• Het is weer Sint-Maarten! :Y)
    Ik neem aan dat de meeste mensen hier wat te oud zijn om echt met lampions langs de deuren te gaan, maar wat gaan jullie vanavond wel doen? Ga je naar liedjes luisteren en Marsrepen uitdelen, of verstop je je op je kamer met het licht uit omdat je bent vergeten snoep te kopen? Wat delen jullie uit dit jaar? :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aaah vroeger was dit één van mijn favoriete dagen van het jaar :3 En dan natuurlijk met mijn broers en zussen vergelijken wie het meeste snoep had opgehaald. Ik denk dat ik degene was die elk jaar weer mijn bak het snelste leeg had, op één superkostbaas snoepje na die ik wilde bewaren voor de speciale gelegenheid.

    Helaas wordt het waar ik nu woon nauwelijks gevierd, maar ja, studentenwoning, hè :'). Scheelt me tegelijk weer de kosten van snoepjes halen voor de kindertjes.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Tuschinski schreef:
    Helaas belt er bij mij nooit iemand aan. Dus ik ga er niet van kunnen genieten. Het is vandaag overigens ook Remembrance Day, wat veel bijzonderheden tegelijkertijd.


    Awh, je mag wel bij mij deuren open komen doen.


    Your make-up is terrible

    De enige die vandaag zullen aanbellen zijn de 11.11.11-actie vrijwilligers


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Aliyah schreef:
    Sint-Maarten? Ik heb al van de heilige gehoord, maar van m'n leven nog niet dat er zo'n dag was, haha. :') Ik hou het maar op wapenstilstand vandaag en ga niet met lampionnetjes gaan rondlopen, haha.


    16 - 09 - '17

    Savages schreef:
    Ik las tampons, in plaats van lampions...
    Wij vieren helaas nooit Sint-Maarten, dus ik ga niks doen.


    Dat zou een fascinerende traditie zijn. Alle kinderen lopen met tampons door de straten en zingen liedjes en krijgen daar snoep voor. :W



    Diplodocus schreef:
    Mijn favoriete deel van Sint-Maarten: de zangertjes zijn gestopt en ik heb nog zakken vol snoep in de kast liggen. Iemand moet zich toch opofferen om die op te eten? :Y)


    Haha, dat is inderdaad het beste deel. Helaas heeft mijn moeder dit jaar maar heel weinig snoep gekocht en vooral veel kleine zaklampjes in de vorm van koekjes of pinda's. Die zien er enorm leuk uit, maar zijn niet eetbaar. D:



    Patholoog schreef:
    Waaaaaaaat, ik dacht dat alleen ons dorp dat kende! Dat is super cool dat meerdere mensen die kennen! Maar nee, ik vanavond iets minder leuks te doen. Overigens is Sint-Maarten overgegaan naar de elfde van de elfde (carnaval) bij mij en nu dat ik in België zit ook nog in Wapenstilstand. :Y)


    Ik begin me nu toch wel af te vragen waar ze precies aan Sint-Maarten doen. Ik dacht altijd dat het iets vrij universeels was in Nederland, maar blijkbaar niet? In ieder geval wordt het hier in Groningen voor zover ik weet overal gedaan. Wij knutselden ieder jaar op school lampions. :'D

    En ja, bij ons hebben de kinderen allemaal een lampion en trekken ze langs de deuren! Dat wat ze bij jou doen doet me denken aan wat mijn moeder altijd verteld over een feestdag in Duitsland in jaar jeugd, al durf ik nu niet meer vol overtuiging te zeggen welk feest dat was. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik begin me nu toch wel af te vragen waar ze precies aan Sint-Maarten doen. Ik dacht altijd dat het iets vrij universeels was in Nederland, maar blijkbaar niet? In ieder geval wordt het hier in Groningen voor zover ik weet overal gedaan. Wij knutselden ieder jaar op school lampions. :'D

    En ja, bij ons hebben de kinderen allemaal een lampion en trekken ze langs de deuren! Dat wat ze bij jou doen doet me denken aan wat mijn moeder altijd verteld over een feestdag in Duitsland in jaar jeugd, al durf ik nu niet meer vol overtuiging te zeggen welk feest dat was. (krul)


    Volgens mij vooral in het noorden. Friesland, Groningen, Noord-Holland?


    Your make-up is terrible

    Ik moet vanavond werken haha. Dus er valt weinig snoep uit te delen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Tuschinski schreef:
    Helaas belt er bij mij nooit iemand aan. Dus ik ga er niet van kunnen genieten. Het is vandaag overigens ook Remembrance Day, wat veel bijzonderheden tegelijkertijd.


    Zoek een wijk op waar wel kinderen rondtrekken en ga ergens bij een verlaten huis met een stoeltje voor de deur zitten, net alsof je zo enthousiast bent dat je niet binnen kunt wachten. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat is niet echt iets bekend in België. Althans toch niet hier in Antwerpen en thuis in Limburg ook niet. Mijn middag heb ik gezellig op de boekenbeurs doorgebracht. Ook altijd leuk. (:


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Needles schreef:
    (...)

    Volgens mij vooral in het noorden. Friesland, Groningen, Noord-Holland?


    Dat zou heel goed kunnen, want ik kom dus uit Groningen en heb nog nooit ergens anders gewoond, haha. :Y) Voor zover ik weet deden mijn nichten en neven in Friesland het ook gewoon, maar om eerlijk te zijn ben ik me daar niet helemaal zeker van, want zij zijn allemaal een paar jaar ouder dan ik. Kinderen op andere plaatsen in het land missen wel een hoop snoep, dan!


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    In Drenthe wordt er ook aan gedaan. ^^ c:


    Pretty is just a pretty word.

    Disgust schreef:
    In Drenthe wordt er ook aan gedaan. ^^ c:


    Go Drenthe. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn zusje gaat nog, en wij delen uit de twee of drie keren dat er bij os wordt aangebeld. Ik heb wel alvast een lampje in de tuin neergezet :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Oh de eersten zijn al langs geweest ;3


    Your make-up is terrible

    Vorig jaar kwam er één kindje :( Ik ben degene die het meeste ervan eet (zonder te zingen!!)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh