• De stelling van deze week luidt:
    Sportclubs moeten gratis worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Als je keek naar de sportvereniging waar ik zat, zou je haast zeggen van wel. Onze trainers waren vrijwilligers en ik kreeg maar 1 keer training per week omdat ze voor de andere dag niemand konden vinden. Terwijl de eerste teams wel 3 keer per week training kregen en extra's. We betaalden gewoon hetzelfde. Ben blij dat ik daar weg ben.

    Maar anyway, ik vind wel dat er regels voor moeten komen. Sommige clubs zijn gewoon onbetaalbaar, zeker voor studenten. Kinderen met ouders met weinig inkomen krijgen compensaties, maar studenten niet, volwassenen niet. Die moeten gewoon wat anders zoeken, helaas pindakaas. Als ze nou regels maken dat alles gelijk wordt, is het al een stuk eerlijker en kunnen de prijzen van sommige clubs flink omlaag.


    Your make-up is terrible

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ik dacht dat je gestopt was met Q? xd

    Anyway, oneens. Waarom zou het? O.o In het lidgeld zit verzekering, loon van de lesgevers, huur van het gebouw, etc. Ik vind de prijs van mijn sportclub schappelijk (85€ per seizoen) Daarbij krijgen kinderen in België ook nog eens talententickets :') Dus ik snap niet goed waar dan de struggle zit het dan meteen gratis te maken, aangezien daar dan ook veel misbruik van gemaakt kan worden.

    Het is meer een break. En ik moest nog even wat regelen voor mijn story.

    Monachopsis schreef:
    Ik vind wel dat sommige clubs goedkoper mogen zijn, maar gratis lijkt me gewoon niet mogelijk. Je hebt het materiaal, de huur van de locatie, het loon van de lesgevers... Ik denk dat het normaal is dat je toch iets betaalt ter ondersteuning. Het mag alleen inderdaad wel eens wat minder zijn.


    26 - 02 - '16

    Dat zou leuk zijn, maar sportclubs moeten ook verdienen.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Goedkoper sowieso, gratis is niet realistisch ivm het onderhoud van terreinen en materiaal. En dan ook nog de huur van de terreinen en accommodaties.

    Bij ons zijn trainers enz. vrijwilligers.


    Queer zijn is gewoon alles

    Als het gratis wordt zullen er meer mensen gaan sporten maar zal het super druk zijn en vaker aan vervanging toe zijn. En natuurlijk zijn er dan ook weer mensen die daar gaan hangen enzo


    You can't make everybody happy, you're not a Nutella jar

    Reden één dat ik niet ga sporten: te lui, maar daar is overheen te zetten als reden twee er niet is.
    Reden twee: te duur/het kost geld.
    Dus, als sportscholen gratis zijn, zou ik wel gaan af en toe. Van de andere kant, je kunt ook buiten een sportschool ofzo sporten gelijk rennen of iets. Met echte sporten als tennis of hockey, moet het wel mogelijk zijn om gereduceerd te kunnen sporten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens. De mensen due daar werke moeten ook kunnen leven. en de huur. Wel kan het wat goedkoper.


    chaos makes the muse

    Als sportclubs gratis worden, mag mijn manege ook best gratis worden, want daar betaal je rustig meer dan €100,- voor tien lessen en dan tja, een seizoen gratis is dan toch een beetje lullig voor mensen die gewoon het hele jaar door sporten of ergens anders (dus niet in een club).


    "Believe that hope is the strongest magic of all." ~ Snow White

    xJytteee schreef:
    Als sportclubs gratis worden, mag mijn manege ook best gratis worden, want daar betaal je rustig meer dan €100,- voor tien lessen en dan tja, een seizoen gratis is dan toch een beetje lullig voor mensen die gewoon het hele jaar door sporten of ergens anders (dus niet in een club).


    Manege is ook een sportclub, dus dat valt er wel onder geloof ik. Paardrijden is toch ook een sport..


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Manege is ook een sportclub, dus dat valt er wel onder geloof ik. Paardrijden is toch ook een sport..


    Dat weet ik niet. Althans, ik heb het idee dat dit puur om verenigingen gaat en dat zijn non-profit organisaties. Een manege (althans, alle maneges hier in de omgeving) is geen non-profit organisatie en dan dus geen vereniging. In dat geval vallen maneges dus niet onder de stelling.
    Maar ik ben het wel eens met het feit dat het allemaal sporten zijn. Dus opnieuw, waar zou je de grens trekken?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Als eerste vraag ik mij af welke sportclubs hiermee bedoelen. Ik maak namelijk zelf een onderscheidt tussen een fitness centra en een sportclub zoals een voetbal- of tennisvereniging.

    Bij een fitnesscentrum ben ik het sowieso oneens. Mensen moeten een serieuze studie volgen om daar te mogen werken. Fitness is namelijk alles behalve ongevaarlijk. Als je een oefening verkeerd uitvoert dan kan je daar serieuze problemen mee krijgen. De mensen die je hierbij begeleiden die doen dat natuurlijk niet vrijwillig. Zij hebben er immers voor moeten studeren en doen dit vaak als baan. Als het fitnesscentrum gratis zou zijn dan zouden ze nooit genoeg geld hebben om alle instructeuren te betalen.

    Bij een vereniging hoeft het niet duur te zijn maar helemaal gratis kan het nooit zijn. Een vereniging heeft namelijk ook gewoon een locatie nodig die ze moeten huren en de materialen moeten ook gekocht worden. Van welk geld moet de vereniging doen? Natuurlijk zou de gemeente geld kunnen geven maar dan zouden er een stuk minder verenigingen zijn, dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

    Over het algemeen kost sporten nou eenmaal geld, het is alleen je eigen keuze hoeveel je er voor uit wilt geven. Er bestaan, net zoals bij alles, goedkope en mindere goedkope varianten van een sportschool. Je moet alleen wel bedenken dat je nu eenmaal ook voor de kwaliteit betaalt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    xJytteee schreef:
    Als sportclubs gratis worden, mag mijn manege ook best gratis worden, want daar betaal je rustig meer dan €100,- voor tien lessen en dan tja, een seizoen gratis is dan toch een beetje lullig voor mensen die gewoon het hele jaar door sporten of ergens anders (dus niet in een club).


    En hoe moeten de paarden dan eten krijgen? Wie betaalt de instructeurs? Met welk geld onderhouden ze de stallen?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het zou geweldig zijn voor m'n portemonnee als ik "eens" zou roepen!
    Maar gezien er bij dat lidgeld meer komt kijken dan alleen het "meedoen", is het toch echt oneens.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Monachopsis schreef:
    Ik vind wel dat sommige clubs goedkoper mogen zijn, maar gratis lijkt me gewoon niet mogelijk. Je hebt het materiaal, de huur van de locatie, het loon van de lesgevers... Ik denk dat het normaal is dat je toch iets betaalt ter ondersteuning. Het mag alleen inderdaad wel eens wat minder zijn.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"