• Dus, ik heb een soort van probleempje.
    Ik zou vandaag geappt worden met hoe laat ik morgen moet werken, maar toen ik net whatsapp wilde opstarten kreeg ik deze melding:


    (link is aanklikbaar)

    Mijn telefoongeheugen is zo crap dat ik whatsapp niet kan updaten, ik heb een 16GB SD-kaart erin zitten, alle apps die ik erop had staan (behalve whatsapp, ik wil niet al mijn gesprekken kwijt zijn) heb ik er al afgegooid, maar mijn interne geheugen blijft te vol (ik heb altijd alle apps op de SD kaart staan, maar voor dit heb je blijkbaar intern geheugen nodig).

    Zelfs web.whatsapp.com werkt niet meer...

    Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Like, de enige functie waar ik m'n telefoon voor gebruikte, werkt niet meer...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    En de datum veranderen naar 23 dec 2014? Misschien helpt dat


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Okay, wat je kunt doen. Wat ik ook heb gedaan is alle updates van andere apps ongedaan maken. Je hebt heel veel vaste apps op je telefoon die ook allemaal updaten, als je die terug brengt naar fabrieksuitgave moet je wat meer ruimte hebben voor je whatsapp. (:
    Ik hoop dat dat werkt, anders weet ik het ook niet. D:


    The truth is out there.

    RoyLockhart schreef:
    En de datum veranderen naar 23 dec 2014? Misschien helpt dat


    Nee, dan krijg ik "u hebt uw datum of tijd niet goed ingesteld."

    Cleese schreef:
    Okay, wat je kunt doen. Wat ik ook heb gedaan is alle updates van andere apps ongedaan maken. Je hebt heel veel vaste apps op je telefoon die ook allemaal updaten, als je die terug brengt naar fabrieksuitgave moet je wat meer ruimte hebben voor je whatsapp. (:
    Ik hoop dat dat werkt, anders weet ik het ook niet. D:


    Ja, ik heb alle updates al tot fabrieksuitgave gebracht, dat heb ik met de vorige verplichte update al gedaan.
    Verplichte updates zijn gewoon ontzettend klote.

    Ik ga nu proberen m'n interne geheugen leeg te halen, tijdelijk op m'n laptop te parkeren en het daarna weer terug te zetten, maar ik weet niet in hoeverre alles daarna nog werkt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Foto's overzetten? Muziek als dat nog op dat geheugen stond. Lastig zeg. Dan weet ik het helaas ook niet. :c


    The truth is out there.

    Cleese schreef:
    Foto's overzetten? Muziek als dat nog op dat geheugen stond. Lastig zeg. Dan weet ik het helaas ook niet. :c


    Telefoon ingeplugd in m'n laptop, zegt dat ding dat van het interne geheugen (dus exclusief alle voorgeinstalleerde apps, die rekent ie niet mee) 745 MB van de 745 MB beschikbaar is. Dat is altijd al zo geweest. Van de SD kaart is nog 3,45 GB van de 16 GB beschikbaar, dus ik snap het probleem van dat kutwhatsapp niet.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Whatsapp er helemaal afgooien en dan opnieuw installeren? Ben je wel al je gesprekken kwijt..
    Of je telefoon even helemaal opnieuw opstarten, dat helpt soms ook. Wat voor telefoon heb je?


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik deïnstalleer hem altijd als hij moet updaten. Mijn oude telefoon had ook een intern geheugen van niks (met whatsapp geïnstalleerd had hij meestal nog zo'n 15 MB ruimte over), maar hij maakt wel een backup iedere dag. Als je whatsapp dus verwijdert en opnieuw installeert, zouden al je berichten (min een aantal berichten die tussen nu en 2:00 uur 's nachts zijn verzonden/ontvangen) nog intact moeten zijn.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Gunnulfsen schreef:
    Whatsapp er helemaal afgooien en dan opnieuw installeren? Ben je wel al je gesprekken kwijt..
    Of je telefoon even helemaal opnieuw opstarten, dat helpt soms ook. Wat voor telefoon heb je?


    Ja, ik wil liever niet al mijn gesprekken kwijt, vanwege de recente berichten (o.a. van werk).
    + apps eraf gooien om opnieuw te installeren helpt niet, op die manier ben ik al heel veel apps kwijtgeraakt :')
    Ik heb een Huawei Ascend Y530 (had eerst een Y300 en die had nergens problemen mee, ook niet met geheugen enzo, maar die heeft m'n zusje gemold :') )

    Wiarda schreef:
    Ik deïnstalleer hem altijd als hij moet updaten. Mijn oude telefoon had ook een intern geheugen van niks (met whatsapp geïnstalleerd had hij meestal nog zo'n 15 MB ruimte over), maar hij maakt wel een backup iedere dag. Als je whatsapp dus verwijdert en opnieuw installeert, zouden al je berichten (min een aantal berichten die tussen nu en 2:00 uur 's nachts zijn verzonden/ontvangen) nog intact moeten zijn.


    Meestal zijn de recentste berichten dan ook weg, en die zijn kind of heel erg belangrijk....


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    Ja, ik wil liever niet al mijn gesprekken kwijt, vanwege de recente berichten (o.a. van werk).
    + apps eraf gooien om opnieuw te installeren helpt niet, op die manier ben ik al heel veel apps kwijtgeraakt :')
    Ik heb een Huawei Ascend Y530 (had eerst een Y300 en die had nergens problemen mee, ook niet met geheugen enzo, maar die heeft m'n zusje gemold :') )


    Ja maar goed, nu heb je helemaal niks. Bij mijn vorige telefoon werkte het verwijderen en re-installeren wel, met whatsapp in ieder geval, maar dat was een HTC en ik weet niet of die hetzelfde werken.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Ja maar goed, nu heb je helemaal niks. Bij mijn vorige telefoon werkte het verwijderen en re-installeren wel, met whatsapp in ieder geval, maar dat was een HTC en ik weet niet of die hetzelfde werken.


    Dat weet ik, ik heb hem verwijderd en nu kan ik hem helemaal niet meer downloaden.

    Heb net m'n hele SD-kaart leeggehaald, m'n interne geheugen gewist, maar ja.
    Telefoon 6x opnieuw opgestart, niks helpt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Dat weet ik, ik heb hem verwijderd en nu kan ik hem helemaal niet meer downloaden.

    Heb net m'n hele SD-kaart leeggehaald, m'n interne geheugen gewist, maar ja.
    Telefoon 6x opnieuw opgestart, niks helpt.


    Ah man, superbalen. Weet niet of Phonehouse of iets in die richting morgen nog open is, misschien is dat een optie? Dan kunnen ze je daar helpen. Die draaien voor zoiets hun hand vaak niet om.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Maar ligt het wel aan je telefoon als ook whatsapp op je browser ook niet werkt? (Ik gebruik de browser zelf niet, dus weet niet precies hoe dat werkt en samenhangt met elkaar.)
    Misschien is er een probleem met je provider, of internetverbinding, of uhm... Geen idee? Maar in ieder geval los van het geheugen van je telefoon
    Kan je via een oud toestel je whatsapp opnieuw instellen en kijken of je daar hetzelfde probleem hebt?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Ah man, superbalen. Weet niet of Phonehouse of iets in die richting morgen nog open is, misschien is dat een optie? Dan kunnen ze je daar helpen. Die draaien voor zoiets hun hand vaak niet om.


    Ik moet misschien morgen om 7.00 beginnen met werken, misschien om 8.00, misschien om 14.00, ik weet het niet, ik zou dat per whatsapp te horen krijgen en om 5.30 is de Phonehouse nog niet open. + ik heb geen garantie in Nederland, omdat ik m'n telefoon in Duitsland heb gekocht, maar het ligt simpelweg gewoon aan het geheugen...

    Hooverphonic schreef:
    Maar ligt het wel aan je telefoon als ook whatsapp op je browser ook niet werkt? (Ik gebruik de browser zelf niet, dus weet niet precies hoe dat werkt en samenhangt met elkaar.)
    Misschien is er een probleem met je provider, of internetverbinding, of uhm... Geen idee? Maar in ieder geval los van het geheugen van je telefoon
    Kan je via een oud toestel je whatsapp opnieuw instellen en kijken of je daar hetzelfde probleem hebt?


    Nee, 't ligt niet aan m'n telefoon zelf, nou ja, het heeft te weinig geheugen, terwijl er nog 3,45 GB beschikbaar is en whatsapp hoogstens 20 MB groot is. Whatsappweb kun je alleen gebruiken als je telefoon verbonden is met het internet en je berichten kan ontvangen. Doordat ik niet de verplichte recente update kon doen, kan ik nu geen berichten ontvangen en dus ook niet webwhatsapp gebruiken :c

    M'n vader heeft vast nog wel ergens z'n sony liggen, dan stop ik daar m'n simkaart wel ff in, dan is dat m'n tijdelijke telefoon tot het geheugenprobleem is opgelost...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Heb nu whatsapp op de oude telefoon van m'n vader, dus het probleem is tijdelijk opgelost. Nu nog ff zoeken of ik wat aan het geheugenprobleem kan doen.
    En mja, al mijn berichten zijn weg...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly