat aladdin dan zijn eerste ewns heeft gdaan
    donderdag een soort oorlogsspel gezien sultan en jafar dingen doen en ali jasmien red.
    vrijdag duelspelen omdat jafar aladdin uitdaagt voor duel


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dus je hebt alles al? Xd xx


    When you spend so long trapped in darkness, you find that the darkness begins to stare back. - Sarah J Maas

    Malikx schreef:
    Dus je hebt alles al? Xd xx
    Voor 1 x per dag wel maar als er meer ideeen zijn dan hoor ik ze graag.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zal nog eens denken ;)


    When you spend so long trapped in darkness, you find that the darkness begins to stare back. - Sarah J Maas

    Ik zal er ook eens over denken!^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik zal er ook eens over denken!^^
    Dat zou super fijn zijn. Als knutsel wil ik met boetseerklei zon ding maken. Maar heeft iemand enig idee hoelang boetseerklei die niet in de oven hoeft hoelang dat moet drogen. Stond niet op websites...


    Change is for weirdos ~ Niall Horan