• De stelling van deze week luidt:
    Op meer invulformulieren en dergelijke moet bij geslachtskeuze een vakje "anders" worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mee eens


    The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

    @Tabai voor zover ik weet is Genderfluid dat die persoon de ene dag wakker word en zich een jongen voelt en de andere dag weer een meisje
    Het is een beetje kort beschreven en ik weet ook niet 100% zeker of het klopt maar ik hoop dat het toch een beetje je vraag beantwoord


    The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

    Het kan me eerlijk gezegd vrij weinig schelen, hoewel 'anders' wel een zeer ruim begrip is. Ik hoop alleen niet dat een dergelijke actie ervoor gaat zorgen dat iedereen met een zelfbedachte term voor zijn/haar/hun (????????) gender dan gaat verwachten dat dit wordt uitgebreid zodat de hunne (?) er ook op komt. Ik ben alles voor vrijheid blijheid en zijn wie je bent, maar er wordt soms zó over de top ingewikkeld over gedaan.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mij boeit het niet als je genderfluid of whatever ook bent, maar ik vind het weer overdreven dat ze beledigd zijn als ze alleen man/vrouw kunnen invullen op een formulier.
    Oneens.


    I live for the applause, you will die for it.

    Robind19 schreef:
    (...)

    Het is mijn mening. En ja die kan hard zijn. Maar of ik nou 100 worden er omheen ga zetten om het te verzachten. Zo ben ik niet. Ik geef mijn mening. En klaar.

    Dat je een harde mening hebt en die mag uiten hoeft nog niet meteen te betekenen dat je het niet ietwat vriendelijker kan overbrengen. Maar als het je echt niks boeit dat het mensen ontzettend kan kwetsen, kan ik daar natuurlijk niks tegenin brengen. (cat)

    Bcollienr1 schreef:
    @Tabai voor zover ik weet is Genderfluid dat die persoon de ene dag wakker word en zich een jongen voelt en de andere dag weer een meisje
    Het is een beetje kort beschreven en ik weet ook niet 100% zeker of het klopt maar ik hoop dat het toch een beetje je vraag beantwoord

    Het is niet zo per se wisselend met de dagen. Het houdt gewoon in dat je je de ene keer meer man en de andere keer meer vrouw kan voelen (en voor een genderfluid persoon zelf is het ook lang niet altijd duidelijk hoe die zich nou precies op dat moment voelt, het werkt niet als een lichtknop of zoiets.) Natuurlijk kan elke jongen zich een keer wat meisjesachtiger voelen en zijn er ook jongensachtige meisjes, maar genderfluid is echt iets meer dan dat. Ik denk dat het ook wel lastig te constateren is.
    En dan heb je nog veel meer van dat soort genders die niet man of vrouw zijn. Zo heb je bijvoorbeeld ook agender mensen, die voelen zich nooit naar één van de twee geslachten.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik ben het deels met de stelling eens. Ik ben vóór deze stelling wanneer transgenders die in transitie zijn en mensen die intersex zijn het vakje 'anders' willen selecteren wanneer deze keuze van hen wordt gevraagd. Ik ben tegen deze stelling wanneer er een stel tieners zijn die 'genderfluid' zijn. Het is één of andere Tumblrhype die jammer genoeg is overgewaaid naar Nederland.

    Wanneer het om medische documenten gaat ben ik er óók tegen. Je oorspronkelijke sekse op een medisch formulier verborgen houden gaat je alleen maar problemen geven, aangezien er aan elk geslacht wel een paar aandoeningen of ziektes verbonden zitten.


    Veel mensen voelen zich de ene dag wel eens mannelijker of vrouwelijke dan andere dagen. Get over it.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2015 - 20:26 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Grassi schreef:
    (...)
    Het is niet zo per se wisselend met de dagen. Het houdt gewoon in dat je je de ene keer meer man en de andere keer meer vrouw kan voelen (en voor een genderfluid persoon zelf is het ook lang niet altijd duidelijk hoe die zich nou precies op dat moment voelt, het werkt niet als een lichtknop of zoiets.) Natuurlijk kan elke jongen zich een keer wat meisjesachtiger voelen en zijn er ook jongensachtige meisjes, maar genderfluid is echt iets meer dan dat. Ik denk dat het ook wel lastig te constateren is.
    En dan heb je nog veel meer van dat soort genders die niet man of vrouw zijn. Zo heb je bijvoorbeeld ook agender mensen, die voelen zich nooit naar één van de twee geslachten.


