• De stelling van deze week luidt:
    Op meer invulformulieren en dergelijke moet bij geslachtskeuze een vakje "anders" worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    HowlingWolff schreef:
    (...)

    Echt waar? Dat wist ik niet. :$
    Je kan toch, als je je een ander voelt, gewoon invullen of je een man of een vrouw bent?
    Je voelt je wel anders, maar in het echt ben en blijf je een man en een vrouw. Tenzij je je om laat bouwen.


    Zo simpel is het dus niet, en dat had je kunnen lezen als je door het topic heen had gebladerd. Er is daarnaast een verschil tussen je lichamelijke geslacht en je gender(identiteit). Opmerkingen als 'tenzij je je om laat bouwen' tonen daarnaast een niet al te vriendelijke instelling.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Kvothe schreef:
    Dat lijkt me niet. Het zal een behoorlijke administratieve gaos worden bij verschillende bedrijven. Ik vind dat je op formulieren gewoon het geslacht moet aangeven dat in je paspoort staat.


    Dit dus

    Robind19 schreef:
    Oneens. Mij is altijd geleerd dat de piemel en vagina het geslacht bepalen. Dus je bent van dat geslachy of je wilt lf niet. Anders moet je vind ik je maar om laten bouwen.


    Ondanks de hele stelling: er is een verschil tussen aangeleerd en je eigen mening vormen.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    HowlingWolff schreef:
    (...)

    Echt waar? Dat wist ik niet. :$
    Je kan toch, als je je een ander voelt, gewoon invullen of je een man of een vrouw bent?
    Je voelt je wel anders, maar in het echt ben en blijf je een man en een vrouw. Tenzij je je om laat bouwen.


    Voor medische formulieren is dat inderdaad wel handig, je gevoel moet er niet voor zorgen dat er verwarring komt als je bijv. geopereerd moet worden.
    Maar voor de rest, lijkt het me heel fijn aan te kunnen kruizen wat je voelt.
    Voor mij is het niet van toepassing, maar er zullen zeker mensen zijn voor wie dat wel zo is. En je om laten bouwen kost nogal veel, dus das niet altijd een oplossing.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2015 - 16:19 ]


    obsessive rage

    Eens. Op medische formulieren moet er natuurlijk wel duidelijkheid zijn, maar daar valt toch ook een mouw aan te passen door een stippellijntje onder "anders" te zetten waar de details op kunnen komen? In bedrijven, scholen e.d. zou "anders" er moeten staan, naar mijn mening, want voor hen mzakt het toch niet uit wat er in je broek zit. En zo'n administratieve tsunami zou één klein hokje toch niet mogen veroorzaken? Uit respect voor je medemens en hun genderidentiteit zou het er moeten staan. x

    (Uit respect voor je mede-internetgebruiker zou je je woorden ook twee keer kunnen afwegen voor je ze het internet op slingert. Ik lees op dit topic zeer veel botte formuleringen over gevoelige onderwerpen. Mij maakt het niet uit wat je mening is - want deze stellingen zijn er tenslotte om over te discussiëren, dus iedereens standpunt is welkom - maar denk alsjeblieft even na over welke woorden je gebruikt en hoe je ze rangschikt. Het internet is gemaakt van mensen, en het is niet fijn om ze nodeloos te kwetsen.)

    [ bericht aangepast op 11 dec 2015 - 18:01 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    HowlingWolff schreef:
    (...)

    Echt waar? Dat wist ik niet. :$
    Je kan toch, als je je een ander voelt, gewoon invullen of je een man of een vrouw bent?
    Je voelt je wel anders, maar in het echt ben en blijf je een man en een vrouw. Tenzij je je om laat bouwen.


    Nee, je hoeft je niet te laten ombouwen. Je kan ook hormonen gebruiken zodat je het lichaam krijgt van het ander geslacht. Ook kan je een chestbinder gebruiken en je kleden als het andere geslacht. Je mag je ID kaartje laten veranderen in het geslacht wat je voelt. Dus als je een vrouw bent die zich een man voelt, en er staat op haar ID man, dan is het een man.

    Zijn er hier toevallig genderfluids die mij desnoods via pb even kunnen uitleggen van hoe en wat? Ik weet niet of mijn onbegrip word gezien als een botte opmerking, maar ik moet hier echt nog een hoop over leren : )


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tabai schreef:
    Zijn er hier toevallig genderfluids die mij desnoods via pb even kunnen uitleggen van hoe en wat? Ik weet niet of mijn onbegrip word gezien als een botte opmerking, maar ik moet hier echt nog een hoop over leren : )


    Ik ben niet genderfluid en dus niet meteen de beste persoon om hierover te oordelen, maar ik vond jouw reacties niet bot. Het is juist echt cool dat je van jezelf kunt toegeven dat je ergens niet zoveel over weet en er meer over wil leren. :)


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Kvothe schreef:
    Dat lijkt me niet. Het zal een behoorlijke administratieve gaos worden bij verschillende bedrijven. Ik vind dat je op formulieren gewoon het geslacht moet aangeven dat in je paspoort staat.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Ik durf haast niet meer op dit topic te reageren doordat de meningen zo sterk zijn!

    Ik zeg dat ik het Eens ben met de stelling zonder discusbare argumenten waarover mensen ander toch gaan struikelen
    (zip)


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...