• Beste users,

    Tegenwoordig kwamen we vaker creaties van users tegen waar er (in)direct reclame werd gemaakt voor een andere creatie. Wij lieten dit in het verleden vaak toe, maar in theorie mocht dit eigenlijk niet. Na overleg zijn we dus tot de conclusie gekomen dat er een duidelijkere regel moest komen. Daarom willen wij meedelen dat er een nieuwe regel in verband met reclame is gekomen.

    De regel luidt als volgt:
    "Het is toegestaan om in je eigen creaties reclame te maken voor andere creaties die jij hebt gemaakt. Dit mag alleen als de creatie waarin je reclame maakt niet specifiek is gemaakt om je andere creaties te promoten. Zo mag je bijvoorbeeld wel in je actieve story een hoofdstuk posten dat je met een nieuwe creatie bezig bent. Wat niet mag is een creatie aanmaken met als enige doeleinde om een andere creatie van jezelf te promoten. Bijvoorbeeld: Een quiz aanmaken waarin je enkel anderen oproept om jouw story te lezen."

    De huisregels kun je op elke pagina bovenaan vinden, onder het kopje "Overige", onderaan de website bij "Huisregels" of hier.
    Als er nog enige vragen over deze regel zijn, kunnen deze altijd aan ons gesteld worden.

    Met vriendelijke groeten,
    De moderators


    16 - 09 - '17

    Wat fijn, deze verduidelijking. Dankjulliewel!


    26 - 02 - '16

    Oh goed, want die quizzen zijn ontzettend irritant!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ah, fijn dat deze regel uitgebreid is. Ik vond quizzen en lijstjes eigenlijk altijd wel interessant, maar dit is al een vooruitgang wat mij betreft. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Patholoog schreef:
    Oh goed, want die quizzen zijn ontzettend irritant!


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Dit topic was me een beetje ontgaan.;o


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik vond die quizzen eerst wel leuk toen ik net op Q zat en ik had ze toen zelf helaas ook gemaakt, maar ik vind het nu irritant en ik heb dat soort quizzen van mezelf vanochtend verwijderd en net zag ik dat die regel is aangepast haha


    The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

    Patholoog schreef:
    Oh goed, want die quizzen zijn ontzettend irritant!

    Mag deze dan nog wel, omdat hij echt bedoeld is om ook info te geven en de 'juiste' storie aan te raden, of ook niet meer?
    http://www.quizlet.nl/quiz/359195/welke-van-mijn-storys-vind-jij-het-leukst/
    Persoonlijk vind ik het iets heel anders dan quizzen met drie vragen die maar over één storie gaan, maar voor de zekerheid vraag ik het liever even


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Mag deze dan nog wel, omdat hij echt bedoeld is om ook info te geven en de 'juiste' storie aan te raden, of ook niet meer?
    http://www.quizlet.nl/quiz/359195/welke-van-mijn-storys-vind-jij-het-leukst/
    Persoonlijk vind ik het iets heel anders dan quizzen met drie vragen die maar over één storie gaan, maar voor de zekerheid vraag ik het liever even

    Ja dit mag. Er had net zo goed kunnen staan: welk deel van Harry Potter vind jij het leukst. Nu gaat het om jouw eigen verhalen en niet om bekende verhalen, als je het wil vergelijken. Dus zo'n quiz mag zeker omdat er net zo goed een bekende boeken hadden kunnen staan. Daarbij hebben jouw vragen ook gewoon betrekking op de uitkomsten. Dus deze quiz is helemaal toegestaan. ^^


    Voor iedereen:
    Eigenlijk verandert deze regel momenteel niets aan de huidige gang van zaken. Je mag al langer geen pure promotiecreaties maken. Je mag enkel promotie maken op de plaatsen die aangeduid staan in de regels:
    Het is niet toegestaan om reclame te maken voor je creaties, behalve door eenmalig een promotietopic te maken voor de creatie in het juiste promotiesubforum, door je creatie (niet meer dan 5x in 8u) te posten in een creatie-gezocht topic (zie overige topicregels), in de shoutbox, in de spotlight en indien iemand een reclameblog heeft, kan je hier ook reclame in maken.

    Maar deze regel zegt dus dat op alle andere plaatsen, zoals in creaties zelf, je geen reclame mag maken. Maar omdat we het niet erg vinden dat je zijdelings eens vermeld dat je met een nieuwe story gaat beginnen en het voor onszelf achter schermen dubbel was omdat we het in de praktijk toestaan, maar in theorie niet; daarom hebben we deze nieuwe regel ingevoerd. We zeggen eigenlijk niet meer dan dat we het toestaan dat je terloops eens een andere creatie vermeld in een creatie van jezelf. ^^

    Pure promotiecreaties mogen al een hele tijd niet onder het mom van "Men mag enkel creaties maken waarvoor deze bedoeld zijn. (Voorbeeld: een verhaal in een quiz posten mag dus niet. Een verhaal hoort in een story.)" Dus bijvoorbeeld een quiz om puur promotie te maken voor je story mag niet. (Deze heeft doorgaans ook geen vragen met betrekking op de uitkomst(en).) Dan verwijzen we je door naar het subforum 'Stories promoten'. Maar maak jij een quiz over of iemand jouw nieuwe story goed zal vinden, MET minstens 3 vragen die betrekking hebben op minstens 2 verschillende, geldige uitkomsten, dan staan we dit wel toe. Dan is de quiz niet gemaakt puur voor promotie, maar om uit te vissen of de story iets voor jou is. Ook hier kan je in plaats van 'mijn story' weer een andere bekende noemer invullen zoals Harry Potter, de nieuwe CD van One Direction,...

    Ik zal een voorbeeld van mezelf geven: Ben jij een Lily of the valley? Lily of the valley is een verhaal van mezelf. Deze quiz heeft als bedoeling je te vertellen of je in het verhaal zou passen of niet. Zijdelings vermeld ik in de uitkomsten waar je het verhaal kan terugvinden. Tot zover staan we promotie toe. Voor de rest zou je Lily of the valley kunnen vervangen door de titel van een boek, film, ander verhaal, toneelstuk,...

    Dus ik hoop dat ik met deze uitleg nog wat extra heb kunnen duidelijk maken. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ja dit mag. Er had net zo goed kunnen staan: welk deel van Harry Potter vind jij het leukst. Nu gaat het om jouw eigen verhalen en niet om bekende verhalen, als je het wil vergelijken. Dus zo'n quiz mag zeker omdat er net zo goed een bekende boeken hadden kunnen staan. Daarbij hebben jouw vragen ook gewoon betrekking op de uitkomsten. Dus deze quiz is helemaal toegestaan. ^^


    Voor iedereen:
    Eigenlijk verandert deze regel momenteel niets aan de huidige gang van zaken. Je mag al langer geen pure promotiecreaties maken. Je mag enkel promotie maken op de plaatsen die aangeduid staan in de regels:
    Het is niet toegestaan om reclame te maken voor je creaties, behalve door eenmalig een promotietopic te maken voor de creatie in het juiste promotiesubforum, door je creatie (niet meer dan 5x in 8u) te posten in een creatie-gezocht topic (zie overige topicregels), in de shoutbox, in de spotlight en indien iemand een reclameblog heeft, kan je hier ook reclame in maken.

    Maar deze regel zegt dus dat op alle andere plaatsen, zoals in creaties zelf, je geen reclame mag maken. Maar omdat we het niet erg vinden dat je zijdelings eens vermeld dat je met een nieuwe story gaat beginnen en het voor onszelf achter schermen dubbel was omdat we het in de praktijk toestaan, maar in theorie niet; daarom hebben we deze nieuwe regel ingevoerd. We zeggen eigenlijk niet meer dan dat we het toestaan dat je terloops eens een andere creatie vermeld in een creatie van jezelf. ^^

    Pure promotiecreaties mogen al een hele tijd niet onder het mom van "Men mag enkel creaties maken waarvoor deze bedoeld zijn. (Voorbeeld: een verhaal in een quiz posten mag dus niet. Een verhaal hoort in een story.)" Dus bijvoorbeeld een quiz om puur promotie te maken voor je story mag niet. (Deze heeft doorgaans ook geen vragen met betrekking op de uitkomst(en).) Dan verwijzen we je door naar het subforum 'Stories promoten'. Maar maak jij een quiz over of iemand jouw nieuwe story goed zal vinden, MET minstens 3 vragen die betrekking hebben op minstens 2 verschillende, geldige uitkomsten, dan staan we dit wel toe. Dan is de quiz niet gemaakt puur voor promotie, maar om uit te vissen of de story iets voor jou is. Ook hier kan je in plaats van 'mijn story' weer een andere bekende noemer invullen zoals Harry Potter, de nieuwe CD van One Direction,...

    Ik zal een voorbeeld van mezelf geven: Ben jij een Lily of the valley? Lily of the valley is een verhaal van mezelf. Deze quiz heeft als bedoeling je te vertellen of je in het verhaal zou passen of niet. Zijdelings vermeld ik in de uitkomsten waar je het verhaal kan terugvinden. Tot zover staan we promotie toe. Voor de rest zou je Lily of the valley kunnen vervangen door de titel van een boek, film, ander verhaal, toneelstuk,...

    Dus ik hoop dat ik met deze uitleg nog wat extra heb kunnen duidelijk maken. ^^


    Oh heel fijn dat dat wel mag! Dat was me niet helemaal duidelijk. :)

    En voor de zekerheid, je quizzen of verhalen netjes oplijsten in een lijstje mag nog steeds niet, toch? (:

    [ bericht aangepast op 29 dec 2015 - 21:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    (...)

    Oh heel fijn dat dat wel mag! Dat was me niet helemaal duidelijk. :)

    En voor de zekerheid, je quizzen of verhalen netjes oplijsten in een lijstje mag nog steeds niet, toch? (:

    Daar durf ik me niet met zekerheid over uit te spreken. Secondje en dan vraag ik het even na. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Good to know.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    En hoe zit het met het promoten van de creaties van anderen in eigen creaties? Want daar wordt niets over gezegd. Dus in de trant van een hoofdstuk aanmaken in een verhaal om Piet zijn verhaal te promoten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Probie schreef:
    En hoe zit het met het promoten van de creaties van anderen in eigen creaties? Want daar wordt niets over gezegd. Dus in de trant van een hoofdstuk aanmaken in een verhaal om Piet zijn verhaal te promoten.


    Daar wordt wel wat over gezegd. In de regel staat dat het over creaties van jezelf gaat. Dus dat sluit creaties van anderen uit. Je mag dus geen reclame maken voor anderen.
    Het is sowieso verboden om reclame te maken, zowel voor jezelf als voor een ander, behalve op de aangeduide plaatsen.


    16 - 09 - '17

    Patholoog schreef:
    Oh goed, want die quizzen zijn ontzettend irritant!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt