• De stelling van deze week luidt:
    Betalen om naar toilet te gaan is onzin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eucatastrophe schreef:
    De WC's moeten toch ergens van schoongemaakt worden, right? Maar als je geen geld bij je heb (kleine kinderen vaak) en je heel nodig moet en dan ook echt niet mag, dat vind ik wel belachelijk. Een niet verplichtige bijdrage van bijv. 0,20 cent lijkt me priam en ik wete zeker dat 75% zoiets ook echt betaald.


    Ik denk echt andersom, dat 75% het NIET betaalt ;p


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Eucatastrophe schreef:
    De WC's moeten toch ergens van schoongemaakt worden, right? Maar als je geen geld bij je heb (kleine kinderen vaak) en je heel nodig moet en dan ook echt niet mag, dat vind ik wel belachelijk. Een niet verplichte bijdrage van bijv. 0,20 cent lijkt me prima en ik weet zeker dat 75% zoiets ook echt betaald.


    Als je het niet gaat verplichten betaald er geen hond. Dat durf ik te wedden :W

    Ik ben meer voor dit soort systemen; betalen om de wc in te kunnen.


    26 - 02 - '16

    50 cent is veel maar voor 20 cent doe ik het wel

    Perdition schreef:
    (...)

    Als je het niet gaat verplichten betaald er geen hond. Dat durf ik te wedden :W

    Ik ben meer voor dit soort systemen; betalen om de wc in te kunnen.


    Yeah, vertrouw maar de machines. Ik moest nodig eens nodig en kwam dan bij een paal die wilt dat er 70 cent betaald wordt, komt er nog zo'n kaartje uit, ik zie dat dus echt niet zitten als ik onderweg moet, en ik duik er ook onderdoor als de nood te hoog is. Alles wat niet in 1 munt te betalen is, is voor mij hogere wiskunde op die momenten.
    Like I said; in Zuid-Korea kan het gratis, dus waarom hier niet? Plassen met poortjes is net als de tolwegen/snelwegen in het buitenland, we hebben niet voor niks wegenbelasting hier, werkt een stuk makkelijker. Plastax>betaald-toilet

    [ bericht aangepast op 29 sep 2015 - 23:48 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik snap echt niet waarom zoveel mensen moeilijk doen over 50 cent. Zoveel is dat echt niet. Als je ergens eet/drinkt, vind ik wel dat je niet hoeft te betalen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vind het heel normaal hoor. Behalve inderdaad in restaurants, maar daar zie ik het eigenlijk zo goed als nooit. Het is net even wat extra's voor de betreffende plek. Het is vaak best verbazingwekkend, maar veel restaurants/parken/barren zijn helemaal niet zo welvarend als ze eruit zien en dan kan het helpen. Niet dat 4,25 euro echt veel verschil uitmaakt, but every little thing helps.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 0:05 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik haat die dingen. Vaak zijn de wc's daar niet eens proper. Ik vond het in Nederland trouwens echt belachelijk dat ik in de kfc moest betalen terwijl ik een betalende klant was. Als je ergens eet zou je toch echt wel gratis van de faciliteiten moeten kunnen genieten.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pendule schreef:
    Ik haat die dingen. Vaak zijn de wc's daar niet eens proper. Ik vond het in Nederland trouwens echt belachelijk dat ik in de kfc moest betalen terwijl ik een betalende klant was. Als je ergens eet zou je toch echt wel gratis van de faciliteiten moeten kunnen genieten.

    Ik ben het sowieso met je eens dat als je geld moet betalen, je in ieder geval kan verwachten dat de wc's een beetje schoon zijn. Edoch, ik denk dat bij KFC's enzovoorts, het vooral gaat om mensen die enkel naar binnen komen voor de wc en niks kopen. Niet dat ik het geen onzin vind, want die ketens verdienen volgens mij genoeg geld.


    Tijd voor koffie.

    Meestal moet je betalen als het al een restaurant is waar je dan nog is moet voor betalen om naar het wc te mogen gaan
    Bij ons kost dit 20-1:00 en het zijn propere wc's dus heb ik het geld daar wel nog voor over.moest hij bies zijn dan plas en poep ik nog liever in de bosjes


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Perdition schreef:
    (...)

    Als je het niet gaat verplichten betaald er geen hond. Dat durf ik te wedden :W

    Ik ben meer voor dit soort systemen; betalen om de wc in te kunnen.


    Daar doken wij onderweg (vakantie) meestal onderdoor. :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik snap dat überhaupt niet. Mensen krijgen toch gewoon loon. :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ben sowieso een fel tegenstander van betalen voor een toiletbezoek. Dat er kosten zijn voor het schoonmaken, snap ik, maar bied dan geen wc aan als je die kosten te hoog vindt. Ik ga zelf altijd thuis naar het toilet van te voren (bovendien ben ik gezegend met een stalen blaas).

    Ik bedoel, betalen voor iets wat je komt bréngen? (hoera)

    Rhysre schreef:
    Ik snap echt niet waarom zoveel mensen moeilijk doen over 50 cent. Zoveel is dat echt niet. Als je ergens eet/drinkt, vind ik wel dat je niet hoeft te betalen.


    Precies, het is maar 50 cent. Soms geef ik zelfs een euro als ik ergens even snel moet zeiken en dan zie je het gezicht van de toiletjuffrouw/meneer helemaal oplichten wanneer je zegt dat ze de rest mogen houden. Je betaalt immers iemand's salaris er deels mee. En inderdaad, wanneer je ergens eet of drinkt, moet het gratis zijn, en dat is het dan meestal ook. Ik begrijp echt niet waarom velen op dit topic er zo moeilijk over doen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik vind het maar vrij logisch om te betalen voor de openbare wc's. Al vergeet ik altijd geld mee te nemen, als ik van de bus stap bijvoorbeeld..
    Ik weet niet hoe de inkomsten geregeld worden van wc-personeel maar zelfs al is het een fooi, dat geef je toch ook aan serveerders/seveersters?


    Why so serious? :]

    In een zaak: eens
    Als iemand het consequent schoonmaakt onder de 50 cent: valt over te discussiëren.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.