Savages schreef:
Ik las tampons, in plaats van lampions...
Wij vieren helaas nooit Sint-Maarten, dus ik ga niks doen.
Dat zou een fascinerende traditie zijn. Alle kinderen lopen met tampons door de straten en zingen liedjes en krijgen daar snoep voor. :W
Diplodocus schreef:
Mijn favoriete deel van Sint-Maarten: de zangertjes zijn gestopt en ik heb nog zakken vol snoep in de kast liggen. Iemand moet zich toch opofferen om die op te eten?
Haha, dat is inderdaad het beste deel. Helaas heeft mijn moeder dit jaar maar heel weinig snoep gekocht en vooral veel kleine zaklampjes in de vorm van koekjes of pinda's. Die zien er enorm leuk uit, maar zijn niet eetbaar.
Patholoog schreef:
Waaaaaaaat, ik dacht dat alleen ons dorp dat kende! Dat is super cool dat meerdere mensen die kennen! Maar nee, ik vanavond iets minder leuks te doen. Overigens is Sint-Maarten overgegaan naar de elfde van de elfde (carnaval) bij mij en nu dat ik in België zit ook nog in Wapenstilstand.
Ik begin me nu toch wel af te vragen waar ze precies aan Sint-Maarten doen. Ik dacht altijd dat het iets vrij universeels was in Nederland, maar blijkbaar niet? In ieder geval wordt het hier in Groningen voor zover ik weet overal gedaan. Wij knutselden ieder jaar op school lampions. :'D
En ja, bij ons hebben de kinderen allemaal een lampion en trekken ze langs de deuren! Dat wat ze bij jou doen doet me denken aan wat mijn moeder altijd verteld over een feestdag in Duitsland in jaar jeugd, al durf ik nu niet meer vol overtuiging te zeggen welk feest dat was.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan