• De stelling van deze week luidt:
    Betalen om naar toilet te gaan is onzin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    In Zwitserland betaal je 1 Frank ( iets meer dan 1 euro dacht ik...) en schoon waren ze niet eens!
    Ik vind dat een kleinigheid van 20 cent oke is, maar 50 cent is gewoon weg te veel. Zelf al word het schoon gemaakt. ( wat je vaak niet eens schoonmaken kan noemen)


    Don't trust anyone . . .

    In Londen was het zelfs £1 (€1,40) en die wc's waren smeeeeeeeeeerig.

    20 ct is wel oké. Als je in Duitsland naar de wc gaat, betaal je 70 ct en krijg je een bonnetje van 50 ct terug. Ik heb er gwn een tijdschrift mee gekocht toen ik van vakantie terug ging, want die bonnetjes zijn altijd en overal geldig


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Nou ja, water, schoonmaak, personeel,... logisch dat er een bijdrage wordt gevraagd.
    Maar als je er als gast bent hoort het wel gratis te zijn ja.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik snap de deal niet zo goed tussen 20 cent of 50 cent. Het zijn beide kleine bedragen, het is niet alsof je voor die 30 cent extra normaal gesproken een broodje had kunnen kopen. Maar goed, ik vind het niet zo'n big deal om te betalen voor het toilet. Soms heb je zelfs van die poortjes waar je geld in móet gooien om naar de wc te gaan. Zolang die dingen het doen (en je niet vijftig keer opnieuw je muntje er in moet gooien voor het poortje opengaat zoals bij een bepaald openbaar toilet in Amsterdam) vind ik het helemaal prima. Maar ach, ik hoef dan ook bijna nooit naar de wc in het openbaar geloof ik. Als je een kleine blaas hebt daarentegen kan ik me voorstellen dat het vervelend is.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik vind het normaal dat je in een winkel of iets geld moet betalen. Ze moeten ook gewoon de schoonmakers betalen en het water etc. Ook wordt het denk ik anders gewoon een openbaar toilet waar iedereen de hele tijd en altijd naar binnen kan lopen. Verder vind ik dat als je ergens eet dat je niet hoeft te betalen. Als je in een restaurant zit te eten en ze vragen nog geld vind ik dat te ver gaan. Verder vind ik een bedrag boven 30 ct wel erg veel voor een keertje naar de wc. Voor de moeite en voor de schoonmaker is het oke, maar er echt geld op verdienen vind ik een beetje ver gaan.


    My name isn't Luna, but I sure know how to love good.

    Ik vind het systeem in Duitsland, zoals hierboven al wordt vermeld, prima. En zolang de toiletten netjes en proper zijn, maak ik er geen probleem van om te betalen. Meestal betalen wij dan ook pas na het toiletbezoek, en dat levert af en toe gefrustreerde toiletmensen op. Als ik mijn job niet zou doen, krijg ik ook niet betaald, dus ik betaal dan gewoon niet voor een vuil wc.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik vind het erg dat je tegenwoordig al 50 cent moet betalen, maar ik begrijp wel dat je moet betalen als iemand de wc's ondertussen kuist. Waar ik niet tegen kan is dat je door zo'n machine moet en er nog niet eens iemand aanwezig is om de pot voor je te kuisen.
    Ik heb zo ooit eens een kuisvrouw beledigd. Ik moest 50 cent betalen en zou wou nog niet eens de bril voor me afkuisen. Ik heb niet voor niks zoveel geld neergelegd.
    Ik vind het ook altijd zo belachelijk dat je voor kleine kinderen moet betalen en je ze dan nog niet eens mag gaan helpen. Alsof een kind van 4 alleen netjes naar het toilet kan gaan, laat staan de deur op slot doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Gunnulfsen schreef:
    Ik snap de deal niet zo goed tussen 20 cent of 50 cent. Het zijn beide kleine bedragen, het is niet alsof je voor die 30 cent extra normaal gesproken een broodje had kunnen kopen. Maar goed, ik vind het niet zo'n big deal om te betalen voor het toilet. Soms heb je zelfs van die poortjes waar je geld in móet gooien om naar de wc te gaan. Zolang die dingen het doen (en je niet vijftig keer opnieuw je muntje er in moet gooien voor het poortje opengaat zoals bij een bepaald openbaar toilet in Amsterdam) vind ik het helemaal prima. Maar ach, ik hoef dan ook bijna nooit naar de wc in het openbaar geloof ik. Als je een kleine blaas hebt daarentegen kan ik me voorstellen dat het vervelend is.

    Ik denk dat het ook wat is van vroeger, een normaal bedrag voor een openbaar wc was 20 cent, als je dan ergens anders opeens 50 moet betalen, verwacht je meer, en als het dan nog niet schoon is, vraag ik mezelf af waarom het nou in vredesnaam duurder is. Maar misschien ook omdat je het maar net op zak moet hebben.
    Ik heb geen problemen met het betalen voor de wc's, maar dan zou het eigenlijk pas achteraf zijn om 2 redenen; 1 als ik moet, dan moet ik, en wil ik niet eerst hoeven te zoeken naar een muntje. 2 als het dusdanig vies is dat ik liever in de bosjes was gegaan, heb ik er nog meer spijt van dat ik de moeite heb genomen geld te zoeken voor een pisbak. Schone wc's met alles (dus zeep, wc-papier, en handdoeken aanwezig), wil ik wel wat meer betalen dan 20 cent (bvb 50 cent- 1euro), maar als er 1 iets ontbreekt (zoals zeep waardoor ik me vies voel), dan zou ik 20 neerleggen. Is het vies, dan wil ik daar gillend wegrennen.
    Beste oplossing is zoals in Korea dat het gratis is, ik bedoel, ik heb liever mensen die naar de wc gaan dan het in hun broek doen. Plassen is een basisbehoefte, desnoods stop je het bij de belasting in.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Histoire schreef:
    In sommige gevallen kan ik het best begrijpen, dat ze iets ter vergoeding vragen, maar in andere gevallen wordt er ook wel van het principe geprofiteerd. In sommige ketens zoals de Kinepolis, de Macdonalds... is het wel wat overbodig. Ze kunnen dat zo ook betalen, dat is gewoon om extra geld eruit te kloppen. En in vele gevallen loopt het ook wel hoog op: een halve euro - een euro, boven de euro... vind ik allemaal nu net iets te duur, maar ik zou het niet veralgemenen. Op sommige plaatsen kan ik best verstaan dat ze geld, of een iets hoger bedrag moeten vragen voor schone toiletten. In andere gevallen erger ik me er toch wel aan.

    I remember; Kinepolis met z'n 75 cent, vreselijk xD Ik maar zoeken naar het gepaste bedrag, met mijn blaas op springen na de film.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eens want ze moeten het personeel en de schoon maak spullen betalen!! Hoewel het er nou niet altijd zo fris uit ziet...
    Oneens want je dwingt mensen wel een beetje.. Want als je moet dan moet je!


    Treat People With Kindness

    Dat ligt er heel erg aan. Als het een openbare toilet is of iets dergelijks kan ik het zeker begrijpen. Maar als bijvoorbeeld zit te eten ergens en moet dan betalen voor een toilet? Dat is wel belachelijk. Ook moet het geld wel gebruikt worden om de toiletten dan ook echt schoon te hebben, voor vieze wc's betaal ik liever ook niet.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Het hangt van verschillende aspecten af, in mijn ogen. Ten eerste: om wat voor openbaar toilet gaat het? Is het in een restaurant of een winkel? In een restaurant hoort men niet voor zijn toiletbezoek te moeten betalen, vind ik, als men daar eet of drinkt. Dat is toch anders in een winkel.
    Ten tweede: is de wc onderdeel van de winkel of van een extern bedrijfje? Ik weet bijvoorbeeld dat de Hema in Groningen een toilet heeft dat gerund wordt door een groepje mensen, die daar dus hun inkomen aan moeten verdienen. Terecht dan ook dat ze €0,50 vragen voor ieder toiletbezoek, want anders zouden ze simpelweg geen inkomsten meer krijgen. Bovendien houden ze de wc's goed schoon, dus is het het geld ook wel waard.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    half mee eens, als je moet plassen en geen geld bij hebt is dat wel sneu, maar die werksters moeten ook geld verdienen hey


    tiptoe through the tulips...

    Ik snap het principe wel. Maar vind het eigenlijk deels toch onzin. Niet iedereen heeft tegenwoordig muntgeld bij zich en vaak gaat het met automaten, die niet altijd teruggevdn. En ik vind het Ook stom datcals je hoognodig moet,, maar geen geld mee hebt, Maar pech hebt.
    en frankly betaal ik al genoeg voor maandelijkse hygiene., om dan ook nog 50 cent te moeten betalen voor het verschonen ander echt behoefte te moeten doen../s]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    De WC's moeten toch ergens van schoongemaakt worden, right? Maar als je geen geld bij je heb (kleine kinderen vaak) en je heel nodig moet en dan ook echt niet mag, dat vind ik wel belachelijk. Een niet verplichtige bijdrage van bijv. 0,20 cent lijkt me priam en ik wete zeker dat 75% zoiets ook echt betaald.


    save the bees