• Ik doe aan voetbal en had vandaag m'n eerste competitiewedstrijd van het seizoen (de afgelopen twee weken bekerwedstrijden gespeeld nadat ik meer dan een half jaar geblesseerd ben geweest) en we hebben 2-0 gewonnen!

    Tijdens de eerste helft zaten er een groep van zo'n 20 jongens achter het goal te roepen, elke keer als de bal in het strafschopgebied kwam, riepen ze 'Hands, hands, hands!' ook al was het overduidelijk geen hands. Maar op een gegeven moment begon de scheids opeens naar die groep jongens te luisteren, en kregen we een penalty tegen.

    Ik heb eigenlijk nog nooit een échte penalty gehouden (op trainingen wel eens, en een paar jaar geleden in de MC1 heb ik er een gehouden die gewoon op me af kwam rollen) maar ik was niet zenuwachtig. Aan het begin van de wedstrijd was ik natuurlijk wel zenuwachtig, dat ben ik altijd als we tegen een onbekend team moeten spelen, maar toen het 0-1 werd (we speelden uit, dus wij stonden voor) waren de zenuwen weg. Het werd uiteindelijk 0-2 en toen werd opeens de penalty gegeven.

    Er was nog wat gezeur, onze trainer zei tegen de scheidsrechter dat hij niet naar die groep jongens moest luisteren (de scheids stond immers met zijn rug naar de plek waar het zogenaamd hands was toe), en toen kreeg de trainer rood. Dat de trainer rood kreeg heb ik eigenlijk nog nooit mee gemaakt, maar de jongens achter het doel riepen 'rood, rood, rood!' en toen gaf de scheids ook rood.

    Maar goed, toen kwam dus die penalty. Ik was helemaal niet zenuwachtig, ik had een soort deja-vu ofzo dus ik zag die bal al ergens heen gaan voordat hij überhaupt op de stip lag. Ik sprong nog even omhoog om de lat proberen te raken, en dat lukte. Toen ging ik klaar staan, en de tegenstander nam een aanloopje. Ik dook naar rechts, en had de bal! Nou ja, hij kaatste tegen mijn armen weg, maar toen stond ik snel op en toen kwam de rebound. En die had ik uiteindelijk klemvast.

    Ik heb nog nooit zo'n groot applaus gekregen, haha, en ook heel veel teamgenoten kwamen naar me toe, terwijl ik dacht: "Ga vrijlopen, de wedstrijd gaat gewoon door."

    Verder heb ik in de wedstrijd twee keer een muurtje moeten plaatsen, maar we hebben gewoon gewonnen! Ik heb die penalty + de rebound gewoon uit het goal gehouden, ik kan het nog steeds niet beseffen, ik moest bijna huilen hahaha.

    Voor een klein moment voelde ik me eventjes Manuel Neuer :Y)
    Aangezien ik geen actiefoto van mezelf heb, hier eventjes een GIF'je van hoe Manuel Neuer een penalty stopt.


    De penalty is heel erg vergelijkbaar met deze, alleen kwam de bal bij mij wat hoger en ietsjes meer naar rechts (deze is echt extreem laag bij de grond en bijna in het midden).

    Ik voelde me toch eventjes zo:




    Nog eventjes een positieve sportquote:
    If everything goes right, you only kick-off once.

    Om dit topic vol nutteloze GIF'jes van Manuel Neuer en mijn mooie wedstrijdverhaaltje toch nog even nuttig te houden:

    Heb jij deze week (competitief) gesport? Zo ja, hoeveel heb je gewonnen/verloren/gelijkgespeeld?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dat is echt geweldig!


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Nice, ik heb alleen getraind bij kick-boxen en noest overgeven omdat een jongen mij een te harde schop gaf in mijn buik, maar ik was toch al misselijk (puh)


    tiptoe through the tulips...

    CreepyPastaElz schreef:
    Nice, ik heb alleen getraind bij kick-boxen en noest overgeven omdat een jongen mij een te harde schop gaf in mijn buik, maar ik was toch al misselijk (puh)


    Oef, dat is niet fijn :c Mag dat zomaar bij kick-boxen, een trap in iemands buik geven?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Proficiat! ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Proficiat! ^^


    Dankjewel!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Lekker bezig (Y)


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh