• De stelling van deze week luidt:
    Sportclubs moeten gratis worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Passerby schreef:
    Ik zou dat wel willen, maar waar moeten die mensen dan van leven en ik heb geen zin om nog meer belastingen te betalen. Misschien mogen ze gewoon wat goedkoper zijn, want sommige zijn ontzettend duur.


    16 - 09 - '17

    Oneens. Het betaalde geld is gewoon nodig om de boel op orde te houden. En als je graag een bepaalde sport doet, heb je daar toch ook wel iets voor over? Ik vind wel dat voor mensen die het niet kunnen betalen, gezorgd moet kunnen worden dat zij ook het geld hiervoor krijgen. Dat lijkt me een veel betere manier om toch wel iedereen de kans te bieden om aan een sport te kunnen doen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Monachopsis schreef:
    Ik vind wel dat sommige clubs goedkoper mogen zijn, maar gratis lijkt me gewoon niet mogelijk. Je hebt het materiaal, de huur van de locatie, het loon van de lesgevers... Ik denk dat het normaal is dat je toch iets betaalt ter ondersteuning. Het mag alleen inderdaad wel eens wat minder zijn.


    Dit dus! ^^

    Gratis is onmogelijk voor de clubs zelf; lessen moeten betaald worden. Lidgeld mag wel omlaag, of extra voordelen/spullen geven als het behouden blijft, jaarlijks!
    Oneens.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Oneens, hoe moeten de mensen dan alles betalen? Een sport club blijft een soort van bedrijf. Tuurkijk kunnen sommige sporten wel wat goedkoper, maar gratis kan nou eenmaal niet. Hoe graag ik het ook zou willen, het is onmogelijk. Er is te veel voor nodig om mensen sport te kunnen geven en dat kost ook geld.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2015 - 0:06 ]


    Second Star to the Right and straight on till the morning

    het mag wel goedkoper zijn


    I just come to read

    Monachopsis schreef:
    Ik vind wel dat sommige clubs goedkoper mogen zijn, maar gratis lijkt me gewoon niet mogelijk. Je hebt het materiaal, de huur van de locatie, het loon van de lesgevers... Ik denk dat het normaal is dat je toch iets betaalt ter ondersteuning. Het mag alleen inderdaad wel eens wat minder zijn.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Ik ben van mening dat ze prima de toegang tot een sportschool gratis of tegen een heel laag tarief kunnen maken,
    maar dat dan de lessen en de begeleiding en dat soort dingen gewoon wel een maandelijks tarief hebben.
    Op die manier kunnen heel veel mensen gewoon nog sporten en hebben de clubs wel gewoon genoeg inkomen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Saltzman schreef:
    Ik ben van mening dat ze prima de toegang tot een sportschool gratis of tegen een heel laag tarief kunnen maken,
    maar dat dan de lessen en de begeleiding en dat soort dingen gewoon wel een maandelijks tarief hebben.
    Op die manier kunnen heel veel mensen gewoon nog sporten en hebben de clubs wel gewoon genoeg inkomen.

    Waar gaan ze dan alle materialen van betalen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Monachopsis schreef:
    Ik vind wel dat sommige clubs goedkoper mogen zijn, maar gratis lijkt me gewoon niet mogelijk. Je hebt het materiaal, de huur van de locatie, het loon van de lesgevers... Ik denk dat het normaal is dat je toch iets betaalt ter ondersteuning. Het mag alleen inderdaad wel eens wat minder zijn.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Ik vind wel dat sommige clubs goedkoper mogen zijn, maar gratis lijkt me gewoon niet mogelijk. Je hebt het materiaal, de huur van de locatie, het loon van de lesgevers... Ik denk dat het normaal is dat je toch iets betaalt ter ondersteuning. Het mag alleen inderdaad wel eens wat minder zijn.


    • you cant start a fire without a spark •

    Eens en oneens.
    Ik vind dat het aan het inkomen van mensen ligt: Ieder kind zou recht moeten hebben op 1 sport. Als ouders dit kunnen betalen moeten ze dat gewoon, als ze kunnen bewijzen dat ze het geld niet hebben zouden ze daar hulp in moete krijgen (maar niet dat het geld aan de ouders geven, want als ze echt geldproblemen hebben zullen ze dat geld aan andere dingen uitgeven, het moet gewoon direct aan de clubs gegeven worden).


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Galathynius schreef:
    (...)
    Waar gaan ze dan alle materialen van betalen?

    Van de mensen die wel begeleiding nodig hebben, daarbij zouden er in elke grote stad ook wel een soort gemeente gefundeerde sportschool kunnen zijn.

    Ik zeg niet dat dit morgen al zou kunnen gebeuren maar als de overheid zou beslissen dat er meer mensen moeten sporten en ze hebben eindelijk de staatsschuld afgelost dan zou zoiets nog niet een heel onrealistisch plan zijn.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Sportclubs van de gemeente uit: Ja. Die kunnen zich dat absoluut permitteren om dat gratis te maken, maar privéondernemingen kunnen dat niet. Die moeten ook hun kost verdienen, dus om dat dan gratis te maken, dat gààt gewoon niet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Niets is gratis, dus nee.