Pterodactyl schreef:
(...)
Wat vind je hiervan Manon (ik heb de vraag kunnen vinden!)? Klopt het een beetje? :'D
Ik zie je vraag staan in het topic. Ik denk dat dat zoals Leah zegt inderdaad heel erg afhangt van de soort mutatie. Ik zal even een voorbeeldje geven: Blauwe ogen zijn een mutatie bij mensen en dat zie je al van de geboorte (eventjes het feit dat de oogkleur soms nog veranderd negeren), maar als het bijvoorbeeld over een mutatie gaat waardoor je gemakkelijker een tumor groeit, kan dit zich heel laat in je leven manifesteren of zelfs nooit tot uiting komen (niet iedereen die een verhoogde kans op iets heeft, krijgt daar ook mee te maken). Snap je een beetje?
Dat klopt. Het is ook nog eens zo dat over de hele lengte van het DNA mutaties kunnen optreden, maar niet de hele lengte van het DNA wordt vertaald. Dus er kunnen mutaties optreden die nooit zichtbaar zijn, maar er kunnen ook mutaties vertaald worden direct nadat ze zijn gemaakt. Het punt is alleen, welk gevolg wil je ervan hebben? Een tumor kan inderdaad lang duren, maar als het gaat om een eiwit, dan kan het ook snel zijn. Maar hierbij zijn er heel veel cellen die die mutatie compenseren. De cel zelf of het immuunsysteem zal de fout in de mutatie merken en de cel zal "zelfmoord" (apoptosis) ondergaan.
Dus wat precies moet de mutatie tot gevolg hebben?
You could be great, you know, its all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt