• Morgan Grove heeft een leven waarin alles haar voor de wind gaat. Rijke ouders, veel vrienden en goede cijfers. Ze beseft het misschien zelf niet maar in veel opzichten heeft ze het maar makkelijk gehad. Ze is er nog nooit op gewezen dat het ook anders kan, niet bewust in ieder geval. Wanneer Zayn in haar leven verschijnt, wijst hij haar er op dat ze maar een rijkeluiskindje is en dat ze nooit zal weten hoe de echte wereld er uit ziet. Eerst vind ze hem maar een arrogante zak, maar na verloop van tijd leidt hij haar toch af van haar crush Harry.

    Harry Styles gaat sinds een aantal maanden naar dezelfde school, zij het een klas hoger. Ook hij heeft rijke ouders, bij hem zorgt dat echter voor de druk van verantwoording op zijn schouders en het besef dat een eventuele volgende verhuizing hem weer ergens anders heen zal leiden. Ondanks dat laatste laat hij zich toch in verleiding brengen door Morgan. Het zou zo mooi kunnen zijn, zou hij in staat zijn zichzelf helemaal te geven en er gewoon voor te gaan.

    Zayn Malik is een rebel, zoals meerdere mensen hem zo vaak kwaad noemen. Zodra hij oud genoeg was is hij op zichzelf gegaan en sindsdien heeft hij iedere cent meerdere keren om moeten draaien. Zijn leven is een aaneenrijging van teleurstellingen, negen van de tien keer veroorzaakt door zijn eigen ongeduldige, onstuimige zelf. Hij is een eenling, houdt zichzelf voor dat hij beter af is wanneer hij alleen is. Op die manier kan hij ook niemand dan zichzelf teleurstellen.


    ~~~

    Hij schuift een stukje verder vooruit op het zadel en steekt zijn helm gebiedend naar me uit. Zijn ogen dagen me uit om dit aanbod aan te pakken, om gewoon ja te zeggen en bij hem achterop te springen. Ergens wil ik dat ook wel. Gewoon die angst van me af zetten en eens iets geks doen, iets onbekends. De spanning die dat idee met zich mee brengt word versterkt door het effect wat hij sowieso altijd al op me heeft. Die mengeling van een dreigende soort verleiding.

    Mijn gezonder verstand is er echter ook nog en ik weet dat het gevaarlijk is en dat ik verantwoordelijkheden op me heb liggen wachten thuis. Uiteindelijk wint die laatste het en ik doe een heel klein stapje naar achteren en schud langzaam, bijna bedenkelijk mijn hoofd. De blik in zijn ogen verteld me dat hij niet anders verwacht had en dat steekt me. "Zelf weten, ik wil je niet aanzetten tot iets wat je niet wil. Weet wel dat het beter is spijt te hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan." Zegt hij terwijl hij met een soepele beweging de helm op zijn eigen hoofd zet en de motor brullend onder hem tot leven komt. Het vizier is geblindeerd en ik zie zijn ogen niet meer, ik voel echter dat hij naar me kijkt terwijl hij gas geeft en met piepende banden van me weg rijd. Zijn woorden komen heel intens bij me aan, wetend dat hij niet zozeer op deze situatie doelde..



    If I cannot bend Heaven, I will raise Hell