• Het is 2015. Leonie Watermans zevende en laatste jaar is aangebroken op het prestigieuze, maar erg strikte Beauxbatons. Na jarenlang volgens de regeltjes te hebben geleefd, is de Amsterdamse het zat en besluit ze de strakke school een beetje los te schudden, maar of dat nou zo'n goed idee is...

“Nou, dat was avontuurlijk,” concludeerde Leonie enigszins
    verbaasd, toen de deur achter haar met zo'n harde klap weer
    werd dichtgeslagen, dat alle engelen die op het plafond van
    de gang geschilderd waren, er spontaan van in elkaar doken.
          Tom leek iets minder optimistisch. “Dat was een ramp.”

Harry Potter Universe met (bijna alleen) OC's
    Nederlandse, Engelse en Franse termen door elkaar
    Begonnen op 01-01-2016, geëindigd op xx-xx-xxxx
    Reacties worden met hart en ziel gewaardeerd

Dus, I made a thing. (krul) Het viel me op dat er erg veel Hogwartsverhalen op Quizlet waren met originele personages, maar het leek me wel leuk om een keer iets met Beauxbatons te doen, want daar weten we eigenlijk zo weinig van dat je er alle kanten mee op kan. Laat 'alle kanten' nou net de directie zijn die ik graag zie met verhalen, dus die keuze was snel gemaakt. Stel je een semi-crackficplot voor met een soort agressief diverse collectie aan hoofdpersonages en dan heb je ongeveer dit. :W

Hij begint pas op 1 januari (want ik vond 01-01 zo leuk staan en dan kan ik nog wat vooruit schrijven, heh), maar het leek me wel leuk om in ieder geval het concept de wereld in te smijten. Eigenlijk kwam het er gewoon op neer dat ik te weinig geduld heb voor mijn eigen esthetische keuzes. :'D

[ bericht aangepast op 26 dec 2015 - 13:01 ]

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

Oeh, dit klinkt spannend. Ik lees eigenlijk helemaal niet meer op Q, maar misschien moet ik weer eens gaan beginnen (:

For those I love, I will sacrifice

Hee, het topic! Ik kan me alleen maar aansluiten bij al het enthousiasme, en "een soort agressief diverse collectie aan hoofdpersonages" vind ik erg goed klinken. :Y)

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Meiiore schreef:
    Oeh, dit klinkt spannend. Ik lees eigenlijk helemaal niet meer op Q, maar misschien moet ik weer eens gaan beginnen (:

Altijd een prachtig compliment om dat te horen, haha. :'D Hopelijk wordt dit een van de verhalen die je weer aan het lezen krijgt!

Square schreef:
    Hee, het topic! Ik kan me alleen maar aansluiten bij al het enthousiasme, en "een soort agressief diverse collectie aan hoofdpersonages" vind ik erg goed klinken. :Y)

Tja, laatst zag ik dat topic over 'wat voor soort personages zouden jullie willen zien in een story' langskomen en besefte ik me opeens ook dat letterlijk al mijn personages blank/tussen de 15 en 25/atheïstisch/compleet able-bodied/weliswaar zelden hetero, maar nooit ace of aro zijn, dus werd het wel eens tijd voor wat verandering. :Y)

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

Wiarda schreef:
    (...)
    Tja, laatst zag ik dat topic over 'wat voor soort personages zouden jullie willen zien in een story' langskomen en besefte ik me opeens ook dat letterlijk al mijn personages blank/tussen de 15 en 25/atheïstisch/compleet able-bodied/weliswaar zelden hetero, maar nooit ace of aro zijn, dus werd het wel eens tijd voor wat verandering. :Y)

Ah ja, precies die realisatie had ik een paar maanden geleden ook. :'D Het is dat tegenwoordig zo weinig van mijn ideeën nog echt op Q terecht komen, maar "agressief divers" is een beschrijving die waarschijnlijk ook wel past bij ongeveer al mijn plannen voor verhalen in het afgelopen jaar. Go you voor het ook echt schrijven van dit verhaal, in plaats van verliefd te worden op je OC's en vervolgens nooit echt iets met ze te doen, wat mijn modus operandi lijkt te zijn tegenwoordig. (krul)

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Ennn we zijn begonnen! *O*

Op de één of andere domme manier lees ik de hele tijd "Viva la Revolulation", terwijl dat niet eens een woord is. :') Het nieuwe jaar heeft m'n leeskunsten niet bevorderd, zo te zien. :') Maar het lijkt me echt een super tof verhaal, dus ik ga beginnen lezen!

[ bericht aangepast op 1 jan 2016 - 11:48 ]

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried