• Hoi hoi,

    Ik kwam op Facebook de Harland Awards tegen, een schrijfwedstrijd voor fantastische verhalen.

    Ze omschrijven het als volgt:
    Altijd in de voetsporen willen treden van topschrijvers als Thomas Olde Heuvelt, Tais Teng, Christien Boomsma of Paul Evanby? Dan is dit je kans. Stuur voor 1 september 2015 je verhaal in (maximaal 10.000 woorden) – in het genre sciencefiction, fantasy, horror of magisch realisme – voor de Harland Award, de schrijfwedstrijd voor het fantastische genre in de Lage Landen. Inzendingen zijn welkom vanaf 1 augustus 2015.

    Wat mis je als je NIET meedoet?

    1) De winnaar van de Harland Award ontvangt 1.000 euro. Toch jammer als je net een winnend verhaal op de plank hebt leggen en je vergeet het in te sturen…
    2) Ieder ingezonden verhaal wordt beoordeeld. Dus eindig je als nummer 341, ook dan ontvang je leerzaam commentaar van mensen uit het vak.
    3) De Harland Award is een unieke kans gelezen te worden door voorselecteurs Thomas Olde Heuvelt, Christien Boomsma en Debbie van der Zande. Het zou zomaar het begin kunnen zijn van een mooie schrijverscarrière.


    Deelnemen? Lees op de website van de Harland Awards hoe je kunt meedoen en wat de bijbehorende reglementen zijn.

    Anyway, het leek mij wel leuk om mee te doen en misschien zijn er nog wel anderen met mij. Het is immers toch vakantie. Ik dacht dat we elkaar hier misschien wel konden motiveren en elkaars stukken konden doorlezen enzo.

    Dus als je ook een poging wilt wagen, dan zet ik je op de lijst.^^
    Ik ben tot zondagavond overigens wel weg. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dat is echt nice! Ik ga er eens naar kijken.


    Your make-up is terrible

    Ik had er denk eens al van gehoord, het concept is in ieder geval erg gaaf ^-^
    Ik denk niet dat het me gaat lukken om zelf iets te schrijven, maar ik wil eventueel wel het werk van anderen nalezen (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik was even de reglementen aan het doorlezen en daarin stond dat je 10 euro per ingestuurd verhaal moet betalen?


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Ik was even de reglementen aan het doorlezen en daarin stond dat je 10 euro per ingestuurd verhaal moet betalen?

    Oh echt? Meh, ik had het nog niet goed doorgelezen. Dat is nou weer jammer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jammer dat ik mijn verhaal tegen dan nog lang niet af zal hebben, maar misschien ooit nog eens. ^^


    “To live will be an awfully big adventure.”

    10 Euro inleg? Dan is die prijs van 1000 euro nog wel mager lol. Niet dat het enkel om geld draait natuurlijk, het zou al geweldig zijn als je een professioneel stukje feedback krijgt.

    Elvenking schreef:
    10 Euro inleg? Dan is die prijs van 1000 euro nog wel mager lol. Niet dat het enkel om geld draait natuurlijk, het zou al geweldig zijn als je een professioneel stukje feedback krijgt.

    Normaal betaal je inderdaad wel meer voor een stukje professioneel feedback. Ik ga het idee niet meteen verwerpen, maar wacht eerst af wat ik ervan ga bakken xD.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmm, klinkt gaaf. Maar 10.000 woorden in één maand is wel heel lastig, en ik denk niet dat ik kans zou maken.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ohh, gaaf zeg. Dit zou ideaal zijn voor mijn boek. Maar helaas is die nog niet af, en waaay over de 10.000. (:


    The truth is out there.