• De stelling van deze week luidt:
    Betalen om naar toilet te gaan is onzin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nou ja 50 ct vind ik belachelijk, maar 20 ct voor de moeite kan ik nog begrijpen.
    Mijn opa heeft jaren als schoonmaker bij een wc gewerkt en zijn inkomsten kwamen alleen daar vandaan. Ik vind het dus niet meer dan logisch om mensen voor hun werk een centje te geven.
    Maar als het om het feit van 50 ct gaat vind ik dat te ver gaan, 20 ct vind ik dan meer schappelijk.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ligt eraan. Als je bij de zaak eet dan vind ik het vreemd. Want je betaald in principe al voor het eten, dan vind ik het gebruik maken van de wc service. Als je er niets er niets eet of drinkt dan vind ik het normaal dat je moet betalen, tenminste als de wc schoon is. Als de wc kei vies is vind ik het ook een beetje stom om te moeten betalen. Maar als de wc goed schoongehouden wordt wil ik daar best voor betalen, die mensen die namelijk gewoon goed hun werk.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 7:52 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gayle schreef:
    Ligt eraan. Als je bij de zaak eet dan vind ik het vreemd. Want je betaald in principe al voor het eten, dan vind ik het gebruik maken van de wc service. Als je er niets er niets eet of drinkt dan vind ik het normaal dat je moet betalen, tenminste als de wc schoon is. Als de wc kei vies is vind ik het ook een beetje stom om te moeten betalen. Maar als de wc goed schoongehouden wordt wil ik daar best voor betalen, die mensen die namelijk gewoon goed hun werk.


    ^Dit. Hierbij wil ik nog aansluiten dat ik, als je moet betalen, 0-1 euro nog vrij normaal vindt. De laatste tijd zie ik erg vaak bordjes van 2€ ophangen en dat vind ik echt veel te veel.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Als de toiletten goed schoongemaakt worden vind ik het prima om te betalen om naar het toilet te mogen.
    Hoewel ik het er ook wel mee eens ben dat als het ergens is waar je iets hebt gegeten/gedronken, het gebruik van het toiletoilet gewoon gratis moet zijn/inbegrepen in de prijs vam het voedsel moet zijn.

    Van de wc-winkel in A'dam snap ik het overigens wel dat dr om geld gevraagd wordt. :Y)

    En bedankt, nu moet ik naar de wc xd


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gayle schreef:
    Ligt eraan. Als je bij de zaak eet dan vind ik het vreemd. Want je betaald in principe al voor het eten, dan vind ik het gebruik maken van de wc service. Als je er niets er niets eet of drinkt dan vind ik het normaal dat je moet betalen, tenminste als de wc schoon is. Als de wc kei vies is vind ik het ook een beetje stom om te moeten betalen. Maar als de wc goed schoongehouden wordt wil ik daar best voor betalen, die mensen die namelijk gewoon goed hun werk.


    The soul needs autumn.

    In sommige gevallen kan ik het best begrijpen, dat ze iets ter vergoeding vragen, maar in andere gevallen wordt er ook wel van het principe geprofiteerd. In sommige ketens zoals de Kinepolis, de Macdonalds... is het wel wat overbodig. Ze kunnen dat zo ook betalen, dat is gewoon om extra geld eruit te kloppen. En in vele gevallen loopt het ook wel hoog op: een halve euro - een euro, boven de euro... vind ik allemaal nu net iets te duur, maar ik zou het niet veralgemenen. Op sommige plaatsen kan ik best verstaan dat ze geld, of een iets hoger bedrag moeten vragen voor schone toiletten. In andere gevallen erger ik me er toch wel aan.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 10:11 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Het is die mensen hun werk het toilet te onderhouden, dus dan mogen ze ook wel betaald worden voor hun werk. Alleen, zoals hierboven gezegd, vind ik dat niet opgaan als je daar al blijft eten en vind ik eigenlijk alles boven de euro wel wat duur. Een halve euro is redelijk mijn max. Dan hou ik het liever nog even op :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Het is die mensen hun werk het toilet te onderhouden, dus dan mogen ze ook wel betaald worden voor hun werk. Alleen, zoals hierboven gezegd, vind ik dat niet opgaan als je daar al blijft eten en vind ik eigenlijk alles boven de euro wel wat duur. Een halve euro is redelijk mijn max. Dan hou ik het liever nog even op :')

    Hier ben ik het mee eens.

    Maximaal 50 cent. Maar dan moet de wc ook wel héél schoon zijn.

    Wel, dat ligt er aan. Ik vind 50 cent te veel in ieder geval, maar met twintig kan ik nog leven. Dan moeten de toiletten wel heel schoon zijn en moet de toiletdame er ook echt voor aan het zorgen zijn. Gisteren bijvoorbeeld was ik op een druk evenement en al wat die vrouw deed was rondlopen om geld te krijgen en ik heb haar geen enkel toilet zien proper maken, ook al was het er nog redelijk schoon.


    What would Emma do?

    Backbiter schreef:
    Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Het is die mensen hun werk het toilet te onderhouden, dus dan mogen ze ook wel betaald worden voor hun werk. Alleen, zoals hierboven gezegd, vind ik dat niet opgaan als je daar al blijft eten en vind ik eigenlijk alles boven de euro wel wat duur. Een halve euro is redelijk mijn max. Dan hou ik het liever nog even op :')

    Hier ben ik het inderdaad mee eens. Oneens met de stelling dus.

    Ik vind die plekken waar je op de busreis naar een ander land (in Europa) langskomt zo leuk. Daar moet je 50 cent betalen voor een goed toilet, en dan krijg je er een waardebon van 50 cent voor terug, waarmee je iets kan kopen. Best slim, want er zijn genoeg mensen die iets wat duurder is dan 50 cent willen, en anders zouden ze het niet hebben gekocht.
    Op de weg naar Zwitserland met school, nam iedereen zo'n ding voor precies die prijs van 50 cent, en op de weg naar Parijs legden een paar vriendinnen en ik die bonnen bij elkaar voor een chocoladereep van Milka. :3


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Backbiter schreef:
    Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Het is die mensen hun werk het toilet te onderhouden, dus dan mogen ze ook wel betaald worden voor hun werk. Alleen, zoals hierboven gezegd, vind ik dat niet opgaan als je daar al blijft eten en vind ik eigenlijk alles boven de euro wel wat duur. Een halve euro is redelijk mijn max. Dan hou ik het liever nog even op :')


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Als je inderdaad al iets gegeten en/of gedronken hebt in de zaak vind ik het wel belachelijk. Daar heb je tenslotte al voor betaald.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Backbiter schreef:
    Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Het is die mensen hun werk het toilet te onderhouden, dus dan mogen ze ook wel betaald worden voor hun werk. Alleen, zoals hierboven gezegd, vind ik dat niet opgaan als je daar al blijft eten en vind ik eigenlijk alles boven de euro wel wat duur. Een halve euro is redelijk mijn max. Dan hou ik het liever nog even op :')


    26 - 02 - '16

    Vance schreef:
    Als je inderdaad al iets gegeten en/of gedronken hebt in de zaak vind ik het wel belachelijk. Daar heb je tenslotte al voor betaald.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik wil best betalen voor een schone wc. Maar als je én moet betalen én op een smerige wc komt te zitten ben ik geen happy camper. 50ct tot 1 euro heb ik daar best voor over, maar daarboven. Dan moet het wel echt een schone wc zijn met gouden randjes. :Y)


    The truth is out there.