• De stelling van deze week luidt:
    Op meer invulformulieren en dergelijke moet bij geslachtskeuze een vakje "anders" worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Mij is altijd geleerd dat de piemel en vagina het geslacht bepalen. Dus je bent van dat geslachy of je wilt lf niet. Anders moet je vind ik je maar om laten bouwen.

    Hmm... Ideologisch sta ik daar wel achter - het is een mooi idee en kan een bredere basis leggen voor de acceptatie van genderverschillen binnen de samenleving. Toch ben ik het eerder oneens: omdat ik denk dat het administratief tot veel onduidelijkheid en de nodige problemen kan leiden.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Robind19 schreef:
    Oneens. Mij is altijd geleerd dat de piemel en vagina het geslacht bepalen. Dus je bent van dat geslachy of je wilt lf niet. Anders moet je vind ik je maar om laten bouwen.


    Als je omgebouwd bent, ben je alsnog een van de twee geslachten hoor.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2015 - 9:33 ]

    By the way, ik ben er mee eens want er zijn genoeg Genderfluids en er zijn mensen die geboren worden met een penis en een vagina.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2015 - 9:41 ]

    Wolfram schreef:
    (...)

    Als je omgebouwd bent, ben je alsnog een van de twee geslachten hoor.

    Dat bedoelt de poster ook met die laatste zin. Als je niet tevreden bent met bijvoorbeeld het zijn van een man, moet je je maar laten ombouwen.

    OT - alleen de optie 'anders' naast man en vrouw zou wel goed zijn, met mate. Dus niet overal, als dat voor verwarring gaat zorgen (zoals Histiore al zei). Maar meer dan dit is overdreven (dus trans mtf/ftm, omgebouwd was eerst man/was eerst vrouw e.d.). Want wat moet er dan op je brieven staan als aanhef?

    [ bericht aangepast op 6 dec 2015 - 9:45 ]

    Dat lijkt me niet. Het zal een behoorlijke administratieve gaos worden bij verschillende bedrijven. Ik vind dat je op formulieren gewoon het geslacht moet aangeven dat in je paspoort staat.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Histoire schreef:
    Hmm... Ideologisch sta ik daar wel achter - het is een mooi idee en kan een bredere basis leggen voor de acceptatie van genderverschillen binnen de samenleving. Toch ben ik het eerder oneens: omdat ik denk dat het administratief tot veel onduidelijkheid en de nodige problemen kan leiden.


    ^ dit. Het is een mooi idee, maar het lijkt me niet erg praktisch. Iets dat formulieren naar mijn idee wel zouden moeten zijn.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    ik ben het hier met mee eens, ondanks eventueel adminastieve kosten en tijd (kan je er niet bijzettenw at ze geneomed willen worden)P. Dit is voor die mensen wel fijn ^ (al kinkt on mijn hoofd anders ook zo cru )


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ideologisch, ja, zeker, maar praktisch is het alles behalve ideaal. Daarbij snap ik ook niet goed - maar dat is wellicht omdat ik het gevoel niet ken - waarom er zo'n spel van gemaakt wordt. Als je je een vrouw voelt, ben je voor mij een vrouw, als je je een man voelt, ben je een man. Zolang je dat voor jezelf kunt uitmaken, zie ik het probleem niet met zo'n formulier waarop je dat moet invullen en dat misschien niet is hoe je je voelt. Het is maar een formulier - al, zoals ik reeds zei, kan het ook zijn dat ik er zo over denk omdat ik het gevoel niet ken.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wat een kutreacties hier van sommige mensen, zeg. Gatverdamme!

    Ik ben het eens met de stelling.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    Wat een kutreacties hier van sommige mensen, zeg. Gatverdamme!

    Ik ben het eens met de stelling.


    Wat is er zo kut aan de reacties? En welke reacties? Dan kunnen we er misschien rekening mee houden, want ik denk niet dat iemands reactie echt kut bedoeld is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tiva schreef:
    (...)

    Wat is er zo kut aan de reacties? En welke reacties? Dan kunnen we er misschien rekening mee houden, want ik denk niet dat iemands reactie echt kut bedoeld is.


    Nou de reactie van Robind19. Zet het effe wat beter geformuleerd neer, want dit doet fucking veel pijn.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Tiva schreef:
    Ideologisch, ja, zeker, maar praktisch is het alles behalve ideaal. Daarbij snap ik ook niet goed - maar dat is wellicht omdat ik het gevoel niet ken - waarom er zo'n spel van gemaakt wordt. Als je je een vrouw voelt, ben je voor mij een vrouw, als je je een man voelt, ben je een man. Zolang je dat voor jezelf kunt uitmaken, zie ik het probleem niet met zo'n formulier waarop je dat moet invullen en dat misschien niet is hoe je je voelt. Het is maar een formulier - al, zoals ik reeds zei, kan het ook zijn dat ik er zo over denk omdat ik het gevoel niet ken.

    Zo sta ik er ook een beetje achter, maar ergens snap ik ook wel dat het voor het bedrijf vreemd kan zijn als je als transman invult dat je een man bent, maar vervolgens je paspoortnaam op moet geven en er opeens Melissa staat. (krul) Ik geloof dat mensen dan eerder denken dat er iets fout is gegaan dan dat ze meteen begrijpen dat het hier om een transgender iemand gaat.

    Verder ben ik overigens voor, voor non-binary mensen. Ik geloof er echt geen bal van dat de administratie van een bedrijf dan opeens op z'n gat zou komen te liggen, want even heel eerlijk, als één extra optie bij je geslacht op een formulier de hele administratieve kant van een bedrijf kan ontregelen, geloof ik dat er al wat meer mis was met de administratie. :'D

    [ bericht aangepast op 6 dec 2015 - 11:09 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oneens, ik denk dat je zelf wel kiest welke van de twee bij jou past/hoort. Maar bij het hokje anders ben ik vrij snel geneigd het als een grap te zien. Das niet beledigigend bedoeld, maar je bent man of vrouw. Of je jr anders voelt of niet. Ik denk dat als je je echt overduidelijk een man voelt terwijl je een vrouw bent, je toch misschien wel kiest voor het hokje man. Je kan niet iets anders zijn en ik denk dat mensen toch niet zo snel voor anders kiezen.


    Alle wegen leiden uiteindelijk naar Rome. Dag irritatie, hallo inspiratie!

    Tiva schreef:
    Ideologisch, ja, zeker, maar praktisch is het alles behalve ideaal. Daarbij snap ik ook niet goed - maar dat is wellicht omdat ik het gevoel niet ken - waarom er zo'n spel van gemaakt wordt. Als je je een vrouw voelt, ben je voor mij een vrouw, als je je een man voelt, ben je een man. Zolang je dat voor jezelf kunt uitmaken, zie ik het probleem niet met zo'n formulier waarop je dat moet invullen en dat misschien niet is hoe je je voelt. Het is maar een formulier - al, zoals ik reeds zei, kan het ook zijn dat ik er zo over denk omdat ik het gevoel niet ken.


    Queer zijn is gewoon alles