• Hoi allemaal,

    Sinds kort ben ik werkzaam bij uitgeverij Ambilicious, een gloednieuwe uitgeverij voor beginnende schrijvers. We zijn nu druk bezig met het opzetten van de website en ik zou graag willen weten hoe onze tekst op het publiek overkomt. Gezien hier veel nog niet gepubliceerde schrijvers te vinden zijn, is dit de ideale mogelijkheid om tips te ontvangen. :)

    Het gaat met name om deze pagina. Hier staat een beknopt stukje over wat wij te bieden hebben. Ik ben op zoek naar antwoorden op de volgende vragen:
    - Wat is je eerste indruk?
    - Nodigt het stukje/de website je uit om contact op te nemen als je een manuscript zou hebben liggen? Waarom wel/niet?
    - Welke informatie mis je? Zijn er nog zaken waar je antwoord op zou willen krijgen zonder daarvoor contact te hoeven opnemen?
    - Zijn er nog tips?

    Ik hoop dat jullie mij hiermee willen helpen, want het is erg belangrijk voor mij en jullie zijn eigenlijk het beste publiek dat ik mij kan indenken. ^^



    Edit
    De afgelopen twee weken zijn we hard aan de slag gegaan met de website. Daarbij hebben we jullie tips meegenomen. Wat vinden jullie er nu van? ^^
    Klik hier voor de website

    [ bericht aangepast op 29 jan 2016 - 16:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat is je eerste indruk?
    Vrij steriel en zakelijk. Eigenlijk mis ik wel een beetje kleur.

    Nodigt het stukje/de website je uit om contact op te nemen als je een manuscript zou hebben liggen? Waarom wel/niet?
    Omdat ik zelf wel snel door dingen heen kijk, zou ik sowieso al gauw contact willen leggen met bedrijven (en dergelijke) die er een beetje serieus uit zien. Als het volgeplakt was met allemaal plaatjes en verschillende kleuren, zou ik er wel twee keer over nadenken. Maar dat is nu niet het geval. Daarom zou ik sowieso wel overwegen om eventueel contact te leggen. Maar ik heb toch nog ergens het gevoel alsof er wat ontbreekt. Het ziet er een beetje kaal uit.

    Welke informatie mis je? Zijn er nog zaken waar je antwoord op zou willen krijgen zonder daarvoor contact te hoeven opnemen?
    Ik zei net wel dat ik het gevoel had dat er iets miste, maar om eerlijk te zijn kan ik niet echt plaatsen wat dat precies is. Heel vaag natuurlijk, en zo heb je er ook niet echt wat aan. Misschien dat een ander dit beter kan beantwoorden.

    Het eerste wat me opvalt, is dat het er enorm kaal uitziet.
    Je ziet links bovenin een logo, maar dasarnaast verwacht ik een soort menu. Al uitgegeven, contact al die shit. Het is daar nu enorm leeg, en dat is een beetje vreemd.
    Verder, behalve de kleur rood, zwart en wit zijn er nauwelijks kleuren gebruikt.
    Het menu zie ik nu, maar het ziet er klein uit, en trekt geen aandacht, zoals bijvoorbeeld bij Quizlet.
    Het is echt ontzettend wit. Denk je Q maar eens in, met de twee vlakken aan de zijkant ook wit. Dat wordt enorm kaal.

    - Wat is je eerste indruk? Zie above

    - Nodigt het stukje/de website je uit om contact op te nemen als je een manuscript zou hebben liggen? Waarom wel/niet? Nee. Het ziet er zo kaal uit, niet enthousiast zegmaar, dat ik dan toch denk, meh. Ik weet natuurlijk dat het er ook proffesioneel uit moet zien, maar zo... dit is hem niet. Misschien ergens nog een plaatje ofzo?
    - Welke informatie mis je? Zijn er nog zaken waar je antwoord op zou willen krijgen zonder daarvoor contact te hoeven opnemen? Hiervoor ben ik te onervaren, helaas
    - Zijn er nog tips?
    De zinnen lijken bijna alleen maar hoofdzinnen te zijn. Punt. Kort en krachtig. Punt. Zonder dat het echt doorloopt. Punt.
    Er wordt vaak met ''We'' of ''Wij'' begonnen. Als je twee zinnen aan elkaar koppelt met een komma, is er een ''We'' minder, en heb je een iets vloeiender lopend iets.

    Elk verhaal verdient een podium. Ook jouw verhaal. Onze samenwerking met aquaZZ maakt dit mogelijk.
    Hier zie je nog eens wat ik bedoel. De eerste punt kan weg, en vervangen worden door een komma en het woordje ''zo''
    Elk verhaal verdient een podium, zo ook jouw verhaal. Onze samenwerking met aquaZZ maakt dit mogelijk.


    Verder weet ik nou echt niets van uitgeven, en behalve dat ook mijn verhaal een podium verdient, ben ik bijna niets wijzer. Het is fijn om te weten dat ze het manuscript gaan doorlopen, dat wel.
    Ons leesrapport is altijd positief opbouwend.
    Koop nu, voor maar 10, 99- sorry, ik liet me even gaan. NAtuurlijk zal dit wel zo zijn, maar het komt voor mij een beetje 'te' perfect over. ''Ons leesrapport zullen wij dan ook positief opbouwend brengen, Ons leesrapport zal altijd positief opbouwend zijn'' hier: het zal zo zijn, komt wel goed. In plaats van HET IS ZO.

    Kritische en Onervaren Froukje, uit.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 11:05 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kritische en Onervaren Froukje, aan:

    Ik klikte net op de home page, en ik vroeg me ineens af hoe het eruit zou zien met die lay out van Q. die donkere strepen langs de zijkant. Blossom Books heeft ook een stuk minder kleur, maar is veel uitnodigender.

    + Die plaatjes lijken erg random over de pagina verspreid te liggen, met als achterliggende gedachte: Er moet wat kleur en wat plaatjes zijn, die de links voorstellen.

    Persoonlijke begeleiding van A tot Z

    redigeren
    coachen
    cursussen

    illustraties

    Boeken
    bestellen
    acties

    uitgeven samen met aquaZZ

    promotiecampagne
    boekpresentatie
    boektrailer samen met Daniël van der Raaf
    fotografie samen met Studio A.A.P.
    vormgeving samen met Marijn van Zomeren


    Deze tekst lijkt er op het laatste moment bij gepropt.

    ER staan geen menu aan de bovenkant, waar je zegmaar bij kan.
    Als je hier op Q op ''rive berichten'' drukt, kan je daarna toch nog op het forum drukken, dat menu blijft staan. Daar niet, en dan moet je bezig gaan met het pijltje terug enzo. Of uitvogelen waar je dan nog meer naartoe wilt, en hopen dat je die link vindt in het kleine menuutje ernaast.

    Kritische en Onervaren Froukje, nu echt uit.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kritische en Onervaren Froukje, toch weer even aan:

    BoekScouts heeft kleur, (hoewel ik dat blauw en oranje over de top vind hoor) en je kan op elke pagina bij hetzelfde menu.

    Meulenhoff die heeft weer dat menu. Er zit minder kleur in, zakelijker, maar toch nog aantrekkelijk.
                Oja, en een zoekvenster, dat is ook nog wel handig als je iets wil opzoeken.

    Uitgeverij Prometheus Hartstikke zakelijk. (En weer dat menu)

    Deze uitgeverij is ook heel zakelijk volgens mij, maar heel uitnodigend.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 11:36 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Bedankt voor jullie antwoorden tot dusver! Hier heb ik zeker wat aan! ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik weet niet of je nog reacties nodig hebt, maar hier zijn mijn indrukken.

    - Wat is je eerste indruk?

    Een beetje kaal. Het lijkt niet of er meer aan gedaan is dan het minimale.

    - Nodigt het stukje/de website je uit om contact op te nemen als je een manuscript zou hebben liggen? Waarom wel/niet?

    Ik zou erover twijfelen. De pagina maakt niet echt een professionele indruk. Hoewel ik het fijn vind dat het een kleine uitgeverij is, zou ik erover twijfelen of deze uitgeverij me wel echt zou kunnen helpen.

    - Welke informatie mis je? Zijn er nog zaken waar je antwoord op zou willen krijgen zonder daarvoor contact te hoeven opnemen?

    Ik zou de tarieven graag willen weten, zonder daar dan eerst voor te hoeven bellen. Is er een reden voor dat die er niet bij staan? Ik zou ervan uitgaan dat ze toch te hoog zouden zijn.

    - Zijn er nog tips?

    Ik denk dat de website een soort huisstijl met één of twee centrale kleuren nodig heeft. Dat maakt de site wat kleurrijker en professioneler.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Ik weet niet of je nog reacties nodig hebt, maar hier zijn mijn indrukken.

    - Wat is je eerste indruk?

    Een beetje kaal. Het lijkt niet of er meer aan gedaan is dan het minimale.

    - Nodigt het stukje/de website je uit om contact op te nemen als je een manuscript zou hebben liggen? Waarom wel/niet?

    Ik zou erover twijfelen. De pagina maakt niet echt een professionele indruk. Hoewel ik het fijn vind dat het een kleine uitgeverij is, zou ik erover twijfelen of deze uitgeverij me wel echt zou kunnen helpen.

    - Welke informatie mis je? Zijn er nog zaken waar je antwoord op zou willen krijgen zonder daarvoor contact te hoeven opnemen?

    Ik zou de tarieven graag willen weten, zonder daar dan eerst voor te hoeven bellen. Is er een reden voor dat die er niet bij staan? Ik zou ervan uitgaan dat ze toch te hoog zouden zijn.

    - Zijn er nog tips?

    Ik denk dat de website een soort huisstijl met één of twee centrale kleuren nodig heeft. Dat maakt de site wat kleurrijker en professioneler.

    Ja, ik ben blij met iedere reactie en jij benoemt weer hele andere dingen dan de anderen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zijn er nog anderen die er even naar willen kijken? ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    - Wat is je eerste indruk?

    Mijn eerste indruk is dat het er heel zakelijk uit ziet, dat waarschijnlijk ook de bedoeling is denk ik. En het ziet er geordend en duidelijk uit, maar dat is alleen als ik kijk naar waar de link je heen stuurt, andere dingen op de website zien er dan wel weer heel speels uit.


    - Nodigt het stukje/de website je uit om contact op te nemen als je een manuscript zou hebben liggen? Waarom wel/niet?
    Ik vind van wel. Zeker als je even rondkijkt op de website, bijvoorbeels bij de homepagina, dat vind ik er zelf heel aantrekkelijk uit. Dus ik zou iets daarvan terug brengen op die ene pagina.
    Ik heb de andere pagina's ook gezien en bij nieuws, boeken en auteurs zie ik die speelsheid weer terug. Natuurlijk moet dat niet overdreven worden, dat snap ik, maar een enkele afbeelding zou het al opfleuren.

    - Welke informatie mis je? Zijn er nog zaken waar je antwoord op zou willen krijgen zonder daarvoor contact te hoeven opnemen?
    Nope haha verder geeb opmerkingen! De site is mooi uitgekomen! En het nieuwe logo ook! Die vind ik erg leuk en aantrekkelijk!

    - Zijn er nog tips?
    Alleen dat speelsheid dan, verder niet ^^
    Ben het inderdaad eens met ProngsPotter, dat die ene tekst er inderdaad wat ingepropt uitziet. Dus dat zou ik veranderen.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik ga straks naar de site kijken, maar MT en gaaf dat je dit doet!


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    - Wat is je eerste indruk?
    Bij de eerste indruk ziet het er serieus en zakelijk uit.
    - Nodigt het stukje/de website je uit om contact op te nemen als je een manuscript zou hebben liggen? Waarom wel/niet?
    Er staat meer gewone informatie dan dat het een reclame achtig iets is waar je meteen overtuigd bent.
    - Welke informatie mis je? Zijn er nog zaken waar je antwoord op zou willen krijgen zonder daarvoor contact te hoeven opnemen?
    Ja zoals andere mensen al zeggen, de tarieven erop zouden handig zijn. Je koopt het eerder als je niet eerst moet bellen.
    - Zijn er nog tips?
    Hoofdletters bij de zijbalk. En misschien minder serieus.


    “Some beautiful paths can't be discovered without getting lost.”

    - Wat is je eerste indruk?
    Bij de eerste indruk ziet het er erg zakelijk uit, maar ook afstandelijk. Als ik ergens een manuscript zou willen uitgeven wil ik dat het liefste bij een bedrijf* doen waarvan ik direct een vertrouwelijke sfeer krijg.
    - Nodigt het stukje/de website je uit om contact op te nemen als je een manuscript zou hebben liggen? Waarom wel/niet?
    Het stukje tekst is erg duidelijk, maar het overtuigd me niet.
    - Welke informatie mis je? Zijn er nog zaken waar je antwoord op zou willen krijgen zonder daarvoor contact te hoeven opnemen?
    De tarieven erop zou inderdaad handig zijn.
    - Zijn er nog tips?
    Hoofdletters bij de zijbalk, zoals dat hierboven al werd aangegeven. En misschien de pagina iets voller, het oogt een beetje leeg. Misschien iets dieper in gaan op het coachen etc.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2016 - 19:03 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Bedankt voor in het invullen! (flower)


    Every villain is a hero in his own mind.

    De afgelopen twee weken zijn we hard aan de slag gegaan met de website. Daarbij hebben we jullie tips meegenomen. Wat vinden jullie er nu van? ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh wauw, die vormgeving ziet er al zoveel beter uit! Mooi gedaan!