• Dwalend door de nacht



    "Wij zijn onze keuzes."

    ***


    2156, Nieuw-Brittannië. Door een Epidemie is het grootste deel van de wereldbevolking gestorven. De nabestaanden zijn achtergelaten met niets dan chaos. De eerste groep mensen die de macht greep, mocht hem hebben. Zo ontstond er al snel een éénpartijstaat in wat ooit Engeland was, die in rap tempo het land uit de as optrok. De burgers waren blij en accepteerden elke beslissing die de Regering maakte met de gedachte dat het toch alleen maar beter kon worden.
    Maeve Salva, 24 jaar, is net benoemd tot soldaat aan de hogeschool van Challington. Zoals gebruikelijk vertrekt ze zodra ze haar diploma heeft voor een jaar naar haar eerste werkplek, ver weg van huis. In haar geval een rehabilitatiecentrum voor dwalingen, het 'probleem' van de Regering. Daar krijgt ze te horen dat er een mol in het soldatenkorps zit die de boel in het centrum op stelten zet. Maeve en een paar collega's krijgen allemaal een andere taak toegewezen om de mol zo snel mogelijk te kunnen ontmaskeren. Dit gaat alleen niet helemaal zoals Maeve had verwacht en per ongeluk raakt ze verzeild in een veel gevaarlijker spel waarin ze niet in strijd is met de mol, maar met de Regering en vooral met zichzelf.

    "Dwalend" gaat over het maken van keuzes en doen waar jij gelukkig van wordt.


    ***


    Dit is de herschreven (en hopelijk verbeterde) versie van wat ooit "Dwalen" was, mijn inzending voor SOTY 2014. Het verhaal is volledig Nederlands en is voornamelijk in te delen in de genres science fiction, avontuur en romantiek.
    Ik hou van reacties en accepteer elk punt van kritiek, ik verbeter mezelf graag ^^ Zeker omdat ik dit verhaal ooit heel graag uit zou willen geven.

    De quote over keuzes komt van Jean-Paul Sartre, een bekende filosoof die heeft geschreven over de vrije wil

    Dit verhaal mag gerecenseerd worden (in verband met de Q Bookstore)

    [ bericht aangepast op 1 okt 2015 - 16:13 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 1.2


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 1.3


    For those I love, I will sacrifice

    We zijn nu een week geleden van start gegaan in Akte 1: de opdracht.

    Soms moet je zachter praten, gewoon om te horen wie er echt luistert.


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 1.4


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 1.5


    For those I love, I will sacrifice

    En de afsluiter van het eerste hoofdstuk: hoofdstuk 1.6


    For those I love, I will sacrifice



    Yaayyy ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Oops, hoofdstuk 2.1 stond ook al een tijdje online :')


    For those I love, I will sacrifice

    Hoofdstuk 2.3


    For those I love, I will sacrifice