• Ik doe aan voetbal en had vandaag m'n eerste competitiewedstrijd van het seizoen (de afgelopen twee weken bekerwedstrijden gespeeld nadat ik meer dan een half jaar geblesseerd ben geweest) en we hebben 2-0 gewonnen!

    Tijdens de eerste helft zaten er een groep van zo'n 20 jongens achter het goal te roepen, elke keer als de bal in het strafschopgebied kwam, riepen ze 'Hands, hands, hands!' ook al was het overduidelijk geen hands. Maar op een gegeven moment begon de scheids opeens naar die groep jongens te luisteren, en kregen we een penalty tegen.

    Ik heb eigenlijk nog nooit een échte penalty gehouden (op trainingen wel eens, en een paar jaar geleden in de MC1 heb ik er een gehouden die gewoon op me af kwam rollen) maar ik was niet zenuwachtig. Aan het begin van de wedstrijd was ik natuurlijk wel zenuwachtig, dat ben ik altijd als we tegen een onbekend team moeten spelen, maar toen het 0-1 werd (we speelden uit, dus wij stonden voor) waren de zenuwen weg. Het werd uiteindelijk 0-2 en toen werd opeens de penalty gegeven.

    Er was nog wat gezeur, onze trainer zei tegen de scheidsrechter dat hij niet naar die groep jongens moest luisteren (de scheids stond immers met zijn rug naar de plek waar het zogenaamd hands was toe), en toen kreeg de trainer rood. Dat de trainer rood kreeg heb ik eigenlijk nog nooit mee gemaakt, maar de jongens achter het doel riepen 'rood, rood, rood!' en toen gaf de scheids ook rood.

    Maar goed, toen kwam dus die penalty. Ik was helemaal niet zenuwachtig, ik had een soort deja-vu ofzo dus ik zag die bal al ergens heen gaan voordat hij überhaupt op de stip lag. Ik sprong nog even omhoog om de lat proberen te raken, en dat lukte. Toen ging ik klaar staan, en de tegenstander nam een aanloopje. Ik dook naar rechts, en had de bal! Nou ja, hij kaatste tegen mijn armen weg, maar toen stond ik snel op en toen kwam de rebound. En die had ik uiteindelijk klemvast.

    Ik heb nog nooit zo'n groot applaus gekregen, haha, en ook heel veel teamgenoten kwamen naar me toe, terwijl ik dacht: "Ga vrijlopen, de wedstrijd gaat gewoon door."

    Verder heb ik in de wedstrijd twee keer een muurtje moeten plaatsen, maar we hebben gewoon gewonnen! Ik heb die penalty + de rebound gewoon uit het goal gehouden, ik kan het nog steeds niet beseffen, ik moest bijna huilen hahaha.

    Voor een klein moment voelde ik me eventjes Manuel Neuer :Y)
    Aangezien ik geen actiefoto van mezelf heb, hier eventjes een GIF'je van hoe Manuel Neuer een penalty stopt.


    De penalty is heel erg vergelijkbaar met deze, alleen kwam de bal bij mij wat hoger en ietsjes meer naar rechts (deze is echt extreem laag bij de grond en bijna in het midden).

    Ik voelde me toch eventjes zo:




    Nog eventjes een positieve sportquote:
    If everything goes right, you only kick-off once.

    Om dit topic vol nutteloze GIF'jes van Manuel Neuer en mijn mooie wedstrijdverhaaltje toch nog even nuttig te houden:

    Heb jij deze week (competitief) gesport? Zo ja, hoeveel heb je gewonnen/verloren/gelijkgespeeld?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    lekker bezig fincy


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mercator schreef:
    lekker bezig fincy


    ja he marge


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat gaaf! *O*


    The truth is out there.

    Goed bezig! Wel stom dat die scheidsrechter gewoon naar die jongens luisterde, waar slaat dat op? Wat gebeurt er als de trainer rood krijgt?


    What would Emma do?

    Waw, goed gedaan! (:
    Wat een rotjongens. Ach ja, hopen dat ze er volgende keer niet meer zijn ;3


    I don't think you quite understand, honey

    Gefeliciteerd!

    Van die scheidsrechter is heel slecht maar dat gebeurd helaas bij elke sport.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Stevenson schreef:
    (...)

    ja he marge


    ik vind van wel ja


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mijn vriend zegt nu al dat je beter bent dan Jasper Cillissen, haha. Echt geweldig! Ik heb deze week niet zo sportief gedaan, overigens.


    Deep inside, I've never felt alive

    Epiphanies schreef:
    Wat gaaf! *O*


    Ik ben er nog steeds verbaasd over, haha.

    Anzu schreef:
    Goed bezig! Wel stom dat die scheidsrechter gewoon naar die jongens luisterde, waar slaat dat op? Wat gebeurt er als de trainer rood krijgt?


    Geen idee waar dat op slaat haha.

    Onze trainer moest van het veld af en mocht niet meer coachen of dingen tegen ons zeggen. Op een gegeven moment (tijdens de tweede helft) moest hij ook achter de dug out weg, toen ging hij op de tribune zitten. Ik weet niet of het nog gevolgen heeft voor volgende wedstrijden, eigenlijk. Dit is de eerste keer dat het gebeurd is, haha.


    Hexagon schreef:
    Waw, goed gedaan! (:
    Wat een rotjongens. Ach ja, hopen dat ze er volgende keer niet meer zijn ;3


    Denk het niet, in de tweede helft waren ze al weg namelijk. Maar we hoeven dit najaar in ieder geval daar niet meer te voetballen.

    Gayle schreef:
    Gefeliciteerd!

    Van die scheidsrechter is heel slecht maar dat gebeurd helaas bij elke sport.


    Klopt. We hebben ook wel eens ergere scheidsrechters gehad, maar een trainer met een rode kaart en een onterechte penalty omdat omstanders dat riepen, heb ik nog nooit meegemaakt in de 4 jaar dat ik voetbal.

    Ethan schreef:
    Mijn vriend zegt nu al dat je beter bent dan Jasper Cillissen, haha. Echt geweldig! Ik heb deze week niet zo sportief gedaan, overigens.


    Haha, mijn moeder zei toen ik thuis kwam en het vertelde al: "Oh, Vincie Krul!" en ik zat zo van: "Alsjeblieft niet. Noem me maar Neuer, dat vind ik wel goed." :') Maar Cillissen is idd niks :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Aah, super goed! Daar mag je wel even trots op zijn, ja. ;3


    Your make-up is terrible

    Epiphanies schreef:
    Wat gaaf! *O*


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Furiosa schreef:
    Aah, super goed! Daar mag je wel even trots op zijn, ja. ;3


    Ben ik ook!

    Ik voelde me op het moment nadat de bal veilig aan de andere kant van het veld was echt opeens supergoed, haha. Ik moest bijna huilen omdat ik me zo goed voelde :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dat soort scheidsrechters, ugh. Die jongens waren erg vervelend, maar hij had zich niet zo moeten laten meeslepen.

    Maar supergoed zeg! (:


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Woaaahh. Lekker Fincy-pincy!
    Maar ik heb een kutwedstrijd gehad. Kan het niet anders zeggen.
    3-1 verloren door de scheidsrechters.
    We hebben strafballen niet gekregen, strafcorners niet gekregen. Genoeg ballen tegen gekregen die we helemaal niet tegen hoorden te krijgen. Ugh ugh ugh.

    Het ergste vond ik nog toen een teamgenootje een actie op goal ging maken, maar toen van beide kanten werd ingesloten en onderuit gehaald door de keeper. En daarna ook nog huilend en vol pijn op de grond lag en de scheidsrechter het gewoon waagde om door te gaan. (Ik heb een hoop geschreeuwd en gescholden!)
    Het was zelfs een kaart en een strafcorner! Mais non. We kregen die bal ook nog tegen.

    Ons goal kwam wel door mij tho (wbw)

    Ps. 1 van hun goals kwam ook nog toen de bal al uit was geweest, wij al niet verder gingen bc hij was uit, maar zij doorgingen en scoorde en het toen ook nog telde. En een ander was gevaarlijk spel.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Homura schreef:
    Dat soort scheidsrechters, ugh. Die jongens waren erg vervelend, maar hij had zich niet zo moeten laten meeslepen.

    Maar supergoed zeg! (:


    Ja, precies haha.

    Jeej :)


    Bast schreef:
    Woaaahh. Lekker Fincy-pincy!
    Maar ik heb een kutwedstrijd gehad. Kan het niet anders zeggen.
    3-1 verloren door de scheidsrechters.
    We hebben strafballen niet gekregen, strafcorners niet gekregen. Genoeg ballen tegen gekregen die we helemaal niet tegen hoorden te krijgen. Ugh ugh ugh.

    Het ergste vond ik nog toen een teamgenootje een actie op goal ging maken, maar toen van beide kanten werd ingesloten en onderuit gehaald door de keeper. En daarna ook nog huilend en vol pijn op de grond lag en de scheidsrechter het gewoon waagde om door te gaan. (Ik heb een hoop geschreeuwd en gescholden!)
    Het was zelfs een kaart en een strafcorner! Mais non. We kregen die bal ook nog tegen.

    Ons goal kwam wel door mij tho (wbw)

    Ps. 1 van hun goals kwam ook nog toen de bal al uit was geweest, wij al niet verder gingen bc hij was uit, maar zij doorgingen en scoorde en het toen ook nog telde. En een ander was gevaarlijk spel.


    Jemig Juul, dat is echt kut. Zulke scheidsrechters zouden de wereld uit verbannen moeten worden. Echt, serieus, hoe partijdig kun je zijn.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly