• "De rivier kronkelde verder dan ik kon zien, het water sleet de rotsen uit helemaal tot aan Rhias. Daar, zo ver stroomafwaarts, lag hij midden in een oorlog te slapen of staarde hij net als ik naar het donker.
          De nacht was daar vast niet zo stil als hier. Het was alsof ik de slachtoffers van de revolutionairen kon horen smeken om genade."









    ***









    "One by one, the nights between our separated cities are joined to the night that will unite us."
    - Pablo Neruda



    ***


    Eliviènne Leis weet al sinds ze klein was dat ze nooit voor de liefde zal kunnen trouwen, maar dat ze de rest van haar leven door zou brengen met iemand die haar ouders voor haar uitgekozen hebben. Het diplomatieke huwelijksbootje brengt haar naar industrialiserend Rhias – een rivierstad in het ondergrondse Vyta Noëla – waar ze trouwt met Liran Culedris, een jonge dokter en de zoon van een invloedrijk man in de stad.
          Tot haar verbazing lukt het haar uitstekend zich aan te passen aan haar nieuwe leven als echtgenote en geniet ze van de dagelijkse sleur in de familie.
          Maar buiten de muren om het landgoed verzetten steeds meer fabrieksarbeiders zich tegen de technologische ontwikkelingen en het lage loon waar ze voor werken. Een groot deel van de stad schaart zich achter Centro Cialdis, een politicus die pleit voor een onafhankelijk Rhias. De anderen tellen hun geld en broeden op een manier om van deze lastpak af te komen.

    Een slecht geplande wraakactie zorgt ervoor dat Liv van haar echtgenoot gescheiden wordt. Vanuit een andere stad doet ze wat ze kan om ervoor te zorgen dat de inspanningen van Cialdis niet voor niets zijn geweest en zet ze alles op alles om haar familie uit de burgeroorlog weg te krijgen.

    “Stroomafwaarts” gaat over de waarde van tradities, afkomst en een vaak vergeten vorm van liefde.


    Volledig Nederlands
    Doet mee aan Story of the Year 2016
    Gestart op 3-1-2016
    Eindigt medio november

    Dit verhaal mag gerecenseerd worden

    [ bericht aangepast op 5 jan 2016 - 19:56 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 1 staat er al op, hoofdstuk 2 volgt later vandaag.


    For those I love, I will sacrifice

    Compleet niet chronologisch, maar toch. Ik presenteer u:

    Deel 1: Ludus

    “You know you are in love when the two of you can go grocery shopping together.”
    – Woody Harrelson

    [ bericht aangepast op 5 jan 2016 - 18:11 ]


    For those I love, I will sacrifice

    En natuurlijk staat hoofdstuk 2 er ook op ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 3

    [ bericht aangepast op 7 jan 2016 - 16:29 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 4


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 5


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 6


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 7


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 8

    [ bericht aangepast op 16 feb 2016 - 13:29 ]


    For those I love, I will sacrifice