• Ik moet voor mijn mondeling, die meetelt voor mijn examen een discussie(debat) houden. Het gaat over de stelling:
    De geslachtsoperatie van transgenders moet niet vergoed worden.
    Ik moet nu zowel voor als tegen argumenten hebben, omdat ik pas op de dag zelf te horen krijg of ik voor of tegen ben.

    Ik heb tot nu toe:
    Voor:
    - Het is een keuze die ze zelf maken, ze willen zelf veranderen van geslacht.
    - Ze kunnen ook zich kleden naar het geslacht, en hoeven niet geopereerd te worden om zich mannelijk of vrouwelijk te kleden.

    Tegen:
    - Het is een dure operatie, die niet iedereen kan betalen
    - Het kan dat mensen zich er gelukkiger door voelen, omdat het voor hun voelt als de laatste aanpassing om zichzelf gelukkig te voelen.
    - Met alleen kleden naar het andere geslacht, voelen ze zich niet gelijk mannelijk of vrouwelijk, omdat hun lichaam nog steeds het andere geslacht is.

    Iemand die nog een argument voor of tegen weet? Ik vind dit erg lastig..

    Ik ben zelf tegen, maar een argument voor zou kunnen zijn dat het duur is en wie moet dat dan betalen? Veel mensen zullen niet willen dat dit met hun belastinggeld gebeurd.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Ik ben zelf tegen, maar een argument voor zou kunnen zijn dat het duur is en wie moet dat dan betalen? Veel mensen zullen niet willen dat dit met hun belastinggeld gebeurd.


    Ah thanks! Zelf ben ik ook tegen, maar het is ook zo moeilijk om goede argumenten voor te bedenken dan..

    Ik weet niet goed of je er wat mee kan en waar je het het beste kan zetten. Maar misschien kan je iets zeggen over het feit dat ze wel eens naar andere landen kunnen gaan om een goedkopere operatie te krijgen, maar dat er vaak nadelen aan vast hangen, doordat het wel eens mislukt of niet het gewenste resultaat is?


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Ik weet niet goed of je er wat mee kan en waar je het het beste kan zetten. Maar misschien kan je iets zeggen over het feit dat ze wel eens naar andere landen kunnen gaan om een goedkopere operatie te krijgen, maar dat er vaak nadelen aan vast hangen, doordat het wel eens mislukt of niet het gewenste resultaat is?


    Oh ja goed idee!

    Voor: niet medisch nodig. Dat is denk ik de grootste die je kan hebben, aangezien die geldt voor bijna alle plastische chirurgie.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Adara schreef:
    Voor: niet medisch nodig. Dat is denk ik de grootste die je kan hebben, aangezien die geldt voor bijna alle plastische chirurgie.


    Merci ♥

    google top 100 debates en dan kom je op een of andere website waar allemaal debatstellingen staan, inclusief pro en contra, het is alleen wel allemaal in het Engels. Het is ook inclusief bewijs, bronnen etc. Jouw stelling staat daar als het goed is ook tussen, want we gebruiken die website bij Versterkt Engels en die hadden klasgenoten ook ooit.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    google top 100 debates en dan kom je op een of andere website waar allemaal debatstellingen staan, inclusief pro en contra, het is alleen wel allemaal in het Engels. Het is ook inclusief bewijs, bronnen etc. Jouw stelling staat daar als het goed is ook tussen, want we gebruiken die website bij Versterkt Engels en die hadden klasgenoten ook ooit.


    Omg thanks!!

    Stevenson schreef:
    google top 100 debates en dan kom je op een of andere website waar allemaal debatstellingen staan, inclusief pro en contra, het is alleen wel allemaal in het Engels. Het is ook inclusief bewijs, bronnen etc. Jouw stelling staat daar als het goed is ook tussen, want we gebruiken die website bij Versterkt Engels en die hadden klasgenoten ook ooit.


    Kan alleen mijn stelling niet vinden..

    Troyler_x schreef:
    (...)

    Kan alleen mijn stelling niet vinden..


    klik :) De stelling is alleen iets anders geformuleerd, maar wel dezelfde stelling.

    We gebruiken twee sites, haha. idebates.org en debate.org


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    klik :) De stelling is alleen iets anders geformuleerd, maar wel dezelfde stelling.

    We gebruiken twee sites, haha. idebates.org en debate.org


    Ohh thanks! echt super bedankt!!