    Ja, dat gedeelte snap ik. Ik snap alleen niet wat het inhoud om je man of vrouw te voelen. Ikzelf ben vrouw. Moet ik me dan vrouwelijk 'voelen' of zo? Wat houd dat in?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ^ Ik snap het zelf ook niet helemaal, en ik kan er niet alles over vertellen. Ik weet ook niet wanneer het nou wel of niet precies de benaming "verdient". In ieder geval heeft het niet echt met stereotypering te maken, want ikzelf ben ook een meisje dat zich echt niet of lang niet altijd zo "vrouwelijk" gedraagt, maar toch voel ik me op de een of andere manier wel een meisje. Het is ook wel iets lastigs of vaags, maar ik zou het om die reden niet als een taboe beschouwen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Dit was ineens een willekeurig spookbericht. Mede mogelijk gemaakt door slaapwandelen.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2015 - 3:50 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Gunnulfsen schreef:
    Alleen dokters hebben er baat bij om te weten wat je lichamelijke geslacht is (dus hard gezegd, wat er in je broek zit.) Bij dat soort formulieren lijkt het me dus belangrijk dat het gaat om 'man' en 'vrouw', met eventueel een mogelijkheid tot toevoeging (voor bijv. intersexe mensen of ftm/mtf transgenders die nog in proces zijn.)
    Het hokje 'anders' mag er wat mij betreft komen voor alle andere formulieren, maar het allermooiste zou zijn dat men gewoon het geslacht aan kan kruizen tot waar hij/zij zichzelf rekent. Dat gaat namelijk verder niemand aan.



    Dit ^
    Iets meer subtiliteit in sommige posts though.


    I just caught the wave in your eyes

    Histoire schreef:
    Hmm... Ideologisch sta ik daar wel achter - het is een mooi idee en kan een bredere basis leggen voor de acceptatie van genderverschillen binnen de samenleving. Toch ben ik het eerder oneens: omdat ik denk dat het administratief tot veel onduidelijkheid en de nodige problemen kan leiden.

    Ik vind dit mooi gezegd :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oneens. Er bestaat toch niks anders als een mannelijk geslacht en een vrouwelijk geslacht of wel soms?

    HowlingWolff schreef:
    Oneens. Er bestaat toch niks anders als een mannelijk geslacht en een vrouwelijk geslacht of wel soms?


    Jawel, dat bestaat. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die beide is, maar er blijkt dus meer te zijn. Je kan allebei zijn, en dan bedoel ik niet dat je je als zowel jongen als meisje voelt. Ik weet het, klinkt vreemd, maar 't blijkt dus voor te komen


    obsessive rage

    HowlingWolff schreef:
    Oneens. Er bestaat toch niks anders als een mannelijk geslacht en een vrouwelijk geslacht of wel soms?


    In theorie zou je kunnen zeggen: je hebt of een penis of een vagina en daardoor ben je dus een man of een vrouw. In de praktijk is het echter wel wat gecompliceerder dan dat. Je hebt bijvoorbeeld de hierboven genoemde Genderfluids – maar ook Transgenders of Transseksuelen. Hierdoor word het man/vrouw gebeuren wel wat lastiger omdat je – je anders 'voelt' dan hoe je ervan buiten uitziet. Dit is een hele recht toe recht aan-achtige uitleg maar ik weet niet goed hoe ik het beter moet verwoorden.

    Ik ben het trouwens nog steeds eens met de stelling.

    @Funeralopolis hoe krijg je dat voor elkaar :o

    [ bericht aangepast op 10 dec 2015 - 22:06 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Mikko schreef:
    (...)

    Jawel, dat bestaat. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die beide is, maar er blijkt dus meer te zijn. Je kan allebei zijn, en dan bedoel ik niet dat je je als zowel jongen als meisje voelt. Ik weet het, klinkt vreemd, maar 't blijkt dus voor te komen


    Echt waar? Dat wist ik niet. :$
    Je kan toch, als je je een ander voelt, gewoon invullen of je een man of een vrouw bent?
    Je voelt je wel anders, maar in het echt ben en blijf je een man en een vrouw. Tenzij je je om laat bouwen.