Gunnulfsen schreef:
Ik snap de deal niet zo goed tussen 20 cent of 50 cent. Het zijn beide kleine bedragen, het is niet alsof je voor die 30 cent extra normaal gesproken een broodje had kunnen kopen. Maar goed, ik vind het niet zo'n big deal om te betalen voor het toilet. Soms heb je zelfs van die poortjes waar je geld in móet gooien om naar de wc te gaan. Zolang die dingen het doen (en je niet vijftig keer opnieuw je muntje er in moet gooien voor het poortje opengaat zoals bij een bepaald openbaar toilet in Amsterdam) vind ik het helemaal prima. Maar ach, ik hoef dan ook bijna nooit naar de wc in het openbaar geloof ik. Als je een kleine blaas hebt daarentegen kan ik me voorstellen dat het vervelend is.
Ik denk dat het ook wat is van vroeger, een normaal bedrag voor een openbaar wc was 20 cent, als je dan ergens anders opeens 50 moet betalen, verwacht je meer, en als het dan nog niet schoon is, vraag ik mezelf af waarom het nou in vredesnaam duurder is. Maar misschien ook omdat je het maar net op zak moet hebben.
Ik heb geen problemen met het betalen voor de wc's, maar dan zou het eigenlijk pas achteraf zijn om 2 redenen; 1 als ik moet, dan moet ik, en wil ik niet eerst hoeven te zoeken naar een muntje. 2 als het dusdanig vies is dat ik liever in de bosjes was gegaan, heb ik er nog meer spijt van dat ik de moeite heb genomen geld te zoeken voor een pisbak. Schone wc's met alles (dus zeep, wc-papier, en handdoeken aanwezig), wil ik wel wat meer betalen dan 20 cent (bvb 50 cent- 1euro), maar als er 1 iets ontbreekt (zoals zeep waardoor ik me vies voel), dan zou ik 20 neerleggen. Is het vies, dan wil ik daar gillend wegrennen.
Beste oplossing is zoals in Korea dat het gratis is, ik bedoel, ik heb liever mensen die naar de wc gaan dan het in hun broek doen. Plassen is een basisbehoefte, desnoods stop je het bij de belasting in.
wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder