Jorah schreef:
(...)
Deel je taart uit aan eerstejaars? Dat is zondeeee
Ja, maar geen van de eerstejaars wilde mijn taart, als ik er überhaupt al een paar kon vinden. ;-; Ze moesten er wel een dictee van twintig minuten voor doen, trouwens. Daar liepen nogal wat mensen op vast.
Wiarda schreef:
(...)
Dat wel, al weet ik in dit geval niet of het de situatie nou veel positiever maakt. Het blijft een beetje schrijnend om te weten dat iemand die zeventien jaar aan een van de meest prestigieuze universiteiten van Afghanistan als professor geschiedenis heeft gewerkt, nu de meest onbenullige taken toebedeeld krijgt (thee zetten voor docenten, plantjes water geven, absenties bijhouden) voor de kost. Meer dan de helft van de leerlingen weet niet eens dat hij zo intelligent is en beoordelen hem eigenlijk meteen op zijn gebrekkige Nederlands. Meh. Arme vent.
Edi typo oeps
Aaah, bah. Dat is inderdaad erg sneu.
Reden nummer 101 dat het onmiddellijke verband dat veel mensen leggen tussen "correct" taalgebruik en intelligentie eigenlijk met wat staafjes dynamiet de wereld uit geholpen zou moeten worden (net als het idee dat alle immigranten/vluchtelingen mensen moeten zijn die de basisschool niet hebben afgemaakt).
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan