HalfBloodPrince schreef:
(...)
Ja mijn idee was om het verhaal te laten afspelen verder dan het jaar 4000. En vermenging kun je niet helemaal voorkomen denk ik. Maar op die manier kan ik de rassen echt realistisch laten worden.
Maar dit zou theoretisch gezien echt gebeuren?
Wel, als de mutaties allemaal op het menselijke ras gebeuren denk ik het wel. Ik weet niet of je met magische krachten gaat werken (want dan kan uiteraard niet in het echt, maar in een verhaal kan alles, he!), maar in principe kan je deze dingen denk ik wel bereiken door genetische mutaties. Dwerggroei is iets reëel en als je kijkt naar wat ze in de voedingsindustrie allemaal kunnen doen met genetische manipulatie.
Als je op die 1000 jaar echt heel erg grote veranderingen wil zien, is het misschien een beetje te weinig tijd, maar kleine veranderingen en het ontstaan van een typisch uiterlijk en een degelijke populatie is zeker mogelijk. Dit is bijvoorbeeld de bevolkingsgroei van de mensheid de laatste driehonderd jaar. Je hoeft er natuurlijk geen miljarden te hebben, maar ik wil maar duidelijk maken dat het allemaal snel kan gaan. ^^
[ bericht aangepast op 15 jan 2016 - 15:20 ]
What would Emma do?