Tiva schreef:
Ideologisch, ja, zeker, maar praktisch is het alles behalve ideaal. Daarbij snap ik ook niet goed - maar dat is wellicht omdat ik het gevoel niet ken - waarom er zo'n spel van gemaakt wordt. Als je je een vrouw voelt, ben je voor mij een vrouw, als je je een man voelt, ben je een man. Zolang je dat voor jezelf kunt uitmaken, zie ik het probleem niet met zo'n formulier waarop je dat moet invullen en dat misschien niet is hoe je je voelt. Het is maar een formulier - al, zoals ik reeds zei, kan het ook zijn dat ik er zo over denk omdat ik het gevoel niet ken.
Zo sta ik er ook een beetje achter, maar ergens snap ik ook wel dat het voor het bedrijf vreemd kan zijn als je als transman invult dat je een man bent, maar vervolgens je paspoortnaam op moet geven en er opeens Melissa staat.
Ik geloof dat mensen dan eerder denken dat er iets fout is gegaan dan dat ze meteen begrijpen dat het hier om een transgender iemand gaat.
Verder ben ik overigens voor, voor non-binary mensen. Ik geloof er echt geen bal van dat de administratie van een bedrijf dan opeens op z'n gat zou komen te liggen, want even heel eerlijk, als één extra optie bij je geslacht op een formulier de hele administratieve kant van een bedrijf kan ontregelen, geloof ik dat er al wat meer mis was met de administratie. :'D
[ bericht aangepast op 6 dec 2015 - 11:09 ]
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.